solnedgang Startet 14.Januar.2009 Del på Facebook Startet 14.Januar.2009 Uten tvil fine linjer robust en virkeleg go båt Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 14.Januar.2009 Del på Facebook Svart 14.Januar.2009 nåååh, det er vel å trekke det litt langt, men ok, det er en fin båt. Hvis du liker å stoppe ved akterlugaren når du er på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 14.Januar.2009 Del på Facebook Svart 14.Januar.2009 Smaken er som baken... dette er jo ikke en offisiell kåring da Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 14.Januar.2009 Del på Facebook Svart 14.Januar.2009 Liker også den båten. drømt om en sånn med rigg så lenge jeg kan huske. Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 15.Januar.2009 Del på Facebook Svart 15.Januar.2009 Helt enig. Flott båt. Er bare det at di støype over betong ballasten før den var tørr. Har vært en det senskade som plastpest og div. Men er du heldig får du aldri noe tull. Mvh Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Bjørktun Svart 15.Januar.2009 Del på Facebook Svart 15.Januar.2009 Eg har også alltid likt denne båten. Den har noko solid og klassisk over seg, noko traust og vestlandsk. Men eg ville ikkje hatt rigg, då eg trur eg hadde brukt denne svært lite. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Januar.2009 Del på Facebook Svart 15.Januar.2009 At Viksund 31 Goldfish er en båt med fine linjer er det vel ikke tvil om. Men den flotteste som er bygget i Norge er vel å dra det litt langt. Mange pene båter som er laget opp i gjennom årene. Windy har noen fine klassikere, likeså Marex, Fjord, Draco og sikkert flere også. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Januar.2009 Del på Facebook Svart 15.Januar.2009 Å påstå at Golfishen er pen, er vel å trekke det litt langt etter mitt syn! Selv om jeg selv innehar lillesøsteren... Praktisk, solid og sjøsterk er den så absolutt, det kan det vel ikke være noen tvil om! Men pen? Den var drøy... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
rogeri Svart 15.Januar.2009 Del på Facebook Svart 15.Januar.2009 Enig med Index! Vakker er neppe rette ordet, men den har no sin harmoniske sjarm da og er god i sjøen. Sjøegenskapene kommer ikke til sin rett før han er "grov" utpå! Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Så vakker kan den umulig være, for selv ikke Viksund Båt AS vil ha bilde av den på sin Internetside. Tenk det dere... Solnedgang kunne jo lagt ut et bilde av skjønnheten, slik at vi som ikke ser den for oss ta de vakre linjene nærmere i øyesyn? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørktun Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 http://johamu.com/images/msRagna_a.jpg-for-web-LARGE.jpg Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 JA smaken er som baken :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
sap_2000 Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Flott og fine linjer er ikke det første som slår meg når jeg ser denne gule to-mastede snekka fra tidlig 70 tallet... Er nok ikke mest egnede båten å dra til Aker Brygge for å sjekke opp damer med, men sjødyktig og solid er den sikkert. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
avmønstret5 Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 En bra kombi tur/fiske og sjødyktig men en elendig seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Vel.........Den er sikkert praktisk Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Er nok ikke mest egnede båten å dra til Aker Brygge for å sjekke opp damer med Du skal ikke si det før du har prøvd, kan jo være noen slengere i og med at Karl Johan og Rådhusgata er ryddet..... Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Tror ikke de damene er ute etter båten din.......... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 (redigert) ....kan jo være noen slengere i og med at Karl Johan og Rådhusgata er ryddet..... He he. Mot vederlag ville det sikkert gått, men noen stor f***magnet er den ikke Redigert 16.Januar.2009 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bøljan Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Tror det blir mere "Hyse på stampen" i den balja Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Flotteste båt bygget i Norge? Norwegian Grand Piano eller Babypiano fra Birger Kullman. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Vel, jeg hadde lillesøsteren for mange år siden, Viksund 27 Culumbi. På det værste lå vi med akterenden mot brygga i Tønsberg og jeg talte 5 hannkjønn og 18 hunnkjønn om bord. (det krydde over helde dekket og overbygget) Selvfølgelig skydtes det båten, noe annet ville være arogant å påstå ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Vierskjær Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 På 70- tallet husker jeg at jeg syns Viksund 31 goldfish var noe av det flotteste som fantes. Min far hadde (og har) en 27 Colombi og jeg husker jeg prøvde alle triks for å påvirke han med 3-fot' syken. Men han holdt stand (desverre) Joda en flott båt, - dengang, og for så vidt også i dag, uten at vil flagge den til topps. (for ikke å forvirre, har den ingenting med den båten jeg nå har å gjøre, - den er vel egentlig så langt unna det går an å komme en Viksund 31 Goldfish ) Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Så vakker kan den umulig være, for selv ikke Viksund Båt AS vil ha bilde av den på sin Internetside. Tenk det dere... Viksund har et forum hvor man kan finne tegninger og bilder av de gamle båtene, samt gamle prislister. Litt arti lesning. http://www.viksund.no/forum/ Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Flotteste båt bygget i Norge? Norwegian Grand Piano eller Babypiano fra Birger Kullman Nix, det e osebergskipet. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Pelle Parafin Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Liker også den båten. drømt om en sånn med rigg så lenge jeg kan huske. Da er det vel bare å kjøpe en. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.