Jump to content

Båten din.


Masserarti

Recommended Posts

Vi er flere som venter.. Jeg la ut min båt for salg.. Flere interesserte med penger. Så får jeg beskjed om at vinteropplaget åpner 1 mai!! Har to kjøpere som vil komme på dagen å hente den.. Ingen pruting!!

 

Blir ikke ny båt heller før den er solgt.. Æsj!!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Mange flotte båter her. Både store, nye cabincruisere, seilbåter, og gamle, sjarmerende snekker osv.

 

Selv har jeg bare en enkel og ordinær skjærgårdsjeep, men siden jeg har hatt et lite "prosjekt pmfattende vårpuss, så kan jeg jo legge ut litt info.

 

Første bilde er fra da båten ble hentet. Og for å si det sånn: bildet lyver. Båten så virkelig ikke ut. Mange sesonger med innhrodd skitt. Å dra hånden over gelcoaten var omtrent som å dra den over en skoletavle. I tillegg var styringen fastgrodd i skjev stilling. (Bullhorn hydrauliskj styring. Ene hornet ville ikke rotere med tiltvinkel).

bilde

 

Så begynte arbeidet. Bunnen ble skrapet, og hele overbygget ble vasket, rubbet og vokset. Skrapingen holdt på å knekke meg. FOR en drittjobb....

bilde

 

Her går det fremover. Første lag med antipest er på:

bilde

 

Tllslutt, hvit nonstop, og vokset skrog:

bilde

 

13. april, dagen for sjøsetting. (Ble løftet litt høyere enn jeg var komfortabel med....):

bilde

 

På plass og klar:

bilde

 

Båten er gammel, og det er fortsatt nok å gjøre med den. Men nå virker de viktigste, og den ser bra ut. Da får resten komme etterhvert :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har fleire båtar, er vel meir oppteken av det praktiske når det gjeld båt framfor å bruke mykje båtlappar på fasade.

 

Er også Mørebasentusiast, så her er ein som eg driv å gjer istand til å traile rundtomkring.

 

bilde

 

Ellers har eg hittil brukt denne 7300, kjempebåt i sjøen men går litt for seint ,6,5knop, til Telemarkskanalen. Er egentleg heilt ok fart men aksjonsradius vert litt liten når ein har bare to vegar å reise (anten oppover eller nedover)Så derfor har vi solgt den:

 

bilde

 

 

Så er det tilslutt det som skal bli vår hytte på sjøen, ein god traust stødig slitar som er vårt prosjekt over fleire år framover. Den kjem til å gå mellom Telemarkskanalen og oppover kysten til Florø. Derfor ein lukka vestlandsbåt.

 

bilde

 

Dette er ein 37" Westcraft bygd i Deknepollen i Måløy, 2 x Sabb/Ford 2704 ET 185hk. Kjem til å å lage ein prosjekttråd om denne. Heile båten skal oppgraderast frå baug til badeplattform etterkvart, men kjem til å ta små skritt slik at vi kan bruke den undervegs.

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Er klar over det og skulle gjerne gjort det, men har som sagt ikke lyst til å bruke hele ferien nå. Ville gått noe kroner i diesel og måtte sendt motorene rett på service. Fant ut at det var billigere å få den sendt.

 

Nå blir den hentet til uken og den blir levert i Tønsberg 24.april. Så nå har jeg en dato.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Noen bilder av vår Sunseekler 38 Martinique. Dette er opprinnelig en 1992 mod og den er importert i 2013.

Båten er nyrenovert , har 2xKAD300 fra 2004, Fisher Panda generator (4KW) og Victron 2500W inverter og Furuno 1934C-BB radar og plotter. Ikke gass ombord :thumbsup: . Båten har nesten ikke vært i bruk de 4 siste årene før vi kjøpte den. Forrige eier kjøpte seg en ny 58ft og begynte da å total renovere denne båten.

Vi har stor sovekabin foran i båten, stikk kabin med dobbeltseng og god høyde og en sittegruppe ved byssa. Her kan også bordet felles ned for plass til et par barn. Ute kan sittegruppen legges ned til stor solseng.

Broderte sengesett fulgte med båten. Vi er eier nummer 2. All dokumentasjon fulgte båten i tre ringpermer. :thumbsup:

 

En riktig god sommer til dere alle!!

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

En happy reder!!

Link to post
Share on other sites

Skuta mi :smiley:

33 fot tre krysser 3.8 meter bredde. Historie på båten har jeg lite av foreløbig, men vet at den ble bygget i 1957, mine anelser lener mot at båten er tegnet av Bjarne Aas. Den ble bygget etter forespørsel av en rik mann i Vestfold etter hva jeg har blitt fortalt. :)

 

Motor er en Ford 2715 120 Hk, disse blir formidlet ut til en 28" 3 bladers propell.

 

Kjøpte båten "på rot" i pinsen i år da den hadde stått på land i nær 3 år, klargjorde den å fikk den på vannet etter pinse. Nå er det puslearbeid som utføres for å få den fin.

 

bilde

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Var ikke klar over at det fantes en slik tråd som dette, burde ikke dette vært en tråd som var "sticky"? Uansett, må jo benytte sjansen til å legge ut noen bilder av "Bergtatt" også da. Er straks på vei ned i båten nå, og det blir nok noen timer på fjorden i dag slik det ser ut nå... :-) Ikke noe ekstremvær her innerst i Oslofjorden! :smiley:

 

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Byttet båt til NB 32 høsten 2012, og siden har rederinnen og meg hatt mange flotte turer hele året.

 

Er bare kjempe fornøyd. Flott bad med dusj hvor man har "eget" avlukke for dusj, fantastisk slippe å tørke opp hele badet etter dusjingen.

 

Stort og sosialt akterdekk hvor vi har kost oss med venner til de sene nattetimer.

 

Men nok skryt lar bildene tale for seg :-)

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Redigert av HAIK (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Oppgradert båtparken litt  :yesnod:

 

Enes 44 med 2 x 300 Hk. Ford Mermaid

bilde

 

Fountain 29 Fever, med 1 x Mercruiser V8 MCM-HP500 oppgradert og bremset til 602 Hk.

bilde

 

Hurrycane 470 med 70 Hk. Yamaha

bilde

 

Så nå er det bare å vente på sol og varme  :yesnod:  :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...