Jump to content

Båten din.


Masserarti

Recommended Posts

5 sider om "Båten din" på et norsk site uden en Saga 27. Det går bare ikke!

Men her er den så: "Florø" en Saga 27 fra 1990, - vores første båd :flag_da:

................................................................................

..........................................................

Så sant Uffe.....her har du litt mer av FOLKRBÅTEN :wink::seeya: ( samt en Sagen 24 fra 1969)

 

Link to post
Share on other sites

Diesel, ja. Kjølboltene er byttet, jeg har utgaven med svingkjøl forresten. Jeg trodde det var mulighet for innebordsmotor i 24 også, eller påhengs i brønn inni båten

 

Har innenbordsmotor, en liten bensiner, den påhengsen hørte til jollen, men er der vel sånn i tilfelle. min har fast kjøl.

Link to post
Share on other sites

Her var det mye flotte båter! Jeg tviholder på min gamle Wiking 28 fra 1984. Har nå store unger som ikke vil være med lenger, og kone som synes det er bedre å dra til Kreta fremfor boblejakkeferie i båten. De siste årene har den derfor blitt mer fiskebåt og weekend båt. Til det bruket holder den i lange baner for oss!

 

img_3341.jpg

Link to post
Share on other sites

Her er bilde av mitt hjem. Har bod 6 år i den og blir hvertfall 6 til. Den har skroglengde på 52 fot og er isolert med 10cm byggskum i skrog og 5cm under sandwichdekk. Dørk har 10cm på seg og salong har sentralvarme. Båten er bygget i 86 til 87 av Beneteau og er av typen Idylle 15.50 men dette er første båten i den størrelsen fra dem og eneste båten jeg har likt fra dem, ren hardværsbåt. German Frers er designer og de ble custom-bygget noen båter før fransken kjøpte rettigheten til den. I dag er kun glassfiber og rigg fra Beneteau, rest er ny. Den har 89kvm genoa, 50kvm storseil og 189kvm gennaker.

 

 

herbern_marina_9._feb_2009_006.jpgherbern_marina_9._feb_2009_003.jpg

Link to post
Share on other sites

Oi en båtboer, pen båt. Kom gjerne med flere bilder, ble litt nyskjerrig på båtboer livet. :) Hvordan gjør man det med vann, kloakk osv, når man bor i båt ?

Vintervann har vi på kaia, og slangene ligger i sjøen. Jeg har 1500L vanntanker og diesel er 550L. Jeg bruker ca 200L til Refleksovn på vinteren og dersom båten er isolert fryser ikke i vannsystem om bord. Har sett temperaturen under dørk gå ned til 2 grader for par uker siden. Vi har alt vi trenger i marina; dusj, toaletter og vaskerum men med kloak om bord gjør vi som dem gjør som bor i båter

:crazy::lipseal:

 

herbern_marina_9._feb_2009_001.jpg

 

 

Disse bildene tok jeg på vei i juleferien. Kofforten på brygge og time to go. Jeg valgde den båten på grunn av sjøegenskaper og innvendig plass. Med positiv hekk er cokpit kjørt langt bak og de gjør innvendig plass som sammenlignes med båt i 60fot klassen.

 

spain_20089_ll_003.jpg

spain_20089_ll_005.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...