HomerSimpson Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Her er bilder av båten vår. Kjøpte den i 2006 som et objekt. Brukte høsten 2006 og våren 2007 til å renovere den. Bruker den bare til dagsturbåt da vi har campingvogn og båtplass på Hvaler. Her er noen bilder før og etter den ble pusset opp. Før Etter Før Etter Her er motoren ferdig overhalt La ut båten for salg på sensommeren da jeg tenkte jeg skulle gå i gang med nytt prosjekt, men interessen var ikke stor. Kunne tenkt meg litt større daycruiser, 21-23 fot. Hengeren tar max 23 fot. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Toivo Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Her er mine en Lunderødsjekte og en Borøysjekte=) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
moosewine Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Her er båten vår rett før vi tok den opp forrige uke! Og slik ser kjølen ut etter en liten grunnstøting i 6,5 knop... Sitér dette innlegget . Link to post
Ben Sin Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Steike for en båt! Du kunne spandert på oss noen flere bilder da. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Har ikke så mange bilder av den, er jo alltid ombord, men her er ett for fulle(skitne) seil... Sitér dette innlegget . Link to post
hanssae Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Vi har hatt vår Fairline 42 i snart fire år. Det er en 1997 modell som har ca 700 timer på motorene. Vi kjøpte vår første båt for 15 år siden , en Rana 15 , så ble det Viksund 27 og Sealine 33 . For oss er dette den optimale størrelsen , ikke minst pga garasjen som er 5 X 13 meter Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 (redigert) Redigert 21.Oktober.2008 av Østkyst Hustler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Har ikke så mange bilder av den, er jo alltid ombord, men her er ett for fulle(skitne) seil... Herlig båt! Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 (redigert) Og her ser du hvor bred en seilbåt skal være Lanber... Redigert 21.Oktober.2008 av moosewine (see edit history) Sitér dette innlegget . Link to post
Ulv I Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 (redigert) Dette er ikke akkurat båten min, men min bror sin: Min båt har jeg dessverre ingen bilder av i fart som jeg selv har tatt, men det kommer til neste år :D Men jeg likte godt dette bilde: (er fra brasil da, men egne bilder kommer) Dette er slik min båt ser ut (med riktige farger): Redigert 22.Oktober.2008 av Ulven (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Baywatch Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 En sånn båt har jeg. Marieholm IF. Bildet er lånt fra Finn, hadde ikke bilder av min egen båt tilgjengelig. Klassisk, langkjølt seiler, egen regattaklasse og klasseklubb. Blir mer og mer glad i henne, men har seilt henne sørgelig lite pga andre prosjekter. Til våren skal det bli en endring på akkurat det! Ikke av de romsligste, men definitivt blant de peneste Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Og her er et bilde av min trofaste Baugrytter. Havnevakten sees nede til venstre i bildet , Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Båten vår er er Nordic Oceancraft 22 Exclusive. Den var ett år gammel da vi kjøpte den, og hadde vært utstilling-/visningsbåt hos imoprtøren. Vi skulle egentlig kjøpe en tilsvarende ny båt, men med denne fikk vi masse utstyr vi ellers ikke hadde hatt råd til. Den har en CMC 1,7 diesel. Her fra nordspissen på Ildverket. Tross sine få fot, har den alt man trenger for en flott weekend. Fra vi sjøsatte midt i april har vi runda 40 overnattinger, og hatt mange deilige og avkoblende dager på i båten, som man kan drømme seg bort i nå som båten står på land og jeg teller ned til første tur neste sesong Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Divemaster Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Vi har en liten Italiensk sak... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Skuta Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Jeg startet med en 10" pioner med 4,5hk mercury var vel da 7år, så har vi gått stegene oppover. Kjøpte denne i år har to gode D4 260hk Super fornøyd så langt. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 legg inn flere bilder av båten din divemaster . spennende båt det der. og gjerne motorrom .-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Divemaster Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 (redigert) legg inn flere bilder av båten din divemaster . spennende båt det der. og gjerne motorrom .-) Skal se om jeg kan finne noen andre.... Redigert 23.Oktober.2008 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
hifo Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 takk.. åssen motorer er det der? innbilte meg du hadde bensinmotorer Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Divemaster Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 takk.. åssen motorer er det der? innbilte meg du hadde bensinmotorer 45 fot og 21 tonn displasement passer egentlig ikke for bensinmotorer... 2x Detroit Diesel 2 taktere ... Rekke seksere på 6.9L (6-71 TI) Turbo og Intercooler. Hver rundt 350 hk i dag, med Alison 2:1 girkasse ... 50 mm aksling, 600mm trebladete propeller. Hver maskin veier 1490 kg og er speilvendte slik at alle service elementene er i midtgangen. 2300 RPM max, og marsjer 18 til 1900 RPM på 19 til 20 knop. Ombord har vi tre faste lugarer (6 faste køyplasser) pluss salongen slåes ut til dobbelseng. Mannskapskabin i baugen med enkeltseng (mitt utstyrsrom). Hovedkabin med en-suite og de to andre kabinene deler ett toalett/dusjrom. Byssa har tre bluss pluss ett 240V element. Under akterdekket bak har jeg en 3.5 KW Onan Generator, og mer lagringsplass, pluss inngang til fult opplyst maskinrom (nå med to overvåkingskameraer) under gange mellom hovedtankene. Koselig liten sak faktisk... men ikke bensin Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
hifo Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 vet at bensin aldeles ikke passer inn i en slik båt. jeg blander deg med en annen. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Masserarti Svart 22.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Jeg løfter denne ! sikkert noen som har fått nye båter, eller kansje noen nye medlemmer ? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Her er vår siste investering - Broom 10/70. Kun produsert i noen få eksemplarer, der jeg vet om 3 andre i Norge. En herlig båt med mye plass, og gjennomført håndverk. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
ollebollenor Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Har en elwaro 30 med volvo tmd40 motor,kjempefornøyd med båten.: Har selfølgelig også en kompis med lik båt (den til høyre) Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
henboe Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Jeg har en Marex 27 suncruiser 1984 modell. Kjøpte den i 2003, og siden da har allt blitt byttet ut. Interiør, motor, elektrisk, etc, etc. Bilde er tatt på vei over til Skagen sommeren 2008. Og her er et annet fra samme turen: Hilsen Henboe Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Anskaffet meg denne kinesikske saken for en måned siden (brosjyre bilder, min er helt hvit). Scandinavien 260 sport, dette er den 4 solgte og sannsynligvis den siste i Norge. Kjøpt som ubrukt 2006 modell, med lige så Volvo D4 260 DPH, båten fikk jeg til halv pris av veiledende (895.000,-) mot noe uferdig montering av utstyr, ligger på sjøen og er sålangt fornøyd med kjøpet. Har det den trenger for våres familie på 3 https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15048/pimggallery_55vg9g.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15048/pimggallery_ipc1sc.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15048/pimggallery_u2qec0.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15048/view11.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.