Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Da blei Tine III solgt idag , blir litt rart dette vil jeg tru meg uten båt . Men går det som jeg vil ,ikke ofte det skjer men .Da blir det ikke lenge til det ligger en "ny" båt på plassen min ,det vil si at jeg må forhåpentligvis få en ny plass . Kan jo være at det ikke går detta da , litt kjapp idag jeg . Har fått handpenger , så det er kun det formelle og ikke minst resten av penga som står igjen til kjøper kommer å henter båten 1/1-09 . Men regner jo med dette er iorden nå , men kan jo aldrig vite sikkert før alt er i box . Så nå skal jeg få den flotte jobben med å tømme skuta ,er redd det er mye ombord her så trenger nok en litt stor tillhenger til den jobben .Men godt at jeg har litt tid på meg ,da båten skal overleveres den 1/1-09 . Men det er jo endel jobb , så det er bare å hoppe i det regner jeg med .Så den er vasket å klar til tia , litt trist også på en måte . Når du veit hvor mange timer som er nedlagt i arbeid , men sånn er det jo bare .

Nå starter jakten på "ny" båt , har jo selvsagt noen i kikkerten men det er altid et men . Den som står høyest på ønskelista er et par kroner over budsjett , men kansje den er mulig å få ned til mitt nivå når det gjelder pris så . Ikke så lett å selge om dagen så muligheten for å få prisen et stykke ned er vel til stede vil jeg tru , spørs vel også på selger hvorfor han selger .Skal selger på jakt etter ny båt , så har jo han muligheten til å få en ok pris han også .Men alle vil jo selvsagt han mest mulig for båten sin , jeg får jo bare starte jakten så vil tiden vise hva som skjer .

At det er en spendt tid Øko og jeg går i møte , det er det vel liten tvil om . Så da ser vi , jeg kommer sikkert tibake med info om det blir noe nytt i båsen her .

 

TineIII 1/2

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nå venter vi spent på TINE IV. Blir det P-33 eller P 35? Tipper det blir en av dem Runo. Du drømmer jo om mer fart og da blir det vel en planene båttype vil jeg tro. Uansett så stiller derre med nybåten til svensketuren til påske. Vi sees vel i romjula i Horten. Vi planlegger nyttårsaften i gjestehavna der i år.

 

Hvilen prisklasse ser du etter?

 

Her er en Princess 35 til en hyggelig pris.

selv om jeg heller ville valg DENNE.

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tja det blir vel P-330 om det er mulig , men den er litt over budsjettet vårt .Men denne ser jo grei ut

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde

 

Men er liiit mye , men den har stått siden fellesferien . Så er kansje muligheter her ,men går det som vi håper så blir det vel kansje en Princess 330 1990 mod ,med 2 x VP 200 hk. Den er nesten som ny, da den er påkostet nesten 400.000- .Lassa ned med alt av nytt utstyr med aggregat og nye hydrauliske gearkasser , men er redd den er over budsjettet vårt . Men drømme og gå i forhandler kan jeg nå , så da ser vi vel . Lureste er kansje å vente til våren å se da , men hvem har tid til det eller orker å gå så lenge uten båt .Det går jo ikke , nesten godt jeg ikke skal overlevere skuta før nyttår . Da har jeg jo båt en stund til .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder overnemte P35 tror jeg den skal langt ned i pris. Så nå sitter du med kortene.

Den har stått siden før ferien ja , så kan jo være at den går ned en lapp eller to ;) Båten ser flott ut den , med kjempe motorer og greit utstyrt . Men kjenner flere som har reist land å strand rundt for å handle , så kommer dem fram å trur at selger kødder . Ligger da en båt ved kai som ikke ligner grisen , som da selger mener er strøken og bildene er fra den gang den var det ellerno .Så har hørt noen historier , surt å betale for kansje fly og hotel også kommer du fram til noe rakkleværk . Venter nå på svar fra en Fairline 36 sedan ,innkassopris ? Nå starter morro'a , så sant resten går i box, noe som jeg er rimelig sikker på går bra . Men ikkeno er banke's før alt er i vater ....

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Lykke til med søket etter ny båt Tine III. :flag:

 

Var jo gjennom samme seansen i høst. Deilig å kunne starte forhandlinger med selger, når en ikke behøver å tenke på salg av egen båt.

Tidligere eier av "Mariell" fortalte at det hadde vært mange og kikket på den. Men at alle hadde en båt de måtte selge først. Når jeg da kom og fortalte at ikke hadde noe båt og selge først. Og at jeg kunne ta båten så fort det formelle var i orden. så var det ett romslig prutnings monn.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Gratulerer og lykke til med med en morsom tid.

Det er jo du som sitter med alle kortene nå :yesnod:

 

Det er det bare å benytte seg av.

tror du kan gjøre bedre kjøp nå enn til våren.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

I den størrelsen og årsklassen synes jeg Fairline 36 Turbo er svært vanskelig å komme utenom. Mye er plass en Sedan versjoen. Og det er en anerkjent og populær båt ogs (regner med at du snart skal ha trawler- så det kan være greit å ha noe som er lett å selge :wink:)

 

P35 er jo en klassiker. Ser du i arkivet til www.inamarin.se tror jeg du finner brosjyrer også

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det var særdeles hyggelig å høre at du har solgt båten.

Nå kan du virkelig "surfe" på finansbølgen.

Nå må du ha is i magen.

Jeg husker forrige krise - da gikk endel større båter for langt under 1/2 pris. Denne krisen er atskillig verre.

Kanskje lurt å leie båt en sesong før du kjøper ny?

Nå kan du bruke BP for alt hva den er verd.

Link to post
Share on other sites

P330 1990 mod er fin båt det.

Er litt tungdrevne (tung i ræva), men jeg liker båten veldig godt. Den er også annerledes en P35 i bunnen akterut såvidt jeg vet. Hvis du tenkte å utvide bunnen slik REM har vist på P35 så har vel P330 en tunnelform i midten akterut tror jeg.

Ligger en i havna hos oss. Flott båt.

Den går imidlertid mye tyngre i vannet enn f.eks en Fairline Corniche som ligger høyere i vannet, og gir mer fart. Den er jo litt mindre også, men er litt annerledes i bunnen.

Hvis du har råd og plass til en P35 så ville jeg nok heller valgt den en P330 selv om begge er flotte båter.

Fairline 36 sedan er jo en enda større båt. Er vel nesten 40 fot den ...

Link to post
Share on other sites

Nå kan du virkelig "surfe" på finansbølgen.

1/1 sides annonse fra Svela marine i Finansavisen på lørdag. "Billigere blir det ikke" var overskriften.

 

Lenge siden jeg har ledd så godt. Klart det blir billigere. De har forsøkt å selge disse båtene til samme pris siden august.

 

Bra timing Tine. Bruktprisene skal nok videre ned ja. Akkurat som nyprisene.

Link to post
Share on other sites

Sikkerhet for at kjøper er seriøs , altså om han innbetaler 10% og trekker seg så tilfaller disse pengene selger

 

Man skal være forsiktig med å tro at det automatisk er slik. Hva "håndpenger" er rent juridisk, beror på den konkrete avtale mellom kjøper og selger. Det utfall som nevnes over, vil sjelden kunne innfortolkes i avtalen. Derimot gir håndpengene selger sikkerhet for det eventuelle erstatningskrav som følge av kjøpers mislighold.

 

Da er salget avgjort i tilfelle at selger får bedre bud senere.

 

:yesnod: Når det er betalt delvis vederlag, er det straffbart å dobbeltselge. Ellers ikke (dvs da blir det en rent sivilrettslig sak).

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...