Jump to content

Forbudt med piratflagg på båt ?


Brodern

Recommended Posts

Som endel nevner, må jo være litt forskjell på hvor i verden du befinner deg da?

At de går bananas i Hellas/Spania er nå en ting. Men at man i Norge skulle assosiere jolly roger med ekte pirater, neppe! Noen som har blitt utsatt for kapring av snekke m sjørøverflagg i skjærgården ennå?

 

At noen fnyser over bruken, javel. For noen kjedelige grinebitere.... :tongue:

 

Skal selv tapetsere båten med jolly roger sånn at neste gang jeg legger inn i gjestehavn er jeg helt sikker på at alle grinebiterne holder seg på en kanonlengdes avstand. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Noen som har blitt utsatt for kapring av snekke m sjørøverflagg i skjærgården ennå?

 

Ja det har jeg, og det var morsomt, det synes også guttongen på 13. Vi ble kapra av bestefar i snekka sammen med et oppkok av unger på hytta.

Dattera på 19 synes det var pes. Så vi dro rett i butikken og kjøpte sjørøverflagg så vi er forberedt neste gang bestefar finner på noe morro med naboungene.

 

:flag::sailing::wink:

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Har du nesa høyt til værs når du er på sjøen og eller Tranen2 ?? :giggle:

 

Nei, det har jeg ikke. Jeg er ikke en av "gutta" med større båt enn IQ.

 

Om ikke båten er full av unger forkledd som sjørøvere, skal flagg ned!

 

Et sjørøverflagg i båt uten unger forteller meg MYE om båtens eier/brukere...

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Et sjørøverflagg i båt uten unger forteller meg MYE om båtens eier/brukere...

 

Ja da, sjørøverflaggbrukere er lite selvhøytidelig, ujolete, litt morsom, kanskje litt barnslig men av den godlynte sorten. De tar det ikke så nøye om sydvesten kommer fra Helly-Hansen eller Sparkjøp. Og hvis de kan noe om elektro, kommunikasjon eller navigasjons utstyr så hjelper de uansett. :seeya:

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jeg er ingen grinebiter. Jeg pleier å tilby hjelp med elektrisk utstyr - være seg elektro, kommunikasjon eller navigasjon's utstyr.

 

Men ikke om båten bærer sjørøverflagg uten unger i...!

 

Trist at man ikke kan hjelpe hverandre bare fordi noen har som en liten artig gimmick i masta......

Så hvis noen står der problemer med VHF`n sin så kan ikke du bistå fordi de har et flagg i masta du ikke liker... :eek:

 

Kverulere om det skal jeg ikke, frivillig å hjelpe hverandre.. Håpe ikke du trenger hjelp en gang da, kanskje noen ikke liker noe på din båt også så står du der :giggle:

Link to post
Share on other sites

Synes at innleggene til Servicemannen ikke ER så tullete;

Det glemmes at han skriver 200 År!

De som kommenterete negativt tok utgangspunkt i DAGENS syn på Adolf... Hvilket er en HELT annen sak.

Samme som synet på Jolly Roger for 2-300 år siden :rolleyes:

Eller datidens syn på Napoleonboom.

Jolly Rogers popularitet i dag (hos enkelte) skyldes i hovedsak gimmiken fra parken i Kr.sand. :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...