Servicemannen Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Her er link til noet intresert. Hvis dette er riktig kan bli økonomisk å kjøre med en sver bensinmotor... www.leadsleap.com/go/14700 Quote http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Ingar Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 For ordens skyld, legg ALDRI igjen din epostadresse på sånne sider! Quote Link to post
Kjetil1 Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Ååååh? Hvorfor ikke? Er det bare tull? Kjetil S Quote Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
JRK Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Hei, Motorer har jeg ikke greie på! Men jeg har jobbet på en kortbaneflyplass. Der mener jeg at kontrollflyet til luftfartsverket, injiserte vann in i motorene for å få krefter nok til å ta av fra den korte rullebanen. Teorien er jo at van utvider seg flere hundre ganger i fordampningsfasen. Kanskje dette kan benyttes på en eller annen måte på bilmotorer også? Quote Link to post
NilsPils Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Det er bare tull, juks og fanteri. Noen er ute etter pengene dine (og e-post adressen din). Du kan ikke skille oksygen og hydrogen i vannet uten å tilføre (minst) like mye energi som du får tilbake når du forbrenner hydrogenet. Når det gjelder fuktig luft derimot, mener jeg at jeg har hørt at vanndamp kan virke som katalysator (?) og gi bedre forbrenning av bensinen. Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Servicemannen Posted November 8, 2008 Author Share Posted November 8, 2008 Vanninnsprøytning er brukt på racingmotorer til å beskytte dem og få jevnere varme på forbrenningen. Jeg husker en fyr før i tiden som forsket på den teknikken han gubben der driver med. Hvis jeg husker riktig ble resulatatet av hans arbeid kjøpt av noen amerikaner og forsvant. Kannskje er de dette 15-20år senere... Quote http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
knutza Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Du kan ikke skille oksygen og hydrogen i vannet uten å tilføre (minst) like mye energi som du får tilbake når du forbrenner hydrogenet. Her er et gøyalt eksperiment hvor man spalter hydrogen fra vann. Dette kan gjøres med enkle hjelpemidler. Men man får et et vist inntrykk av energimengden som må tilføres. Quote Link to post
Sydvesten Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Vi innjiserer vanligvis vann dispergert i luften foran luftinntaket på gassturbiner for å opprettholde effekten på varme sommerdager.... og det hjelper betydelig på effekten... Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sjøtummel Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Dette er ikke vanninsprøytning. Kommntaren forteller at det er spalting av vann (H2O) til hydrogen og oksygen, som deretter brukes i tillegg til vanlig drivstoff i en motor. Det er en del måter å gjøre dette på, og egentlig ganske enkelt å snekre sammen i løpet av noen mørke og kalle vintermåneder. Her er to modifiserte bilmotorer Ok, tilkoblingen er egentlig litt vanskeligere enn den ser ut dersom systemet skal fungere optimalt. Å si at motoren går på vann er nok litt drøyt. Et av systemene for å produsere hydrogengass bruker aluminium, og med jevne mellomrom må du bytte aluminiumoksid med ren aluminium. Hvor langt du kan kjøre på masta til naboens pinnebåt gjenstår å se... Du kan ikke skille oksygen og hydrogen i vannet uten å tilføre (minst) like mye energi som du får tilbake når du forbrenner hydrogenet. Det er et viktig poeng, ja. På den annen side kan du lagre energi i celler med lavere vekt. Dermed har du laget en hybridmotor som brenner med renere eksos og bruker et lett og relativt billig batteri. Quote Link to post
Polarn Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Kan vel neppe fungere bra i norge med tanke på vinter og at vann fryser??? Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sjøtummel Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Kan vel neppe fungere bra i norge med tanke på vinter og at vann fryser? Da kan vi kjøre motoren på saltvann (En kreftkur og en motor som kan kjøre på saltvann... Oppfinnsomt) Quote Link to post
Polarn Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 SKEPTISK Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
jadal Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Er det ikke sånn at mager blanding kan gi får varm forbrending? litt vann ville senket tempraturen og hindret full skærings.På de 1000ccm RRR (mc) blir det brukt mye ekstra bensin får å senke tempraturen i katalysatoren når det blir belastet på det meste.. På godkjent løpsbensin er det maksgrense på vanninnholdet.. Quote Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
NilsPils Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Den som ikke tror at dette er humbug kan sjekke selv her http://www.leadsleap.com/go/14700 Metoden er at en spalter vann med el. fra batteriet, osv., osv., ........... Perpetum mobile av 1. orden! Har nok hatt det moro de som snekret sammen dette tullet. Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Leading Edge Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 At vanninjeksjon kan øke thrusten i en forbrenningsmotor er en kjent sak. Dette fordi massen i luften øker. Thrusten på en jet kan beregnes ved endring i massefart. Spesiellt ved lav tetthet på luften (varmt og tørt) har dette god effekt. Dette medfører imidlertid selvsagt tilsvarende økt fuelforbruk. Spalting av vann krever netto energi som Nilspils påpeker. At du ved enkle metoder kan fylle vann på tanken og spare netto 60% drivstoff er selvsagt noe stort sprøyt. Den siden var vel relativt lett å holde seg unna for de som har hatt tilgang på Internet i mer enn tre uker. Quote You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
tb55 Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Enkelte semi-diesler hadde vanninnsprøytning for å øke effekten, ved varm motor. Etter hva jeg ble fortalt, ble dette ofte koblet bort, da belastning på maskinen kunne bli i meste laget Quote Link to post
Sjøtummel Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Spalting av vann krever netto energi som Nilspils påpeker. At du ved enkle metoder kan fylle vann på tanken og spare netto 60% drivstoff er selvsagt noe stort sprøyt. Den siden var vel relativt lett å holde seg unna for de som har hatt tilgang på Internet i mer enn tre uker. Likevel ser det ut til at den del folk setter i gang og modifiserer bilene sine. Nå vel, det beste du kan håpe på å oppnå er å få laget deg et "batteri" som gir fra seg hydrogen i stedet for elektrisk strøm og er lettere enn et vanlig batteri. Og, selv om du klarer å lage det lettere så betyr ikke det at det er billigere. På den annen side, denne greia er da mye morsommere enn å montere magneter på drivstoffslange og luftinntak. Quote Link to post
Hydrox Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Motoren som går på vann har eksistert i mange år, patentet er kjøpt opp og lagt på is. Så lenge det finnes olje som stormaktene tjener penger på vil ikke denne ideen bli tatt fram i lyset. Quote Link to post
NilsPils Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 En kjent konspirasjonsteori det, ja. Eller som humbugmakerne her sier: Metoden ble nektet patentert fordi den var for effektiv Og fordi oljeselskapene og myndighetene ville tapt enorm omsetning Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sydvesten Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Du er åpenbart inne på noe her NilsPils, og jeg mener også at samme retortikk gjerne brukes om lurium til å ha på tanken eller motoren... Dette vil ikke oljeselskapene vite noe av siden det vil redusere salget av olje er jo en retorikk som gjerne brukes av menigheten til lurium... maken til fjas skal man lete lenge etter... men det morsomm er jo at folk tror på dette.... Folk er lettlurte i allefall om det er vann på tanken eller Hammerdown, QMI og hva nå alle disse luriumene kalles... Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Servicemannen Posted November 9, 2008 Author Share Posted November 9, 2008 Et lurium var turbinmotor lagt av plast og den brant bensin. Den hadde ingen kjøling og 30kg motor var 120hk. Prototypen av bil den satt i var i mellemklasse, hadde ingen girboks, kun akseluttak fra motor som hadde maksturtall på 30.000omr. Arbeidstempuratur var ca. 1700grader og på grunn av lav vekt på motor og drev ble bilen veldig lett og trengte derfor mindre bremser og så videre. I slutten var den 120hk prototypen utrolig sprek og brukte kun 0.35L per mil. Med videre utvikling skulle produktsjonsbilen bruke ned mot 0.15L per mil. Produktsjonskostnaden på motoren skulle bli meget lavere en på tradisjonale motorer og man kunne få byttemotor på bensinstasjoner vis man trengte en ny og bytte av motor var ca. 5 minuters arbeid. Oppfinneren tjente formue på den oppfinnelsen på grunn av at General Motors kjøpte hele greia og satt under stol. De hadde vært investert så meget i tradisjonal motor å de var ikke plass til ny teknikk hadde dem for argument.... :nono: Quote http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
NilsPils Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 :lol: Og dette tror du vel ikke på?? Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Servicemannen Posted November 9, 2008 Author Share Posted November 9, 2008 Jeg las alt om utviklingen på den oppfinnelsen tidlig på 80 tallet. Han gubben ble veldig fornøyt når GM kjøpte oppfinnelsen men skuffelsen overtok gleden når dem stakk den under stol. Utrolig meget av smarte løsninger har forsvunnet på grunn av grådigheten i mannen. Quote http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Leading Edge Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Ja man skal høre mye som dæm sir i rorbua Quote You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
milo Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Motor som går på vann? Det er jo brukt i forferdelig mange år, ikke noe nytt det. Den kalles for DAMPMASKIN. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.