Jump to content

Båten din.


Masserarti

Recommended Posts

Synest at mange av dei svenske seilbåtene som var bygde i den tidsepoken som CB33 var bygd i, går utanpå mykje av det som blir bygd i dag. Proporsjanane og linjeføring er mykje finare enn dagens masseproduserte båtar. Sjølvsagt er det mange unntak på dette også. Mange fine båtar i dag også, men det gjeld stort sett ikkje mange av dei masseproduserte. - dessverre.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Kjøpte Skorgenes 340 monte carlo 1996 model med 2x kad43 november 2011. kjempefornøyd. er under konstant utbedring..Det kalles lidenskap og hobby..

baattur_1mai_helga_2012_130.jpg

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

He he :yesnod: du kan kanskje si det, nå har jeg spart til båt, og byttet meg oppover i størrelse siden jeg var 16 år(37 idag) Så lån har jeg ikke, men kostnader resten av livet har man jo med slikt i eie. Når det er sagt så fant jeg og en kompis som er ihuga golf entusiast ut at han brukte faktisk like mye penger på daske rundt på små baller på en plen som jeg gjør på den flytende hytta mi :lol: . Vi har alle skavanker..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

039_reduced.jpg

 

Båten vår heter "Escada" og er en 02-modell Fairline 43, Phantom. Vi bruker båten mye og runder gjerne 100 overnattinger i året. Vi har alt av utstyr ombord og er selvhjulpne slik at vi kan ligge lengre perioder i uthavner uten behov for å være i kontakt med "sivilisasjonen"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kan ikke si annet enn kjempefornøyd med Saga, og det var deilig å starte opp igjen sesongen igjen denne uka. Blir spennende å få testet skuta skikkelig denne sesongen. Må og legge til at man får topp service og hjelp hos Saga på Selje og ved Leangbukta når det er noe du trenger eller vil ha svar på.

img_8126_-_kopi_(1024x768).jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...