Jump to content

Viksund 31 goldfish er den flotteste båt som er bygget i norge.


solnedgang

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

En eller annen gang de siste to, kanskje tre, åra var det en tråd her inne med en lang slank plastsnekke av noe slag. . Tror skroget var oransje, åpen bak med et styhusaktige greier og dekk foran. Eldre sak. Lokal og relativt liten produsent som sikkert ikke finnes mer. En del bilder i tråden, også av interiøret som var mørkt og ganske pent utført. Lavt fribord og relativt høy i baugen mens den gikk pent nedover bak. Smal.

 

Har søkt og søkt men klarer ikke å finne igjen tråden.

 

Uansett, noe av det peneste jeg har sett av snekke. Nydelige linjer som også var tatt opp i overbygget.

Link to post
Share on other sites

Dette blir en slags plastbåtkopi av tre, pen i finnishen men utover det.. tja.

Det er ingen trebåt.

Det er en ULDB laget av høyverdige kompositter.

Men istedet for gelcoat har den et tynt sjikt av teak.

Båten heter "Norwegian Grand Piano".

Den har også en svært interessant detalj med styringa.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Pen motorbåt finnes det også:

 

charm_2.jpg

 

Byggested.....: Kolbjørnsvik
Byggeår........: 1946
Bygget for.... : Tannlege Meløe
LOA/BOA.....: 33'
Fart................: marsj. 16/maks. 23 knop
Opprinnelig navn:Charm
Tidligere eiere: Meløe

Nåv. eier.........: Svendsen/Setnes

http://www.furuholmen.com/charm.htm

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ingen trebåt.

Det er en ULDB laget av høyverdige kompositter.

Men istedet for gelcoat har den et tynt sjikt av teak.

Båten heter "Norwegian Grand Piano".

Den har også en svært interessant detalj med styringa.

Enig i at Grand piano er ufattelig vakker:) mener det er en Kullmann design det også?

 

Trygve

Link to post
Share on other sites

En eller annen gang de siste to, kanskje tre, åra var det en tråd her inne med en lang slank plastsnekke av noe slag. . Tror skroget var oransje, åpen bak med et styhusaktige greier og dekk foran. Eldre sak. Lokal og relativt liten produsent som sikkert ikke finnes mer. En del bilder i tråden, også av interiøret som var mørkt og ganske pent utført. Lavt fribord og relativt høy i baugen mens den gikk pent nedover bak. Smal.

 

Har søkt og søkt men klarer ikke å finne igjen tråden.

 

Uansett, noe av det peneste jeg har sett av snekke. Nydelige linjer som også var tatt opp i overbygget.

 

Strandvik 27(?), -hvis jeg leser/tyder det du beskriver rett. Nesten litt "furholmske" linjer på disse, og typemessig sett, ligger de vel egentlig i grenseland mellom motorkrysser og plastsnekke.

 

Her er en lenke til en noen år gammel bruktannonse for en slik, http://www.autodb.no/bat/view/1532980.

 

Mer om Strandvik 27 vet jeg forøvrig ikke, jeg mener det var i et billedsøk på Google jeg snublet over båttypen for noen måneder tilbake, og ble umiddelbart svært betatt, -eller hvordan det enn kan sies. Vi har vel uansett alle våre uklanderlige tilbøyeligheter, både hva gjelder det ene og det andre...

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Takk for hjelpen til å finne båten igjen. I mine øyne er dette noe i nærheten av perfekt. Skal innrømme at det ser gammelmodig ut men de linjene da, ohh. Og et vakkert overbygg med fine linjer i godt samspill med skroget.

 

Skulle jeg gått over til motorbåt så hadde jeg strekt meg langt for å få tak i en sånn som dette :-) I mine øyne rett og slett veldig, veldig pen båt.

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...