Jump to content

Kutt av fortøying til naboens båt med kniv


baaat

Recommended Posts

Etterforskning er vel et noe pretensiøst ord for en eneste telefon, og det var dessuten kanskje ikke bare min nysjerrighet som hadde behov for å bli "tilfredsstillet"? Eller kanskje det beste er å uttale seg mest mulig og i sterkest mulig vendinger om "ting" man har minst mulig innsyn i og kunnskap om for hvem bryr seg om det var en "fake" og oppdiktet historie av noen med mindre edle motiver. Men for all del, vi er alle forskjellige!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Syntes bare det blir litt merkelig at personer som ikke er personlig involvert begynner privat etterforskning for å stille sin egen nysgjerrighet..

:yesnod::yesnod:

Håper ikke dette blir en ny tendens på BP,at man må verifisere tråder :confused: men at dette er unntaket man sjelden opplever :yesnod:

Generellt tror ihvertfall jeg at de aller fleste historier/tråder er reelle,og at svært få båtentusiaster har noen innteresse av å"juge og bløffe"? :confused:

mvh

fem@il

 

God Jul :santcheer1:

Link to post
Share on other sites

Jeg regner med att vedkommende som omtales har båten som ligger ved siden av vår båt. Og jeg kjenner ikke vedkommende igjen i omtalen. Hvilken historie som er rett, kan ikke jeg si. Men uansett, trenger noen hjelp er han den første som iler til. Han er entusiast, og seiler sin Benetau 50 hvor det måtte være. En meget hjelpsom kar som

er litt over middels int i sjølivet.

 

Av erfaring vet jeg en sak alltid har 2 sider. :yesnod: . Hvilken som er rett, aner jeg ikke.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

:yesnod::yesnod:

Håper ikke dette blir en ny tendens på BP,at man må verifisere tråder :confused: men at dette er unntaket man sjelden opplever :

hvorfor er det ugreit?? noen spør om dokumentasjon for den minste lille ting . og det blir av og til hentet av medlemmer som mailer eller kontakter de vedrørende partene.

at det i dette tilfellet gjelder en privatperson som har offentliggjort sin versjon av saken i diverse fora , gjør ikke saken værre enn i andre tilfeller.

selv hadde jeg ikke ringt fordi jeg lider av telefonskrekk :yesnod: men at andre mere "sosiale" vesener tar den jobben er helt greit.

OG mouche ringte EN gang. hadde han oppsøkt vedkommende eller ringt hit og dit og vært i kontakt med mange trinn (mennesker) før han klarte å få tak i vedkommende , ville det ikke vært så greit synes jeg.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Om dette ikke var en norsk/svensk greie så hadde vel de fleste ansett hele saken som en privatsak mellom to personer? (Som vi andre ikke blander oss inn i da alle saker har to sider).

 

Oder?

Dette har vel ikke noe med norsk/svensk "greie" å gjøre? :confused: ,men hva man absolutt ikke gjør/oppfører seg .vanlig folkeskikk. :eek:

mvh

fem@il

God Jul :santcheers:

Link to post
Share on other sites

Om dette ikke var en norsk/svensk greie så hadde vel de fleste ansett hele saken som en privatsak mellom to personer? (Som vi andre ikke blander oss inn i da alle saker har to sider).

 

Oder?

 

Jeg er faktisk helt enig i at dette må være å anse som en privatsak, og derfor synes jeg det er mere enn bare litt rart at vedkommende har laget en egen tråd om dette her i tillegg til innlegg i flere av de største norske båtbladene (Seilas og Båtliv og flere til for alt hva jeg vet). Vedkommende har vært medlem her i fire år, skrevet totalt to innlegg (!), men er stadig innom og "kikker" senest i dag 09.14, men deltar ikke i denne debattten overhodet. Jeg lurer mere og mere på hva denne personens egentlige agenda er, men noterer at andre synes at det største problemet er at jeg tok meg den "frihet" å ringe denne personen som forøvrig fremstår med fullt navn i innleggene i Seilas og Båtliv og på alle måter frivillig har latt seg identifisere for alle med iq lik eller større enn skostørrelsen!

Jeg noterer også at flere her har bekjent at de kjenner "skurken" og at de anser ham å være en person som i andre sammenhenger her ville blitt omtalt som en av "båtfolket" og ikke som den "skurken" som hylekoret her har bestemt seg for at han er. Og jo mindre man vet om ham jo sikrere i sin sak er man, egentlig ganske imponerende, men ikke helt uventet, etter mitt syn! :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Dette har vel ikke noe med norsk/svensk "greie" å gjøre? :confused: ,men hva man absolutt ikke gjør/oppfører seg .vanlig folkeskikk. :eek:

mvh

fem@il

God Jul :santcheers:

 

Dette er analogt med en god gammel nabofeide.

 

Erfaringsmessig søker ofte da en, eller begge partene støtte andre plasser. Hva som faktisk har skjedd er som regel bortimot umulig for utenforstående å skjønne noe som helst av, og aller minst være i stand til å ta noen side i saken.

 

Vil vel bare mene at dette er noe som "vi" ikke bør røre med ildtang. Og samtidig er det jo synd at båtfolk blir stilt til spott og spe på denne måten. Med andre ord, dette burde de kunne løse uten å "rope høyt" slik som det har blitt nå.

 

"Takes two to tango" som det så fint heter...

Link to post
Share on other sites

Støtter deg i dette Pnkvin.

Det som er mer interersant er vel diskusjon om ha vi synes er greit at andre gjør med adres båter slik som jab skriver.

Ligger båt romt fortøyd og opptar flere plasser er det greit å løsne fortøyningen og flytte dlik at flere får plass.

 

 

Nå blir det snart akevit :cheers: og ribbe.

 

God jul til alle :santcheers:

Link to post
Share on other sites

Enig.

Och vad vi alla - oavsett svenskar eller norrmän - kan vara eniga om är att man inte gör på det sättet som beskrivits. Att det sedan är ena partens version hör ju alltid till saken på ett forum, och det är ju så man alltid måste läsa inlägg på forum. Behöver vi debattera det ? Dock är det sällan rök utan någon form av eld. På en av länkarna till annat forum såg jag att flera parter (som verkligen var med) har skrivit. Bra så. Vi andra kan bara spekulera, och det kommer aldrig bli något konstruktivt av.

 

Det som gör mig - som ganska passiv besökare av BP - bekymrad, är åsikter som framförts att det är något "skumt" om man är registrerad, är här och tittar men inte skriver inlägg. Personligen tror jag snarare att de flesta BP-användare tittar och läser utan att skriva inlägg. Och är man en "offentlig person" så är man nog ännu försiktigare att ge sig in i debatten. Tills bägaren runnit över. Själv tycker jag det vore mer "skumt" kanske om medlemmen registrerat sig samma dag.

 

Tycker det är tråkigt att tråden/debatten mer och mer börjat handla om hur mycket inlägg man skall skriva på BP för att betraktas som seriös, vad man har för telefonnummer, vad man skriver på för språk och vem man är kompis med och inte. Som jag skrev ovan - alla har någon som tycker de är hyggliga. Även min korkade granne. Det har ju inte så mycket med saken att göra.

 

Att samla för och emot, leta misstänkta saker o.s.v. för inte båtlivet och hänsynen framåt. I trådskaparens inlägg finns sannolikt en del sanning. Men vi skall läsa det som en partsinlaga, fast kan ändå ta till oss det vi läser så att vi andra inte beter oss lika illa.

 

För oftast när vi gör dumma saker mot andra upplever/förstår vi själva inte riktigt hur dumt det var....

 

God jul på Er allihop !

:santcheer1:

Ingemar E.

NB Forum

Link to post
Share on other sites

Er det andre ting dere ikke eier som dere flytter rundt på fordi det passer dere best at det ligger et annet sted? Dette er en uting. Ufattelig at ikke folk kan la andre sine ting være i fred.

Forhaling/endring av andres fortøyning bør kun skje dersom det er fare for liv, helse eller verdier. Slik er det bare og det får dere andre tullinger som forhaler båter i hytt og pine bare godta.

 

God Jul!! :-)

Link to post
Share on other sites

Det som gör mig - som ganska passiv besökare av BP - bekymrad, är åsikter som framförts att det är något "skumt" om man är registrerad, är här och tittar men inte skriver inlägg.

 

Tycker det är tråkigt att tråden/debatten mer och mer börjat handla om hur mycket inlägg man skall skriva på BP för att betraktas som seriös, vad man har för telefonnummer, vad man skriver på för språk och vem man är kompis med och inte.

 

Det er ofte interessant å se hvor forskjellig man kan oppleve en tråd som dette. Føler at en god del av det du skrev i ditt innlegg her er på basis av en del av hva jeg har skrevet, og da tror jeg virkelig ikke at du har fått med deg mye av det jeg har forsøkt å si! :nonod:

 

Ellers så kunne det være litt interessant å høre om du synes det er positivt, noe du vil oppfordre også andre til, å starte en tråd som trådstarter her gjør og også spre sitt "glade budskap" på flest mulig andre fora, men forøvrig holde seg passiv i diskusjonen og kun følge med på god avstand? Jeg synes ikke det, men det er helt greit å være uenig i det (også)! Hva vil han egentlig oppnå sett i lys av at han åpenbart ikke lider av noen form for skrivekløe forøvrig? :confused:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det er bare å innse at vi nordmenn ikke har noe å være stolt av - når det gjelder vår oppførsel på den svenske vestkysten.

Et lysende eksempel er våre håpefulles oppførsel i Strømstad hver påske de siste årene.

Hvis de noen gang har vært i nærheten av å eie et snev av ydmykhet og respekt for andre mennesker, ser det ut for at de legger det igjen hjemme.

 

Så også var inntrykket av mange av dem som kommer sjøveien om sommeren.

Vi har vært en tur dit og det holdt for oss. Oppførselen mange av disse uvtiste, gjorde det rett og slett flaut å være norsk der borte.

Vi likte godt den svenske skjærgården, men ikke inntrykket mange av våre landsmenn etterlot seg.

 

Det er noen få som desverre ødelegger for mange. Idioter vil det alltid være, med eller uten kniv.

De blir bare så veldig mye mer synlige på bortebane.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Det er noen få som desverre ødelegger for mange.

 

Synes dog at den presiseringen her var viktig! At det tross alt gjelder de få, for ellers får man i mange innlegg her inntryk av at det gjelder "alle"! Og det er faktisk også en del svensker jeg har møtt opp gjennom årene både i Norge og utlandet forøvrig som jeg klart gjerne hadde sett at befant seg et helt annet sted f.eks dit peppern gror!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Og det er faktisk også en del svensker jeg har møtt opp gjennom årene både i Norge og utlandet forøvrig som jeg klart gjerne hadde sett at befant seg et helt annet sted f.eks dit peppern gror!

 

 

Dette er nok personavhengig og neppe knyttet til den nasjonalitet man tilhører. Men det er helt typisk at vi mennesker generaliserer og stigmatiserer. Det gjør vi hele tiden, mer eller mindre bevisst. Normenn som svensker. Det blir på en måte "dem" mot "oss".

 

Hva med invandrere i Norge, f.eks. Er det rett å dømme disse utfra andre personers oppførsel, også med "utenlandsk opprinnelse"? Selvsagt er det ikke det. Derfor bør jeg vel egentlig heller ikke skamme meg over andre normenns oppførsel i Sverige, eller???

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...