Jump to content

Båten din.


Masserarti

Recommended Posts

Til littmilds spørsmål:

Åssen båt er dette? Og hvor stor? På utkikk etter en litt morsommere båt med mindre vedlikehold som kan erstatte Kragerøterna.

 

Svar:

Wayfarer. Du finner det meste om jollen rundt omkring på disse sidene: http://www.wayfarer.dk

 

Dimensjoner: http://www.wayfarer....len/dimensioner Liten klasse i Norge, men gansk stort miljø i Danmark. Veldig hyggelig båt. Litt mye duk for aleneseiling når det blåser en del, men skal kjøpe storseil med rev nå i vinter. Da bør det gå bra.

Redigert av Skhuds (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Melding til alle stolte båteiere:

 

Jeg har rettet opp en del bildereferanser i denne tråden som ikke fungerte, og ellers ryddet litt i tråden.

Bruksanvisning på hvordan man legger inn et blide på forumet finnes under:

 

[Om baatplassen.no->Bilder->Hvordan legge inn bilder]

 

Hvis man legger inn bilde og det ikke vises, så send meg en melding (IM), så retter jeg opp referansen til bildet.

Spørmål om bilder kan også postes under Om baatplassen.no->Bilder

 

:flag_bp: bliss x

Link to post
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte med en 2005-modell Skibsplast 675 HT med en Suzuki DF 250 på hekken i september i fjor:

 

imag0034.jpg

 

imag0027.jpg

 

imag0031.jpg

 

Etter noen turer på høsten, fant jeg ut at den Gamle (men gode) Garmin-plotteren hadde litt vel liten skjerm for øynene mine.

Derfor bestemte jeg meg for å oppgradere i løpet av vinteren. Etter mye om og men så ble den "lille" oppgraderingen ganske omfattende og det ble installert to Raymarine e7(d) plottere, radar, NMEA2000-nett til motor og bensintank og nytt ekkolodd:

 

radar_fra_siden_1.jpg

 

ferdig_installert_1.jpg

 

motor_ekkolodd_radar_og_kart.jpg

Link to post
Share on other sites

Drømte en gang i tiden, Gronning, om å kjøpe en kondemnert fiskebåt og bygge om. Etter å ha vært rundt og sett på diverse havarerte prosjekter der tidligere offensive karer nå satt der desillusjonerte med bare slitne prosjekter, slo jeg det fra meg. Synes du har en flott sjark.

 

Link to post
Share on other sites

Kjøpte meg min første båt for 2 uker siden.

1984 Windy 23FC med Volvo Penta(Chevy 350) AQ271. Ferskvannkjølt og med 290SP drev.. Foreløpig bare bilder fra annonsen, da den kun ble hentet, konservert og ryddet forså å bli pakket inn..

 

Ser ut som en hel og god båt. Gratulerer, selvfølgelig lenge til sommer og sol :wink:

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...