Jump to content

Kutt av fortøying til naboens båt med kniv


baaat

Recommended Posts

Jeg synes det er på sin plass å minne om at det er all grunn til å være forsiktig når en begynner å vurdere rett og galt når det dreier seg om omtale av gjenkjennbare personer her. Kjekt f.eks om trådstarter kan opplyse litt mer om sin egen bakgrunn for å frembringe historien. Det jeg stusser over er at historien berettes på svensk, mens vedkommende i sitt eneste tidligere innlegg på BP kommuniserer på norsk. Er dette en historie som bringes videre eller er det selvopplevd?

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er på sin plass å minne om at det er all grunn til å være forsiktig når en begynner å vurdere rett og galt når det dreier seg om omtale av gjenkjennbare personer her.

 

Som sagt jeg kjenner vedkommende, og kjenner meg ikke igjen av omtalene her. Dette er omgjengelig og trivelig kar,

som tar i mot tamper med ett smil i munnen.

 

Og båten ligger i Norge FAST

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Denne L**** H******* er i allefall meget aktiv på nettet for å spre sitt "budskap"? :rolleyes:

 

Du bruker en noe nedlatende form her. Insinuerer du at man kan trekke historien i tvil siden han er en aktiv bruker av flere forum ?

 

Har du sjekket om vedkommende ønsker å stå frem med fullt navn her på BP ,Mouche ? :headbang:

Link to post
Share on other sites

Har du sjekket om vedkommende ønsker å stå frem med fullt navn her på BP ,Mouche ? :headbang:

 

Han står frem ved fullt navn i bladene Seilas og Båtliv med sitt identiske innlegg så at han ønsker å være anonym har jeg ikke oppfattet? Et raskt søk på nettet gir tilbakemelding om at han kan kontaktes på Norgesbåt HB på Lindholmen i Strømstad og kan nås på telefon; 0046526-253 33 eller mobil; 0046706-22 25 33. Han er på jobb i øyeblikket (tar ikke telefonen), men kan nås på sin mobil etter 16.30 i dag hvis du ønsker å snakke med ham. Dette i følge hans fru!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Litt til ettertanke: Verden er (nesten?) aldri helt svart-hvit. Saker har flere sider, i alle fall minst to.

 

Når jeg så første innlegg i denne tråden, så fikk jeg straks assoisasjoner til andre tildigere tråder. Jeg tenkte - nå går det ikke mange minuttene før "bermen" hiver seg på og støtter trådstarter helt ukritisk. Ganske riktig - sånn ble det, i alle fall i starten.

 

Flott at vi backer hverandre opp! Jeg kjenner ikke denne konkrete saken, og for alt jeg vet kan trådstarter ha helt rett - og saken kan være balansert beskrevet. Men jeg synes vi også skal være åpne for at det ikke er alltid er tilfelle. Uten å være moderator - en sunn skepsis i forhold til sakens fakta/balanse, synes jeg det er på sin plass å minne om før vi gir vår uforbeholde støtte - og ditto "slakt" av motparten.

 

Jeg skal ikke dra fram gamle linker her nå, men dere som har vært med en stund husker flere. I farta nevner jeg motorrep av saltvannskjølt 20 år gammel motor (kom også på TV2), Siri&Ståles sak med Skorgenes-båten, en Trawler som (visstnok?) ble stjålet på Vestlandet og etterlyst av en båtadvokat, og av nyerere dato en sak om servicen ved Kongen Marina. Det finnes flere også. Felles for dem alle - om jeg husker rett - var at sakene slett ikke var så enkle og åpenbare som de først så ut som. Men støtte i bøtter og spann, ja det fikk de alle i starten. Og "motparten" var ofte en dri***ekk. "Ta ham"..."Hvordan har samfunnet blitt?"..."Stå på, ikke gi deg!" osv.

 

Dette litt til ettertanke...

Link to post
Share on other sites

Du har selvfølgelig rett i enhver sak har flere sider Ronald.

I denne saken er det imidlertid slik at frem til innlegg #13 var dette en anonym sak hvor det utelukkende ble kommentert på grunnlag av trådstarters innlegg. Med det som utgangspunkt fremgår det at endel av oss ikke synes denne oppførselen er akseptabel (for å si det mildt).

Det er det da heller ikke noe å si på.. Denslags er ikke akseptabelt og vil aldri bli det.

 

Om trådstarters innlegg skulle vise seg å være oppspinn og/eller en "vridning" av sannheten vil fremdeles de første kommentarene være eksempler på prinsipielt helt forståelige reaksjoner. Jeg har ingen problemer med å stå for mitt innlegg da det var basert kun på innlegg #1 i denne tråden og dermed på et ganske generelt grunnlag.

Hva som senere måtte komme frem av opplysninger vedr. saken og de involverte parter må dermed tas i betraktning og videre kommentarer må baseres på totalbildet.

 

 

Hvis noen faktisk vet hvem det siktes til her og kjenner vedkommende bør han kanskje inviteres til å få gi sin egen versjon av saken.

.

.

bmhe

Link to post
Share on other sites

Du bruker en noe nedlatende form her. Insinuerer du at man kan trekke historien i tvil siden han er en aktiv bruker av flere forum?

2 innlegg på baatplassen.no og to innlegg hos Seilas/Båtliv er kanskje ikke det man kalle en aktiv bruker. Historien er noe som "kan ha skjedd" og det kan være klassisk trolling av diskusjonsfora på nettet. Og, det kan være en person som av en eller annen grunn er svært opphisset over ett eller annet og ønsker å skade en annen persons omdømme og lokke andre forlik til å forstyrre vedkommendes privatliv.

 

Når innlegget er postet under forskjellige navn i flere fora er det nok helt i orden å informere om dette. Å "hjelpe til" med å identifisere mulige personer som omtales er noe helt annet. Da bidrer man til at et hissig, men relativt ufarlig innlegg blir langt mer alvorlig for dem man hjelper til å identifisere.

 

Jeg tror nok jeg ville brukt sikrere metoder enn bokstavene KNS og KNS-flagget for å identifisere en båt. Det er dessverre mange som bruker dette flagget uten å ha rett til det, og dermed må man sjekke med båtregisteret til KNS for å finne ut om det faktisk er en medlemsbåt.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med å stå for mitt innlegg da det var basert kun på innlegg #1 i denne tråden og dermed på et ganske generelt grunnlag.

Ja, Brynjar, det er forståelig. Har heller ikke lest ditt innlegg på nytt, og husker ikke jeg hang meg opp spesielt i det. Poenget mitt er at også en liten posjon sunn skepsis bør ligge i ryggmrargsrefleksen for saker som ensidig framstilles i nettforum. Denne saken kjenner jeg som kjent ikke til, men vi har som nevnt en del andre eksempler fra andre tråder. For all del - dette er ingen oppfordring om å slutte å skrive, svare eller mene - kun et godt råd basert på erfaring :cheers:

Link to post
Share on other sites

Og den skepsisen som du helt riktig påpeker at vi bør ha var den direkte årsakt til at jeg begynte å søke litt på nettet og det tok ikke mange sekundene før det dukket opp både det ene og det andre! Her er det nok noe som lukter av noe annet enn det er ment å fremstille, kanskje? :rolleyes:

 

Men nå er "synderen" tilgjengelig på sin mobil om få strakser og nummeret er kjent så da blir det jo spennende å se hvem som tar "ballen" og finner ut av dette!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hej alla intresserade.

Jag känner Leif-Axel, jag kan gå i god för att det han skrivit stämmer till 100%.

Jag har min båt på samma brygga, och jag känner honom sedan många år.

Han är den siste som skulle förtala någon person, eller sprida osanna rykten.

Han är den mest hjälpsamme personen man kan tänka sig.

Om någon tvekar om det är sant, så är det bara att ringa till hamnkaptenen eller turistchefen i Strömstad, båda har bevittnat resultatet.

Endast på grund av L-A:s vänlighet är "knivmannen" inte polisanmäld, vilket de allra flesta tycker skulle skett.

Ja, han är båteier och han driver företag, det tvingar honom väl inte att berätta hela hans livs historia när han skriver ett inlägg!

Jag vet inte vem som äger den blå båten, men han har gjort sig skyldig till det som skrivs i inlägg #1

Tack för ordet

Link to post
Share on other sites

Som sagt jeg kjenner vedkommende, og kjenner meg ikke igjen av omtalene her. Dette er omgjengelig og trivelig kar,

som tar i mot tamper med ett smil i munnen.

 

Og båten ligger i Norge FAST

Liten gubb i rare bukser. Han smiler og er veldig hyggelig å treffe, kjenner han også. Båten har han hatt "fast" inni mellem i område hos forsvaret. Båten er registert i Norge men vis han har momset den inn har han gjørt de i år.

Link to post
Share on other sites

Men nå er "synderen" tilgjengelig på sin mobil om få strakser og nummeret er kjent så da blir det jo spennende å se hvem som tar "ballen" og finner ut av dette!

Om det ikke er noen som har postet i en annen persons navn i håp om at all verdens idi*ter skal bidra til en omfattende trakassering. :rolleyes:

 

Endast på grund av L-A:s vänlighet är "knivmannen" inte polisanmäld, vilket de allra flesta tycker skulle skett.

Hadde vedkommende vært vennlig hadde han ikke postet disse innleggene, men overlatt saken til eieren av havnen eller politiet.

Link to post
Share on other sites

I følge www.beneteau.com så har modellen "Beneteau" kun en versjon på 57 fot nå, men det er mulig at de kan ha hatt en 50 fots versjon tidligere. range Beneteau

Båten til den gubben er siste årsmodel som ble lagd, første ble lansert i `93. Oceanis 523 ble bygget samside den siste 2 årene, også en fin og påkostet byggeprosjekt men den er på vei ut og Oceanis 54 kommer inn. Den er vesentlig billigre produkt men markeden er sånn, mest volum for minst penger.

Link to post
Share on other sites

Trådstarter har vært logget på ved et par anledninger i kveld, men ingen ytterligere kommentarer er gitt som respons på innleggene over. Noen som har tipset eieren av Benetauen for om mulig få andre sider av denne saken, eller har noen sjekket at det faktisk er denne Leif som har skrevet dette?.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Tråd starteren har vel klippet den ut herfra:

 

http://www.seilas.no/wip4/disc/detail.epl?id=13633

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...