Jump to content

Prosjekt: Roland 27 trebåt


HansT

Recommended Posts

heisann.

da prøver vi igjen i år med ennå ett nytt prosjekt,det forrige prosjektet blei litt for lite(til 3 ukers ferie)hehe...

Kjøpte nå en roland 27 som trenger en del motnering og ny "vindskjerm",montering av ny motor(har en bmc 36hk).

Er nok mye jobb,men er ikke vinteren lang da?hehe...

Kom gjerne med tips og vis du har deler til salgs :wink: (trenger propellanlegg 25mm - 35mm aksel)

 

14102008.jpg

 

14102008001.jpg

 

14102008002.jpg

 

Flere bilder kommer etterhvert...

Link to post
Share on other sites

Enda et prosjekt, har sagt det før og sier det igjenn, det er kjempeartig med slike oppussingstråder! :wink: Så husk og holde oss oppdatert gjennom vinteren.

 

Ellers så jo dette ut til og være et greit prosjekt! :wink: Fin skrogfason, og klinkene er vel "forsenket" og plugget med treplugger?

 

Mangler du ror? Jeg har et liggende som du kanskje kan bruke isåfall. Men jeg vet ikke om det lønner seg med tanke på frakt...?

Link to post
Share on other sites

Heisann

 

"Sleipner93" du har helt rett,det er forsenket nagler som er plugget. Roret har jeg men det måtte ta's av når den gamle akselen skulle ut..hehe...det jeg mangler er en komplett propell aksel med hylse,flens og propell...hehe...også selvfølgelig masse treverk...hehe...

Link to post
Share on other sites

Heisann

 

"Sleipner93" du har helt rett,det er forsenket nagler som er plugget. Roret har jeg men det måtte ta's av når den gamle akselen skulle ut..hehe...det jeg mangler er en komplett propell aksel med hylse,flens og propell...hehe...også selvfølgelig masse treverk...hehe...

 

Okei !

 

Jeg har ei hylse liggende i den nye båten min også som du kanskje kan bruke. Er du interessert kan jeg altids ta noen mål og sjekke neste gang jeg er der. :wink::smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei.

Ja er interessert i det vettu...har planer om og bruke 25 mm syrefast aksel,kan i allefall ikke ha noe mindre...hehe...menne vis du har tid en dag så kan du godt ta noen mål,kanskje den passer...hadde også vært flott om du kanskje kunne tatt ett bilde så jeg han en viss idè om åssen den ser ut... :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen ja...

Takke for alle svar!

Utrolig mye respons på kort tid :yesnod:

Kan ikke si at jeg finner igjen den annonsa jeg.menne vil tippe på at det er noe rundt de måla jeg trenger...men det jeg lurer på er åssen propell jeg trenger?nå så veier båten litt under 2 tonn,menne den kommer nok til å bli en del tyngere da det skal monteres innrednig og motor i den.noen som har en idè om hvor stor propell jeg må ha(eller hvor liten)hehe...

Link to post
Share on other sites

Se der ja. Da fant jeg den ja...

Ser bra ut det,men er litt usikker på propellen....menne er jo da uansett ikke dyrt for aksel og slikt,propell kan man alltids få tak i ett annet sted...hehe...

Noen som vet hvem som har litt peil på åssen jeg regner ut hvor stor propell jeg trenger eller vet om noen som jeg kan ta kontakt med ang. dette?

Link to post
Share on other sites

hei.

planene fremover ja,de er vel store.hehe...

Skal sette inn motoren til uka,så jeg får en viss oversikt over hvordan jeg kan bygge resten rundt...så blir det vel og få tak i nye motorlabber og ett propell anlegg...

Er nok og sette fingrene i her,båten er tom for innredning og slikt så her må alt bygges opp fra bunn, pluss at jeg må få lagd ny vindskjerm da den gamle har knekt.Har heldigvis den gamle skjermen som jeg kan bruke som mal...

Menne skal ha båten klar til våren så må nok stå litt på... :sweat: hehe...

Slipper heldigvis og skrape hu helt ned utvendig da dette ble gjort av forrige eier i våres,trenger bare og matte hu litt ned og få lagt noen fler strøk med lakk....

Skal få tatt noen fler bilder til uka som viser åssen hu ser ut oppi...

Redigert av hansi_ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei hei...

Er det noen som kan hjelpe meg med åssen propell jeg trenger til båten?(størelse)

Båten er 27 for og veier mellom 2,5 og 3 tonn, det står en bmc 36 hk i den...

Har hørt med maritim og noen andre men de klarte ikke å finne det ut...(eller om de ikke ville da jeg sa at jeg ikke skulle kjøpe bare vite størelsen)...

Takker for alle svar.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Da syntes jeg det var på tide og å oppdatere dere med noen fler bilder av åssen arbeidet går...

Har for øyeblikket lagt motor og slikt litt "på hylla",men har da fått gjort litt i båten forde... :wink:

Har fått satt opp "reisen" til benker inne i hytta,samt begynnt på rommet til dassen...

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...