Jump to content

KNBF - Gubbeklubben som ikke representerer Båtfolket?


Fanafjord

Recommended Posts

Litt merkelig kanskje at ingen reflekterer på hvorfor det kongelige fortsatt skal ha en svært så sentral forkus, i forbundets navn "kongelig norsk..." ,godt ikke svenskekongen har en høy posisjon der. Men, er vår egen konge eller andre medlemmer av kongehuset medlem i KKNNMBFFB mon tro?

Fins det andre forbund hvor det kongelige er i fokus?

Hei nimbuster :seeya:

Bare noen faktaopplysninger. Forbundet ble "kongelig" i 1921 da daværende Kong Haakon ble forbundets beskytter. Kong Olav fortsatte denne tradisjonen. Da Kong Harald ble konge "sanerte" han en rekke beskytterskap, deriblant KNBF. Kronprins Haakon er imidlertid æresmedlem i forbundet og har vist stor interesse for vår virksomhet.

Det er Båttinget som bestemmer forbundets navn og hittil har det ikke kommet noe forslag om å endre navnet. Neste Båtting skal holdes i Trondheim i 2010, så det blir neste mulighet til å fremme et eventuelt forslag.

KNBF feirer for øvrig 100-års jubileum i 2011.

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Beskytter? I dagens Norge? I 2009?

 

Måten Syvert fremlegger fakta på, får forbundet til å virke mer som en orden....ala frimurerlosjen. At kronprinsen har vist stor interesse for forbundets virksomhet, hva legger du i det egentlig? Er det årsaken til at så mange føler at dette forbundet er "opphøyd" på en måte?

Link to post
Share on other sites

Beskytter? I dagens Norge? I 2009?

Måten Syvert fremlegger fakta på, får forbundet til å virke mer som en orden....ala frimurerlosjen. At kronprinsen har vist stor interesse for forbundets virksomhet, hva legger du i det egentlig? Er det årsaken til at så mange føler at dette forbundet er "opphøyd" på en måte?

Hei nimbuster :nonod:

Det er helt utrolig hva du kan få spydd ut av deg! Jeg har ikke gjort noe annet enn å legge frem noen fakta, så får du tolke dem akkurat som du vil. Og det gjør du åpenbart. At det går an!

Hilsen Syvert :puke:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Oj oj oj Syvert...det var litt av et ukontrollert utbrudd! Legg merke til hva jeg kaller innlegget ditt...

 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt, men du lirker av deg mye som det bør være lov å stille spørsmål om. At jeg kan sette noe på spissen bør du som en godt voksen mann kunne klare å akseptere og forholde deg til uten at du på en svært tåpelig måt prøver å overhøvle meg!

Link to post
Share on other sites

nimbuster,

For det første svarte jeg på et konkret spørsmål som en annen stilte i denne tråden. For det annet ville du sett av mitt svar (hvis du kan lese) at vi ikke lenger har noen "høy beskytter". Ergo er ikke problemstillingen din lenger aktuell. For det tredje kan jeg ikke annet enn å ønske deg god bedring!

Hilsen Syvert :boxing:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Ingen kan kalle Syvert en gammel gubbe i alle fall.... Han har jo temperament som en ungfole :-)

 

Enten er en medlem i knbf eller er en det ikke.

Er en medlem har en to valg. Enten betale kontigenten og være passiv eller betale kontigenten og være aktiv.

Betaler en kontigenten og er passiv så får en bare godta at en kan være uenig i noen saker og går det for langt så melder en seg ut.

Betaler en og er aktiv har en mulighet til å påvirke. Går det likevel ikke den veien en vil kan bøye seg for demokratiet eller melde seg ut.

Verre er det ikke, og det står enhver fritt til å starte en ny organisasjon om en vil det.

 

Jeg er medlem og jeg er passiv. Er komfortabel med det og heier stort sett på Syvert og resten av gjengen som styrer. Er ikke alltid enig, men det er greit.

Link to post
Share on other sites

Flott at kaller en "spade for en spade"... er overhodet ikke noen grunn til går rundt grøten, setter pris på et direkte språk til de som åpenbart trenger det.. Stå på Syvert, dere gjør en kjempe jobb i KNBF og jeg setter pris på dine bidrag her på forumet hvor du klargjør dette omrking KNBF på en utmerket måte.. :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Unnskyld Syvert...i villfarelsen overså jeg at du faktisk skrev at Kong Harald sanerte beskytterskapet ovenfor KNBF. Rett skal være rett.

 

Når det gjelder Sydvsten, Så tror jeg ikke jeg vil fortelle ham hvem som aller mest trenger et direkte språk. På den annen side er det ikke alle det heller biter på...

 

Nå har i hvert fall ikke jeg sagt noe om at Syvert ikke gjør en god jobb i KNBF. Jeg har ingen forutsetninger for å si om han gjør en god eller dårlig jobb, og det tror jeg ikke noen andre her inne egentlig har heller. Men, det er da alså ikke det som var mitt poeng.

 

God bedring til deg også Syvert!

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...