Enzo Startet 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2008 Denne tråden var jo spennende å følge med på så kanskje det er på sin plass å spørre hva folket har måttet legge ut på drivstoff hittil i år om det finnes noe regnskap Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Svensken på 18 , er serdeles billig i kosten i kombinasjon med litt for lite bruk av båt ,har jeg ikke brukt mer enn 1000 lappen . Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Haster....... Skjul resultatet for økosjefen Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Divemaster Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Jeg ønsker å kverulere .... men med 1700 L dieseltanker, så kan jeg ikke ....(er heller ikke Nordman Flower... LOL..). Og må ta det som kommer med bruken ... men gi beskjed hvis noen har noe til overs da vi alltid kan ta ombord noen ekstra liter ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Wasco Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Drivmaster - med det hangarskipet ditt...må vel du være den ene som har krysset av for alternativet over 40.000... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Poseidon Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 ...må vel du være den ene som har krysset av for alternativet over 40.000... Nei, det er meg. Dieseltankene ombord i POSEIDON II er 23.000 liter . . . . Men så lenge jeg lever av å være underveis så blir det litt anderledes Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
M/S Bastard Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 (redigert) Har fylt 20 liter på Taulen, husker ikke hva det kostet Blir vel noe mere nå med en større dieselmotor, i den nye båten Redigert 8.Oktober.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 (redigert) Takker Poseidon ... er fremdeles ikke opp i mot ditt forbruk.... og vil ta en tid før vi er ... året hvor vi tok båten "hjem" fra Salerno (Sør fra Napoli) er muligens unntaket... men vi snakker da om 2008 sesongen her... heldigvis... Redigert 8.Oktober.2008 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Framtia Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Jeg synes en slik undersøkelse ville vært mer interessant hvis forbruket ble relatert til antall bruksdager i løpet av sesongen. I mitt tilfelle ser regnestykket omtrent slik ut; 2500 kr i diesel, drøyt 60 overnattinger (antall bruksdager antas å være ca 70), det betyr drivstoffkostnader på 35 kroner per dag. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enzo Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Rundt 50 overnattinger og noen ekstra dager i båten og rundt 1500.- i drivstoff her det vil si rundt 25- pr dag jeg har vært ute , det høres selvsagt billig ut for mange men vi som bruker såpass lite drivstoff bruker muligens mer på seil pr år enn de som bruker motor mer. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Skjønner at de som bruker lite drivstoff ikke bruker båten når det er kaldt eller har dieselvarmer ombord... i fjor så brukte jeg like mye på dieselvarmeren som på motoren.. Mikunien(3,5kW) drikker 10 liter i døgnet når den går på fullt, og det gikk nok med ett par hundre liter bare på denne vil jeg tro... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Enig med sydvesten (for en gangs skyld ). Bruker mye penger på diesel om vinteren siden jeg bor i båten. Varmeapparatet sluker mesteparten. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Framtia Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) jeg er enig med dere begge... Mitt forbruk inkluderer diesel til varme ombord, kanskje utgjør dette opp mot 20% av mitt totale forbruk. Da vil driftskostnaden knyttet til bruk av motor ligge godt i underkant av 30 kr per bruksdag. Redigert 9.Oktober.2008 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enes 44 Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Hmm... med et forbruk på 60 - 70L pr. time blir det noen lapper på en sesong ja. Men men det koster å være kar sier de. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 i følge loggen på 290'en min har den i sommer brukt i snitt ca 18 liter i timen.. Den får bare bruke det den trenger, det er mer der hvor det kommer fra.. ;) bare synd at prisen er så sykt høy for literen.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Leifer`n Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) brukt 432 liter i sommer 3683 kr,,,,73 timer og 280 nm ca 10 liter Lampeolje, og sikkert 30 gass bokser og 12 peiskubber. Og ca 250 liter ØL Ups,,, Glemte riben 15 hk tohatsu og 11 fot terminator ca 3000 kr i bensin, hvor mange timer vet jeg ikke for guttungen har kjørt dag og natt,, Redigert 9.Oktober.2008 av DACAPO-9000-HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Vet rett og slett ikke. Fant hvertfall ut at det går med ca 3liter DFI olje på ca 200liter bensin. Har kjørt en.. 130timer omtrent. Fruen mener at vi har fylt 3 kanner olje. Og men, jeg aner ikke. Men hvis det stemmer så blir det da 9600.- inkl olje. Ca 600liter bensin, pumpe prisen har vært 14.50 pr liter Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Campingkongen79 Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Regnestykket er enkelt :) Antall liter (som er meget høyt da jeg har en dagstur-båt med fart i ) delt på "gleden ved å være på sjøen" = bagateller Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Vi har brukt for det samme som en D-6 service koster. Blir gratis båtbruk det da.... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) Har handlet diesel for ca.12000 kr. ca. 60 overnattingsdøgn. Ikke noe å si på den hytte prisen i vår vakre skjærgård.++++ div.. ikke regnet på de og sesongen er ikke ferdig enda Redigert 9.Oktober.2008 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
tom-ass Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Jeg har hatt ca 40 overnattinger, og sikkert like mange dagsturer, så litt over en tusenlapp er billig! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
REM Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 98 overnattinger så langt, og til helga runder vi 100. Vi har gått 750Nm og brukt diesel for 9500,- Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Båtlivet er for bra til å føre drivstoffregnskap. Passer hele tiden på å ha fulle tanker. Spesiellt nå når kulda kommer, slik at jeg slipper kondens i tankene. Tipper vi i år ligger på godt over 80 overnattinger, og enda er det noen måneder igjen. Skal jeg tippe så har vi brukt et sted mellom 10 - 20.000 kroner i drivstoff. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Hei. Sjekket litt opp på antall overnattingsdøgn i båten, og pr. idag her vi ligger i Holmsbu, er vi opp i 72 netter. Av det er en måned på ferie, og ellers har vi faktisk vært på overnattingstur en og en halv måned siden april. Så båten brukes. Dieselutgiftene er ca. 6000,- Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
EIRINA Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Nei regnskap på diesel synes jeg ikke noe om vi fyller når det er tomt og kjører til det er tomt osv man skal nyte båtlivet ikke tenke på at nå brandt jeg så mye og da så mye nei sommeren er for kort til det, bruk båten og nyyyyt det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.