Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

til info bare:

 

For å la kameraet være on alert fra klokken 16:00 til 08:00 hver dag, send koden:

#129#0#1600#2400#0000#08000#

 

Kameraet vil da aktivere seg selv klokken 16, og deaktivere seg selv klokken 08.00 hver dag.

 

For å sjekke hvor god GSM dekning kameraet har, send koden:

#AM#7#

Jeg fikk 17 på ene kameraet, og det var vistnok ok.

Det andre kameraet som jeg ikke har bygget ut antenna, der fikk jeg 31,0. Det var vist veldig sterkt.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei Liffern, for å kunne bruke kontantkort i sverige må du ha fyllt på for over 500,- mener jeg det var. Straks det blir under 500 så vil det ikke virke igjen.

Men du finner nok mer info om kontaktkort på telenor sine sider, dette er bare noe jeg husker i farta.

 

Comic: Jeg fikk også bedre etter ombygging til ekstern antenne, skal gjøre det med mine2 andre kameraer også :-)

Var jo enkel sak å bygge om så.. :D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hvis det ikke funker, så finner du manualen her, også sender du koden for å skifte master nummr, og da legger du til ditt igjen, selv om det er der.. men da med +47 foran

Bør funke, kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke..

Alternativt hør med Telenor om de må aktivere det for utlandet eller noe slikt..

 

Bare husk å deaktivere PIN koden på sim kortet før du setter det i kameraet.

 

God tur til hytta :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Da er camera på plass i hytta. Viser så flott ute/inne temp som jeg plaserte foran camera. Skulle sentralfyren stoppe i kulda, er det jo bare å ta en tur over. Til info, så virket det med en gang. Bruker da telenor kontant kort. Så nå trenger jeg et til for å ha hjemme. Har du noen på lager UlvI ??

Link to post
Share on other sites

Godt Godt..

 

Jeg skal bestille opp 10 nye kameraer i januar tenker jeg, må bare få lønning først, for det må betales på forskudd.

Jeg skal ha 3 stk kameraer selv, og de skal jeg bygge om med ekstern antenne. Fant ut at den med ledning var best å bruke i båten. Klistret antenna lengre opp og ut. funket meget bra. :-)

Får +31 på kameraet i båten der jeg før fikk +12 i dekning. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Mottok i dag B-modellen i posten fra England.

 

Men her mangler det noe. Ingen SLISSE her til å sette SIM-kortet inn i. Ser også ut som jeg har fått en demo-modell eller en innbyttemodell. Betalte 119.00 GBP for hele dritten inkludert en trådløs kontakt. Er vel billig dette hvis jeg får det til å virke. That's the BIG QUESTION!

 

Kommentarer?

 

imgp8432.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei hei godtfolk!

 

Ser det er mange her som har dette kameraet, det er betryggende!

Har hatt kameraet i rundt en måned, men plages og plages med ett og samme problem.

Får overhodet ikke MMS fra kameraet, uansett hva jeg gjør. Har byttet sim-kort utallige ganger, men ikke snakk om at det vil.

Har prøvd å legge inn alt av innstillinger fra telenor, slik at den skal ha riktige oppkoblingsdata.

Når jeg sender forespørsel om å få mms, sender kameraet tilbake. "MMS request recieved, busy sending mms", sier kameraet, men ingenting skjer.

Noen som kan hjelpe meg? Har prøvd det aller meste, men IKKE!

 

Merk at kameraet er kjøpt på eBay.

Takk!

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Galaxy: Du må ha den skuffen som SIM kortet skal ligge i. Be om å få den tilsendt asap, ellers er det bare å få retur på kameraet.

 

n0gga:

Forsøk en factory reset på det, når det er helt klart startet opp så sender du sms'en #00# til det og når du får sms'en om velkommen og hva passordet er, så venter du i ca 5 minutter.. forsøk da å ring til kameraet, la det ringe helt ut.. svarer kameraet slik at du kan lytte da?

Har du forsøkt å sende koden for å sjekke dekningen? hva er evt. resultaet du får da?

Kan du forsøke å ringe til det en gang til, men denne gangen legger du på etter 2 ring.

Får du sms'en om at det skal sende bilde?

 

Har du forsøkt å sette SIM kortet inn i en mobil og teste å sende og motta mms bilder?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei Ulv.

 

Jeg bestiller ett til av samme type som sist. Gi beskjed om du trenger forskudd før bestilling / import (vil jo hjelpe deg vist jeg kan).

 

mvh jawik

 

NB. Har bare gode erfaringer med dette utstyret.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Hei Jawik, det er notert.. det blir nok rundt 20 januar at det blir bestilling.

 

De som er interessert kan sende meg en privat epost med navn, telefon nummer og adresse osv.

Så skal jeg lage en liste over de som skal ha.

 

Det blir kun B modellen som tas inn denne gangen, da det gjør samme nytta som A modellen i tillegg.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I går kveld satt jeg å fiklet med 2 stk kameraer.. ingen av dem virket som det skulle..

 

Kamera 1: svarer på sms og slikt, men ingen bilde kommer. Uansett hva slags mms settings som settes osv..

Kamera 2: får feilmelding om "sensor initializing error".. (Linse problem i følge produsent)

 

Så etter litt resetting og justeringer og mye sms'ing frem og tilbake gjorde jeg som følger:

Først byttet jeg rundt på linsene på kameraene, og da fikk jeg ingen feilmeldinger om sensor problemer lengre..

Så flyttet den GSM delen fra kamera 2 til kamera 1 og omvendt..

Da virker det ene kameraet som hadde problemer med å sende mms igjen.. gjør flere tester og får bilder så det griner etter..

 

Mens det andre kameraet, det sliter nå med å sende bilde..

Men, hvis jeg setter en finger på printplata og presser litt bedre kontakt mot antenne saken som er tapet i dekselet, så sender det bilde.

Jeg har forsøkt å legge noe mer bak kontakt plata på antenna, i tillegg har jeg tilpasset print plata litt og fått inn en skrue i det hjørne også uten at det hjalp. Så til dette så vurderer jeg å sette på en ekstern antenne å se om det fungerer bedre da.

Så, til dere som sliter med å motta bilde, men kun mottar sms'er fra det, så kan det være noe lignende problem som dette.

 

Det ble litt skruing og mekking i går, men lærerikt.. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg har svart deg på IM jeg :-)

 

Jeg bruker den eksterne antenna som er beskrevet her i tråden :-)

Men på dette kameraet jeg "krangler" med nå er det ikke noen ekstern antenne.. enda.. men det kommer.. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Nå har ELFA kommet med en alarmmodul som det følger kamera til, men den sender kun bilder til e-post og ikke direkte til mobil.

Med denne kan man styre og slå på apparater etc. ombord pluss at den har alarm inn- og utganger.

:smiley:

Om man har mail på mobilen (som de fleste kan få om de feks bruker gmail og Opera leser) bør vel dette fungere omtrent minst like bra?

 

Ulv1 - har du Elfa artikkel nummer på antenna du bruker?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

fant litt mer info om Elfa alarmen med kamera

Complete kit for remote control and monitoring with mobile telephone using

the GSM-network. Contains electronic module, camera and plastic housing.

To switch on/off different types of electrical equipment like pumps, heaters,

measurement equipment etc as well as temperature monitoring is some of

the application areas. Adjustable settings like switch-on time, alarm delay etc.

To be complemented with a SIM card. The camera is used for visual remote

monitoring with STD32IP. The images are accessible via the Internet and can be

sent via an-email to a pre-determined address. Furthermore, the images can

be sent automatically upon an alarm. Built-in IR illumination for night-vision.

The camera is directly connected to STD32IP via 1 m cable. Translucent plastic

housing fitting STD32IP

 

Dumt at det bare er 1 meters ledning mellom kamera og boksen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...