Jump to content

Prosjekt: Squirt 11 Foot - enda et selvbygger prosjekt..


Odmar

Recommended Posts

Eg hadde tilsvarende problem på min tohatsu, den sleit med å gå på tomgang, renset forgasseren, byttet plugger osv, til slutt viste det seg å vera lagert som står under impellerhuset var blitt rustet da det hadde lekket sjøvann gjennom pakningen/tetningen. Eg brukte båten i 2 år før eg gjorde noe med det/fant ut av det. eg bare ga litt gass rett etter eg satt den i gir, og kjørte alltid motoren godt varm før eg satt den i gir :P ung og dum :P

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei Joda. ser at det er et år siden forrige post, men jeg har et par spørsmål. Jeg har nettop bestilt tegninger til Squirt, og har sett litt på ditt prosjekt. Je vurderer nå materialvalg, og ser at du bruker vanlig finer ala typen man får på bygghandelen. Hva er dine erfaringer med dette, og hvordan fungerer båten nå etter et år?

Link to post
Share on other sites

Jeg har båten for tredje sesongen eller no, den holder veldig bra og er like stiv og god. Det viktigste er å holde fineren tett med mailing/epoxy... Jeg har min og tidvis liggende utpå i fellesbrygga; det går helt fint...

 

Litt min filosofi, du kan kjøpe riktig vannbestandig finer og bruke veldig masse penger på det.... jeg ser heller på dette som at ting skal være mest mulig tilgjengelig og enkelt...... men så langt ingen problemer...

 

Og det er ett lite deilig prosjekt du går i gang med, det er virkelig hyggelig. Så får du se hvor ferdighets nivået du legger det på. Det er mange som tilfører båten mye pent (Honduras) og har det virkelig gøy med deg. Jeg er mer at det skal være litt pent men ikke ta for meget tid.....

 

Epoxyen bestiller du fra Sva kjemi..

 

og ikke hold på lengre av gangen enn at du har lyst til å gjøre litt til....

Jo fler leketøy, jo bedre...

Link to post
Share on other sites

Takk skal du ha for tilbakemelding. Da forstår jeg det slik at du brukte vanlig finer, ikke marin, og at du fremdeles flyter.... Jeg tenker uansett å forsegle alt med epoxy og båten skal lagres inne om vinteren. Skal bygge sammen med min 13 åring, som skal ha båten, så din filosofi passer bra her. Vi venter på tegninger nå, og skal ha de som et vinteeprosjekt.

og takk for tips angående epoxy, men har de noen nettside/nettbutikk?

 

mvh

 

Fred

Redigert av fjohan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...