Jump to content

Hvordan virker toalettet?


ut mot havet

Recommended Posts

Har kjøpt oss ei Grimsøy snekke 26 fot. Men eg lurer på korleis fungerer toalettet? det er elektrisk med sjøspyling og har tank. Etter det eg fårstår så tømmer tanken seg under gange, er det riktig? Når vi er i rom sjø og brukar toalettet kan ein kjenne lukt ute på dekk skal det vere slik?

Er det nokon som kan forklare virkemåten eller har erfaring som kan vere til hjelp?

:rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Nå kjenner jeg ikke ditt system, men normalt er det slik at det er lufting fra toalettet overbord (sikkert overst på skutesiden). Når du pumper fra toalettet ned i tanken, må luften ut, og den strømmer ut lufteslangen. Det er normalt at det følger dårlig lukt med dette. Imidlertid kan du kjøpe sanitærvæske på butikken og pumpe ned på tanken. Lukten vil da normalt forsvinne.

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Er bunnventilen åpen,er dette et injektorsystem,du må vel spyle når du tömmer tanken,forsök å rengjör tanken,kontroler at luftingen er tilfretstillende,blir du ikke av med lukten kan du forsöke med sanitärveske. oppstår lukten bare når båten er i bevegelse,årlig rengjöring å anbefale..

Link to post
Share on other sites

Takk for innspel, har også snakka med ein kamerat han meiner tanken skal tømme seg automatisk. Kranen på utløpet står open så kansje det kan vere tilfelle. Får sjekke tanken. Men kranen skal vel vere stengt når eg ligg i havn?

Eg er ein fersking på dette forumet men ser at det er mange som har masse erfaring å ause av. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ja dette var matnyttig. Tusen hjarteleg takk. Har dessuten kjøpt meg ny kartplotter med ekkolodd 8" sjerm. Samyung Navis. 7200kr. Billig eller? Ukjent merke men under halv pris av det eg måtte betalt i lokal butikk. Koreansk merke som er brukt av yrkesflåten og marine i Asia i ei årekke. har ikkje fått det ennå men håper det er bra.:smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...