Jump to content

Båten din.


Masserarti

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Jøss, her var det flust av mange flotte skuter i alle varianter og størrelser! :yesnod:

 

Nå har jeg også tatt steget inn i båtverdenen for alvor, og kjøpt en brukt Mørejet 30HT som er ca. 9 år gammel. Overtok den for kun et par uker siden og har rukket å frakte den på egen kjøl rundt halve Kvaløya (Troms) til marinaen fra Tromsø havn, der den ble losset av en fraktebåt.

 

Idag har tida gått med til vinterfortøyning etter noen turer på fjorden - snart kommer polarnatta med mørketid helt til midt i januar. Men da blir det båtliv igjen! Hobbyfiske er den store dilla.

 

Skal se om jeg ikke klarer å få lagt inn noen bilder også når jeg blir litt bedre kjent med hvordan man gjør det på forumet. Hittil har jeg vært passiv leser av det meste på her inne.

 

Men jeg kan jo nevnte at jeg har startet med å lage mine egne båtsider på http://tore.aasli.no/boats/ , enn så lenge.

Link to post
Share on other sites

Her er min båt som vi har på hytta. Eget naust med vinsjopptrekk og vi har brygger på dugnadsdrift

Båten er en Askeladden585 med 115HK 4t. forløperen til 605, men etter vårt behov en bedre innredningsløsning. Masjfart 25 knop max 35knop. Brukes til dagsturer i Trondheimsleia Hemne og nordmøre

 

Picture309.jpg

 

 

Picture449.jpg

 

 

BilderMobil275.jpg

 

.BilderMobil633.jpg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Min Nessy 94 CR/R - "Nessie"

  • Konstruert av Rob Humphrey (design nr. 34) og bygget av seilentusiaster ved Nesodden Seilforening til VM i halvtonnklassen på Hankø i 1983 8 (Odins ravn).
  • Totalt bygget 36 eksemplarer (min nr 4).
  • Skrog støpt i kevlar sandwich med divinycell som distansemateriale
  • Brøkdelsrigg med rette salingshorn og lensetakler
  • 31 ft.
  • Lys 1.16

]47746.jpg

Redigert av Copernicus (see edit history)

 

nessie2.jpg.44ec5576eedd38532fdb552ccd28f7d7.jpg

Link to post
Share on other sites

Her er "flåten" min:

 

Gerd

dsc_4451.jpg

Dracoen min som jeg har hatt siden 2004, og som jeg nå håper at noen har lyst å ta over og stelle i stand, hun trenger ny kalesje, btw.

Her ligger hun med ødelagt gear og venter på snille slepebåten som skal komme og hente oss.

 

Tingeling, samme kallesignal som før ( LE 5193 )

karnic.jpg

Karnic 2260 Bluewater ... kjøpt nå i sommer.

Nymotens båt som bare virker.. Praktisk på mange måter. super fiskebåt, super frem og tilbake til hytten båt. tåler allslags vær. Vi har ikke prød å overnatte i den enda, men hun er litt trangere en Gerd.

Men dracoen er morsomere...

Link to post
Share on other sites

Vår Leisure 23 - "Dandelion"

 

LOA: 6,90m, Beam 2,39m, Draft 1,19m(fin keel), Weight 1841kg.

Bygget i England på 70-tallet(Vår er bygget i 1977).

Støpejerns finnekjøl, båten er også bygget med "twin keel" for områder med store tidevannsforskjeller(står da av seg selv ved lavvann).

Bygget i GRP med balsalaminat i overbygg.

Vår har en yamaha T8 fra 1994, båten har i noen utgaver vært levert med innenbordsmotor.

Seilføring: Genoa 15kvm storseil 10kvm. Mastehøyde 7,93m.

 

Mine tanker om båten etter et halvt års eierskap: Trygg og god båt i all slags vær, ikke noen racer, men tar meg dit jeg skal. VELDIG god plass innvendig til å være 23 fot.

 

11773_10151752494690352_1290257301_n.jpg

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...