Jump to content

Kutt av fortøying til naboens båt med kniv


baaat

Recommended Posts

Det blir på en måte "dem" mot "oss".

 

skamme meg over andre normenns oppførsel i Sverige, eller???

Det blir vel ikke helt riktig å si "dem" mot "oss",så lenge det er noen av oss nordmenn som mener at det er noen "nordmenn" som tror de eier Bohuslãn? :confused:

Etter å ha seilt hele Vestkysten av Sverige og Norskekysten fra Østfold til Mandal i annethvert år i en årrekke,er jeg personlig ikke i tvil hvor det er flest det jeg kaller "ekte båtentusiaster".Helt klart i Sverige+ man slipper alle "private" områder som "voktes iherdig". :lol:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Det er opplagt noe i det Geir T skriver, - om dét å kunne oppføre seg.

Dette mener jeg gjelder både ute i livet, og her på BP

 

Det at endel av oss som kommenterte denne påståtte hendelsen tidlig i tråden, blir kallt 'berme' fordi vi ikke kjennte den hele og sanne historien (hva nå den sanne historien var?), syns nå jeg er undermåls.

Hvor paranoid skal man være, da om man ikke skal kunne lese, mene noen ting og kommentere trådene, uten å spekulere i om hendelsen/saken er korrekt, eller om det ligger feider, konspirasjoner eller annet grums bak den ?

 

Vi som kommenterte tråden tidlig, kommenterte den selvfølgelig på generellt grunnlag, og det må da i herrens navn være lov, uten å bli kalt for berme!

Vel viser det seg i ettertid denne historien hadde flere sider, og på tross av all energien som er lagt i å prøve å utrede dette, er umulig for de fleste som har fulgt denne tråden og vite den fulle sannheten - og for meg, er det revne likegyldig!

 

Jeg er også enig i et tidligere innlegg, om at denne tråden burde vært en saga blott for lenge siden. Syns den har kommet ut av alle proposjoner, med offentliggjøring av navn, telefonsamtaler, syn på svensker o.s.v.

 

Men for å prøve å komme tilbake til tråden utgangspunkt (slik jeg håper og tror mange (vi i bermen)oppfattet den), så er det generelt ikke noe greit å kappe andres fortøyninger, uansett. Det er nå min mening. Men i dét ligger det mange varianter i f.t. nødvendighet og omstendigheter.

 

Måtte julen senke freden også på PB :smiley:

Link to post
Share on other sites

Derfor bør jeg vel egentlig heller ikke skamme meg over andre normenns oppførsel i Sverige, eller???

 

Nei så absolutt ikke! Hvorfor skal du og jeg ha noe (mere) ansvar for andres gjøren og laden bare fordi de kommer fra f.eks Gjerstad eller Lillehammer, enn om vedkommende kom fra Årjeng, New York eller Mogadishu? Jeg er i allefall ikke klar over at det er innført noen form for kollektivt ansvar basert på mer eller mindre tilfeldige nasjonale grenser og har heller ikke tenkt til å arbeide for at noe slikt blir innført.

 

Og fortsatt så skjønner jeg ikke trådstarters rasjonell ved å skrive sitt innlegg eller hva han ønsker å oppnå, men konstaterer at dette spørsmålet synes å forbli ubesvart til tross for at vedkommende er regelmessig innom forumet, senest for et par timer, og sikkert også leser hva som skrives i denne tråden.

 

Og klakkørene må så gjerne fortsette å klappe for min skyld og sole seg i sin egen selvtilfredshet, dem om det! :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Nei så absolutt ikke! Hvorfor skal du og jeg ha noe (mere) ansvar for andres gjøren og laden bare fordi de kommer fra f.eks Gjerstad eller Lillehammer, enn om vedkommende kom fra Årjeng, New York eller Mogadishu?

 

Men i all verden Mouche, lærte vi ikke på søndagsskolen å alltid være høfllig og når vi var borte skulle vi oppføre oss som veloppdragene barn. Gjelder ikke dette lengre ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...