Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Runo sier at det er is i Pollen og at de ligger i Gjestehavna på utsiden.

 

http://www.arendalhavn.no/index.php?expand=2,39&show=39

 

her er det mange web kameraer å velge i, noen som ser TineIV?

 

Det er to flytebrygger i gjestehavna i Arendal, ettersom det bare er webcam på den vestre delen vil jeg tro Tine 4 ligger på den østre brygga. an er sikkert redd for å bli overvåket herfra :lol::lol:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg er kjent med at Tine IV's skipper kommuniserer med Tone fra tid til annen. Hun har sannsynligvis muligheten til å være med fra hvor og når hun vil, tror dere ikke? Vedrørende transportmuligheter kan jeg garantere at både styremedlemmer, Skyggekabinettmedlemmer og andre fra Solviken stiller opp om ønskelig. Regner i så fall med at vi blir kontaktet. Den omtalte skipper har alle nødvendige tlf-nr.

 

Hjemkomsten vil være en milepæl i Solviken Båtforenings historie, idet jeg er ganske sikker på at det er første gang en båt ankommer med så massiv forhåndsomtale på Båtplassen. Vi er nå oppe i 828 innlegg i Tine III/Tine IV-tråden. Formidabelt! På en eller annen måte bør det markeres for de etterfølgende slekter. Gode tips mottas med takk!

Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet):

Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet

Link to post
Share on other sites

.... Hører jeg materiale for en bok Kornelius?

Ja, det burde være mulig, Svenning. Tenk hele historien fra man selger en båt, prosessen frem til kjøp av neste båt, og deretter "se-på-tur" og så hjemturen fra kjøpehavn til hjemmehavn. Dertil gode råd og tilbud om hjelp fra alle kanter av landet. Rik illustrering kan man jo få til også. Du sådde en spire der, Svenning!

Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet):

Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet

Link to post
Share on other sites

Er det dobbelt opp med horn eller lyskaster både på targa og i fremkant av FB?

Dobbelt horn med roperthøytaler montert over. Roperthøytaler kan være kjekt å ha når man skal gaule til kjerringa på dekk når man skal legge til kai.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Roperthøytaler ja, eller Hailer som det heter på nynorsk. Denne brukes også som tåkelur, og styres fra VHF'en. Vanlig funksjon på VHF'er med dualstation og intercom.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Tine IV passerte Svenner kl 13:24. Beregnet ankomst Horten er kl 16:00.

Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet):

Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...