Jump to content

hva er fornuftig pris på båtplass?

eysteind

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe båtplass i ny båthavn som er under bygging. Planlagt ferdigstilt våren 2009. Skal ligge i skjermet molo på kysten (heilårsplass). Alle fasiliteter inkl. servicehus.

Prisen for en 4m bred plass med 8 meter utliggere (en gangbar) blir ca. 70.000,- Årspris blir 3600,-

Er dette dyrt, eller normalt? Har lite å sammenligne med.

Det der virker for meg som en akseptabel og normal pris for en båtplass ! Uannsett hvor det måtte være, egentlig :smiley: Løp og kjøp ! Regner ikke med at det er i Oslo, for der kan du drømme om en slik pris, hvis du ikke har vært medlem av en forening siden før farfaren din ble født :headbang:

Edited by Worry II (see edit history)

Betalt 20 000,- for en 4,5meter med årlig sum 3 100,- Plassen ligger ved Brevik i Telemark.

Helårsplass, inkl. strøm, vann og parkering men bryggene er noen år gamle men greit nok vedlikeholdt.

Betalt 20 000,- for en 4,5meter med årlig sum 3 100,- Plassen ligger ved Brevik i Telemark.

Helårsplass, inkl. strøm, vann og parkering men bryggene er noen år gamle men greit nok vedlikeholdt.

Noe sånt er det her i Ålesund også, men det er i båtforreninger som har eksistert siden 50 tallet :cool:

Nyere forreninger klarer ikke å komme i gang til disse prisene. Det er et par nye i Ålesund området nå og de er en god del dyrere enn det "eysteind" viser til. Det er bare å slå til. Hadde ikke stusset et sekund....hvis det ikke var for at jeg står som nr. 1 på venteliste til en "gammel" båtforrening

Maxum 4100 scb, Chenette III

Ser ut som det er en akseptabel pris. Står venteliste på en rimligere plass, men dette er en gammel tre-brygge med behov for utskiftninger. dessuten sparer eg en hel del tusenlapper på å ha båtplass ytterst i fjorden.

Har også tilbud om månedlig avbetaling med kun 100kr i gebyr...

Det er billigere å leve i grisgrente strøk, skjønner jeg... En plass på Vatne i Haram koster 10-12.000,- med 900,- i leige for en 3,5 meter plass. Men så har vi jo litt å flytte oss når vi skal på tur...

Vurderer å kjøpe båtplass i ny båthavn som er under bygging. Planlagt ferdigstilt våren 2009. Skal ligge i skjermet molo på kysten (heilårsplass). Alle fasiliteter inkl. servicehus.

Prisen for en 4m bred plass med 8 meter utliggere (en gangbar) blir ca. 70.000,- Årspris blir 3600,-

Vi bygget ut vår båthavn (www.riskabat.no) våren 2006. Det ble ca 100 nye båtplasser og medlemmene kjøpte båtplassene til kostpris. En 40 fots plass (4,5 meter bredde, 10 meter uteliggere med en gangbar) kostet da kr. 55.000.- Årspris for samme plass er rett under 3000.-

Det er også bygget ut en del andre anlegg i Stavangerområdet, og disse har hatt en meterpris på 20000 til 25000 kroner. En 4 meter plass vil da koste deg mellom 80000 og 100000 kroner. I tillegg kommer en årsleie på 6-10 tusen. Dette er kommersielle anlegg.

Mao: Prisen på ny 4 meter båtplass til 70000 er helt ok. Løp og kjøp.

/Øystein

Forresten, en 4 meterplass (senter-senter utligger, er den stor nok til en båt på ca 35 fot? F.eks Flem, sun, princess, riviera ol..? Holder vel med 8 meter utliggere også?

Meterprisen er 17000-, Må vel kanskje beregne større båt etter kvart....

Edited by eysteind (see edit history)

Tror vi betaler i underkant av 10 000 i året for to båtplasser. Men så har jo ikke vi betalt 500 000 per båtplass, slik som det er i nabohavna.

70 000 og med 3600 i års beløp er greit for en båtplass, men så bor jo jeg i Bærum da. På hytta (Sunnmøre) er det ca 30 000 for å kjøpe, husker ikke års beløpet.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

Enda en med båt lappen!

Hei Eysteind , :seeya: du vet jo hvor jeg holder til, her har jeg nå plass rett over på fastlandet . Der er det nye Ørsta-flytebrygger og jeg betalte 20.000,- for 4 meter i 2005.

I dag er prisen øket til 8500,- pr breddemeter samt årsavgift på 400,-/m . Det er ikke opplagsplasser her for vinteren men jeg har nå en mindre båt som jeg oppbevarer på henger i en hall,

Hvor blir bygget et slikt anlegg i vårt distrikt som gir den prisen du nevner? SOLO

Her i bergen ligger prisene på 5-10.000 i året, jeg satte inn annonse i lokalavisa for det er jo en del av den "eldre garde" som sitter og gnikker på noen ubrukte båtplasser. så jeg fikk min til 2000pr./år :cheers:

(dette er ikke i en marina)

Edited by johnson (see edit history)

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Båtplass i Etne, Sunnhordland.......

Kr. 24.000 med 8 m. utligger, i innskudd( engangssum)

+ Kr. 3.00 pr. cm. bredde, pr. år.

Ink. strøm, vann, servicebygg, med dusjer, toaletter, vaskerom.......+++

Au, dette var visst litt snikreklame:-)

Hei Solo. Er det ledige plasser i din havn da? Eller vet du om andre havner i området som har ledige plasser?

Anlegget eg snakker om ligger i vågsvågen. Er planlagt å bygge ut 120 plasser. Vet du noe om vindforholdene der ute?

Jeg tror det er venteliste hos oss,men ta kontakt med Bjarne Husevåg 91708543 (formann Ivahavet havnelag) og forhør deg.

Skal ta en tur ut i Vågsvåg ,har hørt og sett omtale av utbyggingen der. Det skal vel lages en stor molo til der for det er jo et temmelig værhardt sted, men til den prisen du nevnte så blir det sikkert solide saker. :sailing: SOLO

redigert : Var en tur ute i Vågsvåg ...ligger beskyttet til for bølger inne i en vik med en stor ny molo , men vinden styrer ingen og den tar selvfølgelig som den vil der inne , men den gjør den også hos meg. Bra sted, men prisen virker voldsom, kan vel komme av at det må kjøpes grunn og lage molo og sette ut brygger/vann/strøm ,alt blir jo nytt. :crazy:

Edited by Solo (see edit history)