Jump to content

Hva har du brukt på drivstoff hittil i år ?

Enzo

Kostnad  

433 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Jeg ønsker å kverulere .... men med 1700 L dieseltanker, så kan jeg ikke ....(er heller ikke Nordman Flower... LOL..). Og må ta det som kommer med bruken ... men gi beskjed hvis noen har noe til overs da vi alltid kan ta ombord noen ekstra liter ...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Takker Poseidon ... er fremdeles ikke opp i mot ditt forbruk.... og vil ta en tid før vi er ... året hvor vi tok båten "hjem" fra Salerno (Sør fra Napoli) er muligens unntaket... men vi snakker da om 2008 sesongen her... heldigvis... :cheers:

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Jeg synes en slik undersøkelse ville vært mer interessant hvis forbruket ble relatert til antall bruksdager i løpet av sesongen. I mitt tilfelle ser regnestykket omtrent slik ut;

2500 kr i diesel, drøyt 60 overnattinger (antall bruksdager antas å være ca 70), det betyr drivstoffkostnader på 35 kroner per dag.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Skjønner at de som bruker lite drivstoff ikke bruker båten når det er kaldt eller har dieselvarmer ombord... i fjor så brukte jeg like mye på dieselvarmeren som på motoren.. Mikunien(3,5kW) drikker 10 liter i døgnet når den går på fullt, og det gikk nok med ett par hundre liter bare på denne vil jeg tro...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Vet rett og slett ikke.

Fant hvertfall ut at det går med ca 3liter DFI olje på ca 200liter bensin.

Har kjørt en.. 130timer omtrent.

Fruen mener at vi har fylt 3 kanner olje. Og men, jeg aner ikke.

Men hvis det stemmer så blir det da 9600.- inkl olje. Ca 600liter bensin, pumpe prisen har vært 14.50 pr liter

98 overnattinger så langt, og til helga runder vi 100. Vi har gått 750Nm og brukt diesel for 9500,-

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Båtlivet er for bra til å føre drivstoffregnskap. :wink:

Passer hele tiden på å ha fulle tanker. Spesiellt nå når kulda kommer, slik at jeg slipper kondens i tankene.

Tipper vi i år ligger på godt over 80 overnattinger, og enda er det noen måneder igjen.

Skal jeg tippe så har vi brukt et sted mellom 10 - 20.000 kroner i drivstoff.

Mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hei.

Sjekket litt opp på antall overnattingsdøgn i båten, og pr. idag her vi ligger i Holmsbu, er vi opp i 72 netter. Av det er en måned på ferie, og ellers har vi faktisk vært på overnattingstur en og en halv måned siden april. Så båten brukes. Dieselutgiftene er ca. 6000,-

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...