Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel


gangso

Recommended Posts

no begynner ting og nerme seg "ferdi"..

har jo selfølgelig masse i gjenn og gjer med gulv, benk og suntopp i gjenn men de får eg pusle med utover sommeren.

 

dagen i dag starta med ein tur på butikken og eg måtte kjøpe div saker som:

- slange klemmer

- syntetisk olje til dreve

- nye skruer til trimplan.

- ny lensepumpe.

- store kabelsko.

 

som dåkke veit så gjore eg ein bommert og kjøpte biltema si minste pumpe og den var ikkje noke tess i.

og de er greit med ei god pumpe no første gang eg skal prøve båten.

 

så var de i gang med og montere turboen og innsugsdelane. så satt eg på eksosbelgen og festa drevet.

 

har bare reima i gjenn når de gjelder motor.

 

tok meg 5min pause no. og skal ut i gjenn og PRØVE sette på reima no snart.

William Andrè

Link to post
Share on other sites

ok. er de noe forskjel på syntetisk og mineralsk motorolje?

Om det er noe merkbar forskjell ved bruk av syntetisk motorolje vet jeg ikke, har aldrig prøvd, men når disse drevene ble konstruert fantes ikke syntetiske oljer, så mineralsk er det som skal være på, En i havna vår hadde i allefall problemer med slipp i kon ved bruk av syntetisk gearolje på et gammelt 290 drev

 

må eg av med reimhjule på veiva da?

Ja! det må du nok, må av med denne uansett når reima skal av/på, hvis du forteller meg hva slags bil motoren kommer fra, evt reg nr kan jeg legge inn komplett beskrivelse i morgen

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Var ikke mye dette, men håper det hjelper deg videre

 

 

fiat.gif

 

Cyl. 1 i kompr. top. Mærke på remskive og plastikskjold skal passe. På nogle modeller kan svinghjulet låses med dorn igennem koblingshus. Mærke på knastakselhjulets bagside skal passe med markering på ventildæksel. Pumpe låses med dorn. På motorer med commonrail skal pumpen ikke låses. Løsn remstrammer og pres stemplet tilbage. Tilskåret møtrik bruges som afstandsskive ved remstrammer. Udskift rem, påfør krumtapbolten et moment på 30 Nm for at stramme remmen op og afmonter møtrik. Drej krumtappen 2 omgange, kontroller mærker og remspænding.

 

Remspænding:

Kontroller remspænding mellem knasthjul og remstrammer. Remmen skal med et tryk på 95 Nm kunne bevæge sig 7 - 8 mm.

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...