Jump to content

Båten din.


Masserarti

Recommended Posts

Her er den nye båten min: Quo Vadis.

Det er en norskbygget 1985mod SelMar seilbåt på 21 fot.

 

  • Motor: 10HK Bukh innenbors diesel.
  • Soveplasser: 4
  • Seilareal: 15.5kvm
  • Tørrvekt: 1000kg
  • Byggematriale: Glassfiber
  • Ror velsignet av Jarle Andhøy, se avatar ;)
  • Hjemstedshavn: Brumunddal
  • Reg nr: EAC098
  • Annet: Vask, 2 spritbluss, GPS, VHF, solcelleanlegg, dinghy, dvd, nedsenkbar kjøl.

4128564_520x0.jpg4128563_520x0.jpg

Big boat, big problems. Small boat, small problems.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Godt spørgsmål.

Første ejer var svensk, fra Skövde. Han døbte den Florö. Vi har altid regnet med, at det var efter den norske lokalisation.

 

Det var det jeg lurte på også, det er mitt fødested. Fin by om våren og sommeren men er vel mye vind og regn om høst og vinteren. Dere må svinge innom hvis dere er på de breddegrader, har fått en stor og fin gjestehavn midt i byen og båtmesse første uken i mai.

 

Mvh

mask

Link to post
Share on other sites

Under er båten vår. Brukes til turer med strandhogg og fisking med stang og juksa. Grei marsfart gjør at man kommer dit man skal uten alt for mye om og men. Og akkurat nok solid til at den tåler en del ruskevær hvis man kommer ut for det. Torsken på siste bildet er tatt 10 min fra båthavna.

 

img_7211.jpg

img_7168.jpg

_img_7199.jpg

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Link to post
Share on other sites

Vår første seilbåt.

En 1977 Naver 29.

Verftsbygget ved Holstebro Plastværk i Danmark.

Deplacement 2800kg og en kjølvekt på 1300kg.

Båten er velholdt med samme eier i 26 år :o)

Ny Vetus M2.06 motor.

Mange fine detaljer på båten og godt utstyrt.

 

naver29.jpg

There are two choices in life-Take it or leave it

Link to post
Share on other sites

Her er bilde av båten min. Første "turbåt". Tidligere bare hatt joller og skjærgårdsjeep.

Båten er en Ramin 785. Hadde et skikkelig oppussingprosjekt i fjor vinter. Trakk om alle puter inne og ute, tok ut all treverk og beiset, deretter oljet dette.

 

Ser frem til mange fine turer i de kommende månedene.

 

004.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

Link to post
Share on other sites

Her er bilde av båten min (Saga 27 ac 1978 mod) Kjøpte den i Oktober i fjor og har pusset på den i heile vinter den kom på sjø 1 April og har allerede hatt 2 fine turer med den ..

fleire bilder kan dere se på hjemmesida mi ,,

 

3.jpg

 

6.jpg

 

2.jpg

http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/

 

mini2.jpg

Link to post
Share on other sites

Og her er "ny" båten vår:

 

lansa.jpg

 

En Lansa fra 1989. Produsert i Taiwan, av alle plasser! Med 2 stk Cat'er på 375 hk hver. Og med sitt offisielle mål på 14m 15cm er dette en liten weekendcruiser å regne, sammelignet med de andre hyttene på sjøen.

Ikke så pen som den forrige båten, men den duger som oppholdsted når vi er på tur med 6 faste ligge plasser. :smiley: Og med en fotballbane til salong.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...