Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Jo takker Sjøkua , men du . Du skulle jo hatt en egen tråd på jobben du gjør , det er jo slike tråder vi liker her . Jeg veit jo litt om hvor stor jobb du har gjort og holder på med , bilder masse bilder . Du har jo egen tråd fra da du henta skuta , så alt er jo klart :wink: Hadde vært gøy å sett litt da , men jeg kommer vel ikke oppover med Tine III trur jeg. Så derfor kan du fortelle oss litt .........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det er jo bilder før å etter som vi her på BP liker , kjenner jeg deg rett så blir det strøkent .Så hvordan den andre båten din var , men dette med dørk kan du jo . Gleder meg å se skuta , hadde vært knall med en tur oppover .Men det er litt tomt å trist ombord her nu .Så vi håper jeg kan komme en tur utpå nyåret , da med en ny båt kansje . Lykke til med dørken og resten , vi prekas .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det er jo bilder før å etter som vi her på BP liker , kjenner jeg deg rett så blir det strøkent .Så hvordan den andre båten din var , men dette med dørk kan du jo . Gleder meg å se skuta , hadde vært knall med en tur oppover .Men det er litt tomt å trist ombord her nu .Så vi håper jeg kan komme en tur utpå nyåret , da med en ny båt kansje . Lykke til med dørken og resten , vi prekas .

 

Tine III

 

 

Hei Runo!

 

Tror jeg har noen før og etter bilder av sjøkua!

 

Det nye prosjektet blir ikke så omfattende så du blir nokk litt skuffet, men noen oppdateringer blir det!

Det blir plategulver i den nye så det er jo ikke akkurat noe kunstverk.

 

Men jeg lover å begynne å ta bilder! ( ikke veldig flink til det da!)

 

Skal også prøve å få den filmen inn på pc`n fra hentingen!

Link to post
Share on other sites

Var det ett vellykket møte i banken i dag da Tine III

Tja si det du , du veit banker har god tid . Så svart er det jo ikke enda , å han blei vel litt rett i ryggen da jeg sa at vi vurder bankbytte om dette ikke går . Så vi får se , jeg sa jo at vi har så bra dialog her i banken med han . Så vi vil ikke bytte , men er det løsningen så , da må det vurderes . Men han sa også at , når renta går ned i januar og i marsj trur jeg det var .Da er alt så meget lettere , men det er jo ei stønn te ........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Er ganske sikker på at Tine III ikke skal ha drevbåt.

Mvh Astor

Riktig Astor , vi som surrer utpå hele året da er det greit med aksel . Joda det er to motorer , dvs den er klin lik en P-35 mener jeg da . Da ser du sikkert hva det er for en båt denne 330 , men ikke godt å si hva som skjer . Vi har drømt litt om en P-35 med dinette , så en veit jo aldrig . Det som gjør at vi ser på denn 330 er jo det at den er komplett , + at vi slipper å bytte båtplass . Men med min tålmodighet (som jeg ikke har ) og trege bankmenn , så veit jeg nesten ikke . Håper alt og ikke minst jeg slapper av litt snart , det er jo itno hast . Prøver jeg å si da , men det er jo bare tull . Klart det haster ,er snart uten båt . Hva i svarte skal jeg gjøre da , se på tv å begynne å strikke kansje ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Men han sa også at , når renta går ned i januar og i marsj trur jeg det var .Da er alt så meget lettere , men det er jo ei stønn te ........

 

For gamle kunder så går renten på eksisterende lån ned i januar, men for nye kunder så får du den nye og lavere renten fra dag en! Dette er bankenes måte å være "greie" med sine eksisterende kunder på, forstå det den som kan! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det samme skjer når de øker renten, så akkurat det synes jeg er greit. Ellers håndteres jo vanligvis en endring i et lån som et nytt lån, så da bør man får dagens rente på rundt 4.6 - hvis god sikkerhet og betalingsevne.

 

Når det sagt må jeg si at jeg liker denne tråden, blir nesten litt som å være på utkikk etter ny bruktbåt selv. Det med tålmodigheten er ikke så vanskelig å kjenne seg igjen i Tine III. Lykke til med jakten og hold oss informert.

Link to post
Share on other sites

Noen trix med å få fjerna megleren vekk fra salget ? Beklager men syntes det er helt på tryne å betale 20 - 30 lapper for ikkenoe , det er jo null fordel å handle mellom megler . Værtfall det jeg har fått med meg . greit for selger å få annonsert og div . Men å betale som kjøper for ingenting , det er for meg litt søkt . Nå kan det være jeg er på bærtur , så rett meg gjerne . Men om en båt koster 1.2 mill så må jeg ut med over 20.000- , greit det .Men til hva ,for at selger skal få solgt ? Nei dette er ikke noe for meg trur jeg,synd da det er et par båter der ute som er av innteresse . Eller tar jeg helt feil her , er det garanti fra megler osv her , eller er det som jeg trur .Null fordel ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har aldri hørt om at kjøper betaler til megler før. Jeg har bare kjøpt en gang gjennom megler, men da ble meglerprovisjonen trukket fra oppgjøret til selger. Ingen ekstra kostnader for meg, bortsett fra et par hundrelapper til slippen da jeg insisterte på å se båten under før jeg skrev under kontrakten. Men resten ble som sagt betalt av selger.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Foresten da jeg kjøpte Sandviken ,så jeg på et par båter som lå hos Engbo ,der mener jeg det var 7% i megler gebyr for kjøperen. Mener å huske selger som viste meg en av båtene ,trakk av det i kjøpesummen om jeg ville handle .Men kan jo huske feil jeg ,da dette er er noen år siden .

PS: noen som har erfaring med Norsk Lystbåtformidling ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Noen trix med å få fjerna megleren vekk fra salget ? Beklager men syntes det er helt på tryne å betale 20 - 30 lapper for ikkenoe , det er jo null fordel å handle mellom megler

Tine III

 

Meglerprovison går på selger :smash: og fjerne megler...hvorfor det ? Du har større rettigheter når båten kjøpes gjennom en profesjonell aktør. Skipper Worse har blandt annet skrevet litt om dette...en eller annen plass :cool:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Tydeligvis noe nytt nå da ,den gangen jeg skulle handle kosta den en haug med tusenlapper . Hvis du ikke får noe for det så mente jeg at det er bortkasta penger , så lurt å spørre her så får man svar . Det at den er fri for hefftelser kan jo være en meget stor fordel , trist om du havner i saksa der . Men da for at det evt skal være gjeld på båten , står den vel i skipsregistret ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja, det er riktig Tine. Skal båten kunne pantsettes må den være registrert i et skipsregister.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hvis du bruker avansert søk i forumet her og legger inn "megler" og "skipper worse" så vil du få opp tråder som jeg tror i stor grad vil gi deg faglig riktige svar på dine spørsmål hva angår salg og bruk av megler.

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...2&hl=megler og

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...7&hl=megler og

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...3&hl=megler

 

Ved kjøp gjennom megler så går jeg utifra som en selvfølge at det er selger som betaler meglerprovisjonen og ikke kjøper, skulle bare mangle!

 

:santcheers:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Men han sa også at , når renta går ned i januar og i marsj trur jeg det var .Da er alt så meget lettere , men det er jo ei stønn te ........

 

Hvis du ligger så på kanten av din økonomiske bæreevne, at 1-3mnd med en noe høyere, men fortsatt innenfor det som må defineres som normalt, rente er med å gjøre ting usikkert, da ser du på for dyr båt.

 

At bankene nå SIER at renta skal ned i mars, er ikke det samme som at den går ned i mars.

 

Det er ikke mer enn 3mnd siden alle sa at renta skulle videre opp.

Oljeprisen også.

Samt boligprisene.

Og båtprisene.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

,men husk at en megler stiller ingen garant angående båtens tilstand eneste garanti de stiller er at båten er uten heftelser.Det er ikke alltid de har sett båten de annonserer enngang.

Når det gjelder heftelser forutsetter det at båten er registrert i skipsregisteret, og hvor er da resten av de "store" fordelene med å selge/kjøpe igjennom megler når de ellers ikke har noe som helst ansvar?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...