TrondT Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Viser ikke det google-kartet der "over fjorden" da? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post Share on other sites More sharing options...
Suggen (i sundet) Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Merkelig diskusjon, skjønner ikke helt... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TrondT Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Den er blitt tauet over fjorden til Holmestrand opplyses det fra Bergen.Goegrafi er også et vanskelig fag. Det er vel denne som er årsaken...og så hva man legger i uttrykket "over fjorden". Og som vestlending, fra ene siden til andre siden med båt er "over fjorden" og med bil blir det rundt fjorden... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post Share on other sites More sharing options...
Håp Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Bare en tåkebanke mellom Fagerstrand og Holmestrand..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SandAnker Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Den ligger i hvertfall greit til i Holmestrand så jeg tidligere i dag, med lense rundt og greier... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Den må vel i dokk før eller siden... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SandAnker Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Det så slik ut ja... Men først skal de vel bryte opp litt betong tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Det er tørrdokk i Drammen. Bastøferga går gjerne dit når de ikke klarer å stoppe før kaia Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SandAnker Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 hehe, det hender innimellom at bastøfergene klarer d.... De skal nok sikkert mot Drammen, men tipper betongen skal deponeres på Langøya, ikke sikkert men mulig, den ligger i hvartfall noen få meter fra "ferje leiet" som de benytter ut til Langøya Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jens_P Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Men først skal de vel bryte opp litt betong tenker jeg Det blir vel som med betongbiler, The Mythbusters way? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post Share on other sites More sharing options...
SandAnker Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Hehe, skal høre med en kammerat som har sprengnings sertifikat om ikke vi skal gå ned, og test sprenge litt for dem... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lippert Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 http://www.jarlsbergavis.no/nyheter/article3993835.ece "Det meste av lasta er tørr sement, som kan suges opp med egnet utstyr. Noe av sementen er imidlertid våt. Den våte sementen er noe mer krevende å hanskes med. Den må fjernes fra båten ved bruk av grabb, sier Rønnevig. Han lover at sementen skal fraktes vekk fra Holmestrand straks den er fjernet fra skipet. – Sannsynlig bestemmelsessted er Slemmestad. Båten skal derimot taues videre til reparasjon etter lossing, sier Rønnevig. Han er tross alt fornøyd med at det ser ut til å være mulig å redde det seks år gamle lasteskipet. " Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post Share on other sites More sharing options...
Javi Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 – Sannsynlig bestemmelsessted er Slemmestad. Ja dette høres veldig riktig ut. Båten lå jo så å si i Slemmestad, så hvorfor ikke slepe den til Holestrand for å tømme den, og kjøre møkka tibake til Slemmestd på bil.......... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 At den ble taua til Holmestrand hadde vist noe med dypgående å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 5000 tonn cement blir mange billass så kanskje både enklere og billigere å flytte skipet til Slemmestad? I tillegg er vel både skip/landstasjonen på Slemmestad slik utstyrt at lossingen der er a "piece of cake" mens lossing med kran og grabb og inn i en cementbil i Holmestrad via en hopper (eller hva som skal til) er en langsom og dermed dyr operasjon hvis i det hele tatt gjennomførbar uten at lasten blir skadet da cement pluss vann blir hardt, veldig hardt? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Javi Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Ja dette høres veldig riktig ut. Båten lå jo så å si i Slemmestad, så hvorfor ikke slepe den til Holestrand for å tømme den, og kjøre møkka tibake til Slemmestd på bil.......... Det ser dessuten ut til at jeg må ha nytt tastatur....... Makan til mange bokstaver som har forsvunnet her..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hekksjø Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 (Obs OT! Obs OT!) Og jeg som trodde det bare var meg som stadig kom borti ordblinde tastaturer ... (OT-varsel slutt.) Sitér dette innlegget En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Oslo Havn nektet å ta båten til kai, det samme gjorde Slemmestad. I Horten ble det problemer med dypgående og til Drammen ville s-dir ikke utstede slepetillatelse på grunn av at skipet var for ustabilt for strømmen i Svelvik. Så løsningen med Holmestrand var faktisk eneste mulighet. Derfor havnet den der Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
Hilmar 2 Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 De driver på nedi havna Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 90 000 / 14 dgr = 6428 kr o 57 öre i havneavgift /dag......har man fri el o dusj da? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Håp Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 De driver på nedi havna Og om 14 dager er båten ren og klar til nye oppdrag.... Makan til journalist 90 000 / 14 dgr = 6428 kr o 57 öre i havneavgift /dag......har man fri el o dusj da? Veolia gir deg fri dusj Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Og om 14 dager er båten ren og klar til nye oppdrag....Makan til journalist Journalisten har da ikke skrevet det i artikkelen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hilmar 2 Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Det er også helt tydelig at rederiet har dårlig tid med å få skipet klar til nye oppdrag. Årsaken er klar: Det koster penger å ha skuta liggende i Holmestrand. Det påløper ordinære havneavgifter mens båten ligger til kai her. Vi har fått melding om at båten kan bli liggende her i cirka 14 dager Det var dette det sto Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 19.Desember.2008 Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 Ja og det stod mye rart der! Det som er dyrt er nok ikke havneutgiftene som betales til Holmestrand, men den inntekt man går glipp av ved at skipet ikke gjør hva det er ment til/bygget for. I hvilken grad det påvirker rederiets økonomi er jeg også usikker på da det trolig er et forsikringsselskap som får det meste av regningen også for de tapte inntekter, etter mitt syn og erfaring fra bransjen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.