Jump to content

Lading i uthavn !?


Avmønstret1

Recommended Posts

Slingringsmonn er vel kanskje stikkordet. Nå tror jeg kanskje noen av innleggene i denne tråden er satt noe på spissen.....

Greit nok å forvente ro og fred i uthavn, men man trenger ikke bli helt fanatisk.

Jeg har veldig få problemer med å henge meg med på dette! Likeledes til de kommentarer som fem@il har i sitt siste innlegg!

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg blant dem som skaper støy i uthavner ved at jeg både bruker aggregat og en enda mer støyende dieselvarmer.

Likevel er min vurdering at det er atskillig mer ro i uthavner sammenlignet med organiserte havner.

Nå begrenser min erfaring seg hovedsakelig til uthaver på den svenske vestkysten og noen områder i Lillebeltet, Samsø og Smålandsfarvannet (Danmarks indrefilet for fritidsbåter?).

Under tropenettene sist sommer lå vi flere døgn på Väderøyene hvor det var svært mange fritidsbåter. Noen motorer putret og gikk fra tid til annen, men dette skapte ikke irritasjon så langt jeg kunne registrere.

 

svk79.jpg

 

Jeg har vært på Väderö ganske mange ganger - men har aldri sett så mange båter ligge for svai men aldri sett så mange ligge i sundet mellom Storö og Ärholmen - som vist på bildet.

Mitt håp er at enda flere finne glede ved å liggte i uthavner.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...