Jump to content

97 meter langt lasteskip på grunn utenfor Fagerstrand


Dykker

Recommended Posts

Ligger sjukmeldt hjemme om dagen, så direkterapport fra åstedet er jo helt suverent da :drink:

Dagene går en god del fortere når man har baatplassen og Finn :sailing:

Okay, da kommer litt info, i rommet der skaden er, kjøres det på med overtrykk for å holde vannet ute. Noe av problemet nå har visstnok vært lekkasje av trykket gjennom kabelføringer etc. så dette jobber de med nå.

Båten er egentlig klar for å løftes helt men i og med at den henger såpass på baugen ennå, tør de ikke løfte akterskipet opp før vi får den ut på litt dypere vann der baugen får litt mere å bevege seg på. Blir nok til at Uglen og belos bytter plass etterhvert så vi får hjelpeløftet framme.

(Noen som skjønte noe av dette egentlig) :confused:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

He he, da virker det som om du koser deg Trikker'n, Båten er nå trukket ut fra grunna og ligger på dypere vann. Akterskipet flyter stadig men baugen henger i Uglen. Det som skjer nå er at flenga i bunnen skal tettes og lenses så godt det lar seg gjøre før den skal slepes av gårde, forhåpentligvis til Lørdag. De skal holde på i kveld og i natt så vi vet ikke noe særlig mer før i morgen. Èn ting er ihvertfall (nesten) sikkert og det er at dere på Fagerstrand blir kvitt vraket om ikke lenge


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Èn ting er ihvertfall (nesten) sikkert og det er at dere på Fagerstrand blir kvitt vraket om ikke lenge

 

Jeg er egentlig litt skuffa, jeg så for meg ett nytt tilskudd i den blomstende restaurantbransjen her, med eget stupetårn og greier. Samt endelig tilgang til flere beskytta båtplasser. :smiley::wink:

Med vennlig hilsen

 

Henrik Nygaard

Link to post
Share on other sites

Oj, her var det fremgang. Utrolig at de tør å dra henne så langt unna land med henne liggende såpass dypt i vannet synes jeg.

Blir vel forholdsvis stabil av det, men skal jo desto mindre til at hun synker igjen ved økt vanninntrengning.

 

Tusen takk til dere som har vært så flinke med bilder til denne tråden, spennende å følge med...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...