Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Med 850 innlegg så må vel dette være en slags båtplassens og de nære havområders svar på atlanterhavskryssing eller kanskje jorden rundt-seilas? Du vet, hvor "alle" står på brygga for å gi de sjøfarende en varm velkomst eller en strabasiøs overfart...må jo smile litt også, for antiklimakset ble nådd i det øyeblikk de valgte å forlate Rogaland.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en hyggelig prat med skippern på Tine IV ute i det åpne hav mens han så Tjømekysten i det fjerne. Han virket blid og forøyd der han cruiset i 19 mils fart. Skulle bare mangle. Jeg har sendt han værobservajsoner hver morgen og nytt varsel for dagen for aktuellt strekk. I dag hadde de flatt vann hele veien.

Nå skal vel Tone ombord på inspeksjon. Jeg tror hun liker det hun ser.

 

:flag:

Hilsen fra Randi og meg!

Link to post
Share on other sites

Som moralske støttespillere under hele prosessen er det vel rimelig at vi her på BP får en grundig beskrivelse av seilasen østover?

Skjønner at du trenger både dager, uker og kanskje måneder før beskrivelsen er fullført.

Men vi har tid til å vente.

Antar at du har lært båten godt å kjenne på seilasen hjem, både batterienes tilstand (væskenivå) og endel annet.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen alle sammen , tenkte bare å si at jeg lever enda . Men hakke så mye tid om dagen , det er full pakke fra mårran til kveld med folk å kaffe å mere folk .Dette er jo mildt sagt kjempe morro da , å all den hjelpen vi har fått osv osv . Blir nok tur til Horten gjestehavn til helgen , det lille som er av bilder kommer og full raport skal vi prøve å få til.Men nettet funker ikke i havna ,eller pc'n min funker ikke der.Som dere kansje sjønner så er jeg ikke hjemme om dagen , eller natten for den saken skyld .Men når dette har fåt kommet seg litt ned på bakkenivå , så kommer jeg tilbake med en liten raport om turen .Men da må jeg ha en pc som funker , også litt tid .Nå som det er kaldt ute , så er dieselvarmeren første prio .Men det kommer som sagt ,håper jeg .

Har fått skummlest dem siste sidene siden vi reiste ,dette er som flere sier jøvlig morro .Håper flere drar igang en slik tråd når ny båt skal hentes,det er lurt å gjøre .Se bare på all hjelpen vi har fått , å alle sammen som har ringt flere ganger i timen fra mårran (10.00) te kveld å hørt om alt er bra . Været har kommet inn på tlf om mårran på sms fra mange av dere , så det er helt rått hvor flinke å hjelpsomme dere har vært .Men nå må jeg i båten igjen ,sitte her går bare ikke (klubbhuset ). Det er vel tid for en liten kaffekopp aleine nå , da alle har reist heim .Så regner med det er kvelden nu,så da sier jeg tusen takk igjen alle sammen .

 

Red:Når jeg satt inn dette gikk det litt fort i svingen her , raport fra turen er jo her alt.bedre raport klarer ikke jeg å lage da det er bilder å passering's punkter med klokkeslett osv . Men kan jo skrive litt om hvordan jeg følte turen var å noen flere bilder har jeg nok ,så liten kort oppsumering fra turen hvordan båten var osv , med noen bilder skal jeg vel klare å få til ettervært .Men raport ligger jo alt her , bedre kan den ikke lages :wink:

 

Tine IV

Redigert av Tine IV (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei "Tine IV"!

 

Du lovte oss vel en liten rapport fra turen, gjorde du ikke?

Bare vær klar over at vi er ganske mange her som sliter med å få gjort noe annet nyttig så lenge vi ikke har fått denne rapporten...

Dessuten "plages vi med" følgende enkle problemstilling: "Tine IV er på plass i havna - hva nå?"

 

Slik kan det ikke fortsette særlig lenge - hører du?!

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Dere har fått fyldig film av skuta i tråden til ter-av og bilder å rundetider er jo side opp å side ned av .Ikke mye igjen å skrive om nå ,noen få bilder på veien kansje som ikke har kommet her.Men tviler på at det er så mye av innteresse vil jeg tru , så hva nå ? Joda nå skrur å banner jeg , å ber til vår herre at det ikke er for mye galt .Det lekker ut av ladeluftkjøleren tatt ut den ene idag ,å ser ut som jeg er heldig .Det er et lite hull på hjørne nede som strålen står rett ut av ,håper det holder med litt lodding der . Men har en liten misstanke at det er samma greia på BB motor, men det har jeg ikke hatt humør til å konstantere enda. Men lov å håpe det bare er litt lodding , eller bare pakkningen der .

Klart det må jo være noe , når at går mer eller mindre på skinner . Har aldrig hatt mye flax i min tid og det stater vel ikke nå heller ser det ut som , men er det bare litt skruing/lodding så ser jeg lysere på saken . Da båten er påkostet i bøtter , så er det likevel nok å gjøre med den . Sånn er det altid vel , men regna med å bruke båten å slappe av å bare leve livet noen uker nå. Men ser ikke slik ut enda , men det kan snu seg fort . Takk å lov så kjenner jeg REM , så etter en mail til han så fikk han roa meg litt ned igjen . Du for jo litt hakeslepp og jeg for min del blei mega deppa , da lukene ned blei åpna å jeg så vannet rant .BB motor så litt verre ut , da den spytter litt olje . Litt olje ser fort ut som liter på liter , men som REM sa .Slappa av Tine , husk du har gått like langt på 4 dager som mange andre gjør hele sommeren . For vi lå jo stort sett i 18.20 kn time etter time , å det blei godt over 300 nm . Så litt olje her å der må man nesten regne med , er jo Volvo :wink:

Så joda folken's det skjer da noe hele tiden , har hatt 2 dager hjemme siden vi reiste over til Sandnes . Så nå lurte Øko på om jeg ikke skulle stikke innom en tur , å det passer jo bra da jeg må vente på pakkninger . Så om det er så mye mere å si nå veit jeg ikke , da kansje det er lettere å spørre om dere lurer på noe . Men etter at det har blitt så mye "oppstyr" av dette hadde vel ikke jeg drømt om , men kan se ut som det kan være lurt å beholde navnet Lotta . Kan jo ikke bevege meg i noen havner til sommeren , uten at det blir regstrert . Men morro har dette vært , kjempe morro .Med så mange som ringer/mailer og sender sms , så har dette vært reasende morro. Så da gjennstår det å se om resten blir like morro ,det håper jeg å trur jeg . Syntes nesten jeg fortjener å ha det litt morro nå , å ikke bare skru å surre i kjeller'n . Håper også at dere syntes dette har vært like morro som jeg syntes , å det virker jo sånn i høy grad . Så da er det godstolen "hjemme" og tv som venter , så Økosjefen ser litt av meg før skuta igjen går ut av indrehavn å på tur ..........

 

Tine IV

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...