Ficher Startet 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2008 Ligner på Nyttårsorkanen. Det er en veldig kortvarig affere som kommer i kveld - med ekstremt kraftig vind, i følge Bård Fjugstad ved vervarslinga i Nord Norge. Vindkast med orkan styrke Ulrik treffer Sogn og Fjordane før midtatt. Han beveger seg deretter nordover, forteller Karsten Æitrheim ved Vervarslinga på Vestlandet. Fra sent lørdag kveld eller natt til søndag vil det blåse vestlig sterk storm med en vindhastighet på 30 meter per sekund. Men vinden kan bli atskillig sterkere i kastene: - Man kan oppleve vindkast opp i orkan styrke på høye steder langs kysten, sier Fjugstad Treffer flere fylker !!!! MER INFO.......... http://www.yr.no/nyheter/1.6280892 Sitér dette innlegget Link to post
jappen Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Stormen passerer oss her ute i Norsjøen nå.(Snorre A, rett vest av Florø) Kl. 21:00, 75 knop i kastene 14 m bølger. Jappen Sitér dette innlegget Link to post
lundberg Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 ja det blir en vak natt . lite kul att ha 2st båtar att se till ja. får hoppas på det bästa Sitér dette innlegget Det är bara idioten som anser sig fullärd. Var det en klok man som sa en gång. Må jag aldrig bli idiot!!!!! Link to post
Wasco Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Her på Karmøy blåser det friskt akkurt nå. Til og med her inne i havna bak moloen går sjøen skumhvit. Men jeg har sikkret båten ekstra godt og holder øye med henne...og det ser ut til å gå bra. Så skal det vist løye litt etter middnat..... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Arnstein Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Stormen passerer oss her ute i Norsjøen nå.(Snorre A, rett vest av Florø) Kl. 21:00, 75 knop i kastene 14 m bølger.Jappen 14 m bølger merkes vel også på en strekkstagplattform. Det blir vel mye åttegangeren? Hvor høyt over vannflaten står vindmåleren, 70-80m? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Ficher Svart 25.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Nye info koder på Yr sitt ekstremvarsler......?? http://www.yr.no/spesialvarsel/1.6261053 VÆRBULLETENG Værbulleteng knyttet til varsel nr 1 og 2 , om EKSTREME VÆRFORHOLD fra Meteorologisk institutt, met.no Utstedt lørdag 25.oktober 2008 kl.17:48 Norsk normaltid . (kl. 18:48 Norsk sommertid). Navn på hendelse: ULRIK Fase i værutviklingen: B Bulleteng om ekstremværet ` ULRIK ` gjelder for det geografiske området Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal og Trøndelag Fra seint i kveld eller i natt omslag til kortvarig vestlig sterk storm 30 m/s, først i sørlige områder. Helgeland og Saltfjellet Sent natt til søndag økning til kortvarig sørvestlig sterk storm 30 m/s på kysten og i fjellet. Søndag formiddag minkende. Sitér dette innlegget Link to post
jappen Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 115 m. Det er ca. 15 knop mindre vind på 10 m nivå. Og ja, vi kjenner bevegelsene godt. Jappen Sitér dette innlegget Link to post
jm Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Her på nordvestlandet blåser det nå j......lig. Var en tur ned i havna. Nærmet seg orkan i kasta. Låg rundt 30 m/s. Heldigvis er folk her vandt til sterk vind, så båtene er festet etter alle kunstens regler. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 glad jeg ikke har båt på vannet i dag, selv om jeg hadde sluppet å bry meg med den plassen jeg har :) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Vi skulle seile på Høllen i dag, men innen vi hadde fått rigget opp blåste det 20m/s. Da var det bare å melde pass. Måtte binde utstyret til et tre mens jeg pakket sammen, aldri opplevd det på Høllen før. Håper det blir noe mindre i morgen... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 blåser bra her i sogn og fjordane no. Håper robåten og flytebrygga står stormen over! Sitér dette innlegget Link to post
lundberg Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Jag kann upplysa om att det inte bara är på plattpormar man känner vinden. Här på valderøya så ruskar det bra i huset. det är bara att hoppas att förberedelsena var goda nog för nu e det för sent att göra nått. Sitér dette innlegget Det är bara idioten som anser sig fullärd. Var det en klok man som sa en gång. Må jag aldrig bli idiot!!!!! Link to post
Noflow Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 ja, må blinker det i lysa her i ålesund... har lommelykta klar, sånn i tilfelle :) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Jepp.. merka at det blinker. Har lykta klar på stovebordet Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 er greit med laptop nå, så slipper jeg å bli avbrutt med det jeg gjør på. hadde vært litt artig å tatt med speilrefleksen ut til havet en tur, men er vel litt sent for det nå. Sitér dette innlegget Link to post
MS Taifa Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Batteri til routeren? Sitér dette innlegget Link to post
lundberg Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Första skaderna här en le vegg har blåst sönder. När ja var ute så såg jag en lastbåt som gick söderut lurar på om den försöker sig på statten i natt:) Sitér dette innlegget Det är bara idioten som anser sig fullärd. Var det en klok man som sa en gång. Må jag aldrig bli idiot!!!!! Link to post
bellen Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Ja, eg vurderer å ta meg en biltur med kameraet for å sjå om eg får ta nokon brukbare bilder som eg kanskje kan få lagt ut her. Er det nokon begrensning bå bildestørresle man kan legge ut her? Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Hei, her har det det verste veiret så lenge vi kan huske. Bølgene var enorme, og vannstanden var langt, langt over normal. Garn og bøyer måtte fraktast i skogen, og vi var nede lenge og vart grundigt våte. Vi stod der å håpte på det beste. No når vi var nede igjen, og det var meir sørleg vind, og stillt. Men stor flo..... No ser det bedre ut, båtane ligg fint! Det er viktigast! Håper dere og får det slik att dette kan vere noko ein kan prate, le og fortelle om vidare uten å måtte felle ein tåre.... Lykke til! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Noflow Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Ja, eg vurderer å ta meg en biltur med kameraet for å sjå om eg får ta nokon brukbare bilder som eg kanskje kan få lagt ut her. Er det nokon begrensning bå bildestørresle man kan legge ut her? tror vel de blir forminska automatisk, hvis ikke, gjør det i paint :) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Kvar i landet du holder deg da diesel248? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Er det nokon begrensning bå bildestørresle man kan legge ut her? 3MB. Tar laaang tid å laste opp, vil sterkt anbefale å redusere størrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Sogn og Fjordane Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
KenBjork Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 (redigert) Her på nordvestlandet blåser det nå j......lig. Var en tur ned i havna. Nærmet seg orkan i kasta. Låg rundt 30 m/s.Heldigvis er folk her vandt til sterk vind, så båtene er festet etter alle kunstens regler. Akkurat som her omtrent det da.. Tidligere ikveld så var jeg nede å sikra båten med 2 tamper til land, hekk og bau til land. Båten og flytebrygga mi ligger på tvers med stormen, båten har da også 4 tau til brygga. Var nede nå nylig og tittet og det tar noe j@vlig, blåste meg overende faktisk også. Enda så skal den være på sitt sterkeste her kl 02.00 ca. Men heldigvis så går det mot fjære og da kommer det hele i le for moloer, så jeg kommer nok til å sove med roen i behold. God natt folkens, og håper alle dere som har båter ute at alt går vel. Krysser fingrer for at alt går bra både for deres båt og min. Mvh Kenneth. Redigert 25.Oktober.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Mckongen Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Ja nå river og sliter vinden her oppe i trøndelagskysten også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.