Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Etter kontrakta vi har så er håndpenga mine om ikke resten kommer inn på konto til avtalt tid , jeg har fått det og resten av beløpet har jeg fått bankgaranti på.Som jeg ikke er sikker på jeg kan gjøre med ,men regner med det er som penger bare at selger ikke får penger før den dato det står på garanti'n ?

 

Når det gjelder valg av båt , så står Princess 330 1990 mod høyt på lista .Den er utstyrt med nytt Raymarine c120 nede c80 oppe ,radar-ais-ny webasto - 5 kw strømagregat og ny teak dørk ute . Nye gearkasser (hydrauliske ) .Nye trekk ute inne og oppe ,karlesje /trekk ++++ . Men den er også den dyreste på ønskelista , men masse å velge i og mere kommer .Spørs jo bare hvor lenge jeg klarer å vente , ikke lenge kjenner jeg meg rett .Men vi får se , det er jo nå spenninga starter for alvor . Litt spent på den Failrline 36 sedan også ,lite folk som er intresert der så kan det bli en billig båt .Men den er stort sett uten utstyr ,baugtrøster -lader-kart på laptop .Så der må man starte på null igjen når det gjelder utstyr ,men det er en stor 36 foter .Plass til båten spiller en rolle her også, P 330 har vi plass til og kansje P 35 .Men Fairline 36 blir ikke lett , men den tid den sorg . Først båt ,så skal vi vel fixe plass til den .Søkte om større plass på seinsommer'n , så muligheten er der .

 

Tine III

Link to post

Gratulerer med salget Tine III.

 

Du kan ikke sammenlikne P35 og F36. Sistnevnte er 40 fot på lengden og 4,05 på bredden mot P35 som er 3,70 bred. Skrogene er også veldig forskjllige, F36 er designet for Turbo-versjonen med AC og skroget har derfor god bredde ganske langt forover (for å gi plass til maskinene i Turbo-versjonen, men på sedan-versjonen er de lengre bak og sjøegenskapene visstnok derfor ikke helt like gode som på Turbo-versjonen). I alle fulla fall: Begge er kanonbra båter, begge er designet av Bernard Olesinski, men F36 er altså en god del større rett og slett. (Tåler MYE mer motor også når det kommer til re-power, men det er en annen sak)

Link to post

Gratulerer med et salg som nesten ser ut til å være i boks!

 

Jeg misunner deg muligheten til å kjøpe båt i dagens marked.

 

Jeg er forøvrig helt enig med Bitteliten, Turboen burde du vurdere. Selv har jeg lyst på denne:

Fairline Turbo -91

 

Som THORLYN har påpekt i en annen tråd, ligger den på en kanaløy. Du burde ta med økonomiseksjonen på tur og kanskje prøvd med noen råbud. Ingenting å tape. Uansett kan du se på andre båter også. Du har vel heller ikke noen problemer med å seile den opp selv. Så budsjettet du har antydet burde være realistisk.

 

Skipper Worse har også et velformulert innlegg i erfaringsdatabasen om Turboen. Men den har du sikkert lest.

Link to post

Fairline 36 turbo er en knall båt , men ikke for oss .Vi trenger ikke acterkabinen eller for den saken skyld stikkcabinen i 330 . Ser mest etter P35 med dinette løsning , men er det mulig å hale i land en handel på den P-330 så blir det vanskelig å si nei der . Den er så komplett å strøken ( skal være har agentene mine sagt ) , der er det ikke mer å tenke på av noe slag.Bortsett kansje fra en baugtrøster ;) Har handla utstyr til dem 2 siste båtene ,det er ikke billig fornøyelse. Har sett litt på Suncuser 35 også , men så er det alle demma lugarene da . Men venter på svar fra P-330 og Fairline 36 sedan , så ser vi litt da . Men kan jo komme masse snadder utover , men det er det å vente da . Jeg uten båt , er fali det . Hva skal jeg gjøre om dagene da ?

 

Tine III 1/2

Link to post
Hva skal jeg gjøre om dagene da ?

 

Tine III 1/2

 

 

Gratulerer med salget, Runo......og hva du skal gjøre om dagen kan jeg hjelpe deg med.....bare å ringe. Har et par båter selv som jeg ikke får så mye tid til når jeg bare er i Bergen. :lol::lol::lol:

Link to post

Hei Runo!

 

Gratulerer så mye med salget!

 

Det er jo en deilig førelse å sitte på pengesekken å prute i disse tider!

 

Gleder meg til å se hva du ender opp med! Blir nok en fin båt tenker jeg!

 

Hadde hvert gøy om du kom med en P 35 da så vi hadde hvert 3 stk i påsken.

 

 

Vi får håpe på det beste, og lykke til med kjøp av ny båt!!! :cheers:

 

Markus

Link to post
Hadde hvert gøy om du kom med en P 35 da så vi hadde hvert 3 stk i påsken.

Markus

Ja er jo lov å håpe vel ,har jo drømt å selge og det har jo gått regner jeg jo med .Så da er det bare resten igjen , men du mangler altid noen kroner .Sånn er det bare , ser svart ut med den 330 men den var jo litt dyr også kansje .Men det kommer flere vil jeg tru , men har ikke gitt opp håpet ang den 330 da men .Vi får se , vi får se .....

Takk for alle gode lykkeønskinger , trenger dem nå ........

 

Tine III

Link to post

Må høre med dere som kan dette her , så jeg veit sånn nogenlunde hva jeg holder på med .

 

Pris på båt i utlandet = 464.502

25% mva = 116.125

HK avgift 142x 200 = 56.800

Frakt div = 30.000

Sum ferdig inn i landet = 667.427 Dette er en 1991 330 i England ,men mærklig lav pris , da nesten alle andre ligger på nesten 200.000- N mere .

 

Er dette regnestykket sånn ca i vater , syntes dette blir for billig så da lurer jeg jo tvert .

Om det stemmer sånn ca, 25% mva og 142 kr x antell hester om det er riktig .Da er det jo nesten dumt å ikke reise på utlandstur , men er jo mere greier da men.Mye penger å spare ser det ut som , ikke minst så får du en knalltur hjem også .

Men hva er mest vanlig , eller for å si det slik .Hva er det lurest i utlandet , privat eller igjennom en megler ? Har et par som frister i Danmark også, kort vei er det og . Men først må jeg høre om jeg regner riktig ,gjør jeg det så høres prisane veldig bra ut på enkelte båter . Nok av dyre der ute også , men innimellom så er det noen av innteresse .Men jeg er altid litt på vakt når det høres billig ut .Da er det som regel noe greier ,pleier å være en grunn til det . Men kom med linker å forslag , leiter så tastaturet durer her jeg ;)

 

 

Tine III

Link to post
Hvor i all verden har du det ifra ?....
Fra båtfolk bl.a. i Son som kjøpte konkursbo. Jeg så ikke noen kvittering - så historiene kan jo godt ha vært oppdiktede. Man skal i grunnen ikke alltid tro på historier. Håper uansett at Tine III får en god og rimelig båt som han bli fornøyd med.
Link to post
Må høre med dere som kan dette her , så jeg veit sånn nogenlunde hva jeg holder på med .

 

Pris på båt i utlandet = 464.502

25% mva = 116.125

HK avgift 142x 200 = 56.800

Frakt div = 30.000

Sum ferdig inn i landet = 667.427

 

Tror du må betale MVA på frakt og HK avgiften også?? ( skyt meg ikke hvis jeg tar feil :wink: ), så hvis det er riktig blir vel sluttsummen 689.127,-

Link to post
Er dette regnestykket sånn ca i vater , syntes dette blir for billig så da lurer jeg jo tvert .

Nei - det er det ikke :smiley: Det finnes ikke noe noenlunde i vater når man skal betale avgifter

 

 

Pris på båt i utlandet = 464.502

HK avgift 143,5x 200 = 56.800 (regner med at du bruker aksel hk her - er det to motorer skal det betales avgifter for alle hestene ombord)

Frakt div = 30.000

Grunnlag for moms =551.302

 

Sum inkl mva= 689127,5

 

Merk at grunnlaget for alle utlegg du har hatt i utenlandsk valuta skal beregnes til tollvesenets kurs den dagen du betaler avgiftene. disse finner du på toll.no.

Link to post
Tror du må betale MVA på frakt og HK avgiften også?? ( skyt meg ikke hvis jeg tar feil :wink: ), så hvis det er riktig blir vel sluttsummen 689.127,-

142 kr i hk avgift er med mva mener jeg , frakta er meg selv regner jeg med ;) Reise + div og litt diesel . Aner ikke ang denne summen på frakt , kansje billigere å sende den hjem med båt . Dem som har gjort dette som jeg veit om , dem har sendt båten til Oslo /Gøteborg . Men fra Danmark er jo saken grei , da regner jeg med at det blir tur på egen kjøl .

 

Tine III

Link to post
Pris på båt i utlandet = 464.502

HK avgift 143,5x 200 = 56.800 (regner med at du bruker aksel hk her - er det to motorer skal det betales avgifter for alle hestene ombord)

Frakt div = 30.000

Grunnlag for moms =551.302

Sum inkl mva= 689127,5

Merk at grunnlaget for alle utlegg du har hatt i utenlandsk valuta skal beregnes til tollvesenets kurs den dagen du betaler avgiftene. disse finner du på toll.no.

Flott da var jeg jo nesten i vater jo , endel å spare ja .Kan jo shoppe mye utstyr for det du "sparer" .

 

Tine III

Link to post

tror det er en skjønnsmessig regel om at frakt på egen kjøl settes til 500 kroner. var slik da vi tok vår båt til Norge.

 

Vet ikke hvordan det er med CE merking. Er vel viktig å kjøpe gammelt nok eller nytt nok kanskje.

 

Sjekk også forskjellen i spekken mellom norsk båt og utenlandsk båt. Kan skille en del på enkelte områder - bla elektriks anlegg oglandstrøm

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...