gangso Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 motoren er ikkje kjørt noke. så de er jo litt merkelig. William Andrè Link to post
SF Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Vet du med sikkerhet om motoren var OK før du begynnte å marinisere, kan den ha vært defekt før du fikk den? Du kan sjekke trykk i bunpanna ved å ta av oljepåfyllingslokket mens motoren går på tomgang, dersom det er gjennomslag i en sylinder vil du kjenne trykk ut påfyllingslokket. Legg hånden forsiktig oppå. 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 bilen fikk eg og da hadde den stått i ro i 5år ca. og overhalt rett før den vart satt i fra seg.. og når vi fikk bilen så starta vi den opp og kjørte den og den gjekk helt fint.. skal de vere stort trykk? William Andrè Link to post
Bearded Beast Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 åjåjåj du store tid! det der e det værste eg har sett Link to post
SF Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 (redigert) Hei Igjen, Dersom dette er slangen fra veivhusluftinga så har du nok dessverre gjennomslag. Har selv sett flere motorer som har blitt skadet av å stå for lenge uten å roteres. Kondens med påfølgende rust i sylinder er ikke uvanlig. Tar alle mulige forbehold da jeg ikke kjenner disse motorene, men du får nok synspunkter fra andre også. Redigert 9.Juni.2009 av SF (see edit history) 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 der va nukk trykk i olje på fyllings låke.. :nonod: William Andrè Link to post
SF Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 der va nukk trykk i olje på fyllings låke.. :nonod: En gang til 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 (redigert) der kom luft trykk ut der du fyller på olje.. Redigert 9.Juni.2009 av gangso (see edit history) William Andrè Link to post
SF Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hmmm.............da er jeg redd du har et problem. 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 er de ikkje noke anna som kan gje dei samme syntomane?? som eg evt kan sjekke først? kan de vere at stempel ringane sitte litt fast og at motoren må gå litt? William Andrè Link to post
SeaRaymond Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Etter alt å dømme ser det her ut til å være gjennomslag ja, men avsuget fra veivromsfilteret skal sikkert inn på eksoside før turbo eller etter turbo eller er jeg helt på jordet nå Link to post
SeaRaymond Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 HIV på Qmi systemrens og deretter Qmi motorbehandlingsmiddel, og den blir som golle ny.... PS! Tar ikke på meg ansvaret for at jeg sa det jeg sa Link to post
index Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Prøv å finne ut hvor veivhusventilasjonen skal inn på innsugsiden, og sett på en slange mellom. Kanskje det ser bedre ut når alt er på plass, hvis du bare har stussen åpen nede på blokka kan det lett skvette ut litt olje under gange. Så ja, det kan være gjennomslag, men det kan også være innenfor normalen. Menn pass på oljemengden, kjører du tom for olje er løpet kjørt!! "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ribtjenester Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Mest sansynlig skal veivhus ventilasjon inn i luftfilteret på turboen. men hvis det kom ut 3 liter olje på 10min kjøring må du ikke sende det inn i turboen assa. Du kan ikke ha fylt på altfor mye olje da? kansje peilepinnen din er for kort, eller vinkelen på motoren gjør at du har fo mye olje på motoren. Hmm tenker så det knaker her syntes litt synd på deg nå assa. www.ribtjenester.no Link to post
Bearded Beast Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 ja 3 liter var nå ekstremt. var vel omtrent tom for olje da gitt.. Link to post
gangso Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 hadde meg ein liten tur i kveld på tomgang 1000rmp. og den ryker bare når den er varm og de eg ser er at de er damp som kjem ut. trur eg William Andrè Link to post
gangso Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Prøv å finne ut hvor veivhusventilasjonen skal inn på innsugsiden, og sett på en slange mellom. Kanskje det ser bedre ut når alt er på plass, hvis du bare har stussen åpen nede på blokka kan det lett skvette ut litt olje under gange. Så ja, det kan være gjennomslag, men det kan også være innenfor normalen. Menn pass på oljemengden, kjører du tom for olje er løpet kjørt!! fylte på med ein gang i gjenn. og motoren gjekk fint.. med spruten står ut når eg gjer på. den drypper ikkje.. Mest sansynlig skal veivhus ventilasjon inn i luftfilteret på turboen.men hvis det kom ut 3 liter olje på 10min kjøring må du ikke sende det inn i turboen assa. Du kan ikke ha fylt på altfor mye olje da? kansje peilepinnen din er for kort, eller vinkelen på motoren gjør at du har fo mye olje på motoren. Hmm tenker så det knaker her syntes litt synd på deg nå assa. har ikkje luft filter på turboen. har ikkje plass til noke sånt. peilepinnen er orginal og eg hadde fylt opp. og får håpe ikkje motoren endrer vinkel menst eg kjøyrer ja 3 liter var nå ekstremt. var vel omtrent tom for olje da gitt.. va nesten tom for olje ja William Andrè Link to post
bellen Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Huff og huff.. Her må du nok ut med stempela for å finne feilen Tror du vil spare deg tid med å ta ut motoren, skru av bunnpanna og ta ut stempela den vegen, så slepp du kansje å ta av toppen. Om du er meget heldig, så kan det hende at det bare er ein knekt stempelring. Link to post
index Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 skru av bunnpanna og ta ut stempela den vegen, så slepp du kansje å ta av toppen. Hvilke motorer kan du gjøre dette på? Jeg har åpnet en hel del motorer i min tid, men aldri opplevd at det lar seg gjøre å ta ut stemplene nedover! rammelagerbukkene pleier å være en effektiv hindring for dette. Men det kan jo være det finnes motorer det går på da, for alt jeg vet. Men vanlig er det ikke... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bellen Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Ups.. Var litt kjapp på avtrekkeren. Skulle ha tilført at "med forbehold om at du kan drage stempela nedover". Om dette går, så tror eg at du vil spare deg tid, men veivakslingen må også da skrues av. Link to post
index Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Kunne du lagt ut et bilde av stussen oljen kommer ut av? Jeg stusser litt på mengden av olje som komme rut her, mulig det kan ha noe med fysisk plasstering av luftestussen å gjøre... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Draco24styling Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Ups.. Var litt kjapp på avtrekkeren. Skulle ha tilført at "med forbehold om at du kan drage stempela nedover". Om dette går, så tror eg at du vil spare deg tid, men veivakslingen må også da skrues av. Hvordan skal du få stemplene inn igjen da hvis det er mulig og få de ned? Norske båter er best! Link to post
Ribtjenester Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Du får vel ut steemler hvis du tar av veiva. www.ribtjenester.no Link to post
index Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Som sagt, ikke på de motorer jeg har vært borti i alle fall. Stempel og råde må opp, det er kun oppover det er plass nok på grunn av rammelagerbukkene i veivhuset. Dessuten, som Draco aq140 påpeker, så ville du uansett ikke kunne brukt en stempelringkompressor fra undersiden så da hjelper det lite. Det ville også være for dumt å ikke slipe ventiler i samme slengen, samt bytte toppakning. Men la oss nå først og fremst se om problemet lar seg løse på annen måte, før motoren ryker ut for overhaling... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
kipp36 Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Heisann!!!har fulgt med på tråden din,litt av en innsatts du har gjort!!!Dumt at det skulle bli slik etter så mye jobb....Men såvidt jeg har fått med meg,henta du hele bilen,eller????Hvis det er tillfelle og du plukket motoren ut,så kansje du husker hvordan dette sto i bilen...Kan nok hende det er noe i det index grubbler på,trodde ikke en diesel gikk så jamt og fint og samtidig er forholdshvis lettstartet hvis det er såpass med gjennomslag...3 liter olje på 10 min er rimelig mye...Mvh Christian. http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn