Mons Olav Svart 28.Januar.2015 Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 Vedr. Nidelv 24 som er nevnt er min mening at denne er uten linjer. For flat oppå, mangler spring. Helt enig! Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
JRK Svart 28.Januar.2015 Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 På den tiden den var i produksjon er jeg faktisk enig. Etter det har Viksund med sine St.Cruz modeller levert noe av det lekreste vi har hatt i Norge Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.Januar.2015 Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 Etter det har Viksund med sine St.Cruz modeller levert noe av det lekreste vi har hatt i NorgeDET må jeg rett og slett si meg enig i! [emoji4] Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 En eller annen gang de siste to, kanskje tre, åra var det en tråd her inne med en lang slank plastsnekke av noe slag. . Tror skroget var oransje, åpen bak med et styhusaktige greier og dekk foran. Eldre sak. Lokal og relativt liten produsent som sikkert ikke finnes mer. En del bilder i tråden, også av interiøret som var mørkt og ganske pent utført. Lavt fribord og relativt høy i baugen mens den gikk pent nedover bak. Smal. Har søkt og søkt men klarer ikke å finne igjen tråden. Uansett, noe av det peneste jeg har sett av snekke. Nydelige linjer som også var tatt opp i overbygget. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 Dette er den lekreste båt som er laget i Norge. Basta. Lynkjapp er den også. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 Du er på rett kurs, men det er da mange klassiske treseilere som er penere syns jeg. Dette blir en slags plastbåtkopi av tre, pen i finnishen men utover det.. tja. Syns feks mange av Johan Anker sine seilere er penere. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 (redigert) Jeg liker K42 (pc) mye bedre... http://www.kullmann.no/pages/bkdphoto/bkd-sailK429.html Redigert 29.Januar.2015 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mulligan Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 Dette blir en slags plastbåtkopi av tre, pen i finnishen men utover det.. tja. Det er ingen trebåt. Det er en ULDB laget av høyverdige kompositter. Men istedet for gelcoat har den et tynt sjikt av teak. Båten heter "Norwegian Grand Piano". Den har også en svært interessant detalj med styringa. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 (redigert) Disse tøyfillene som man heiser opp,er vel bare iveien?skygger for solen? Neitakk. Redigert 29.Januar.2015 av Miki-222 (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 God driv: Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 (redigert) Pen motorbåt finnes det også: Byggested.....: KolbjørnsvikByggeår........: 1946Bygget for.... : Tannlege MeløeLOA/BOA.....: 33'Fart................: marsj. 16/maks. 23 knopOpprinnelig navn:CharmTidligere eiere: Meløe Nåv. eier.........: Svendsen/Setnes http://www.furuholmen.com/charm.htm Redigert 29.Januar.2015 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 Det er ingen trebåt. Det er en ULDB laget av høyverdige kompositter. Men istedet for gelcoat har den et tynt sjikt av teak. Båten heter "Norwegian Grand Piano". Den har også en svært interessant detalj med styringa. Enig i at Grand piano er ufattelig vakker:) mener det er en Kullmann design det også? Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Passasjeper Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 God driv: Fin! Kan det være mr Viksund sin "Magnus"? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 Jeg liker K42 (pc) mye bedre... http://www.kullmann.no/pages/bkdphoto/bkd-sailK429.html Da blir naboen glad Framtia. Skulle han byttet ut den tror jeg båten hadde blitt lik din:) men one-off er ikke spesielt rimelig, og ikke den. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Framtia Svart 29.Januar.2015 Del på Facebook Svart 29.Januar.2015 (redigert) det skjønner jeg godt, seilte fra han under OneStar sist høst ☺ Zombrero er noe av det vakreste jeg ser, og oftest er det hekken jeg har sett... Redigert 29.Januar.2015 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bølgende blå Svart 30.Januar.2015 Del på Facebook Svart 30.Januar.2015 En eller annen gang de siste to, kanskje tre, åra var det en tråd her inne med en lang slank plastsnekke av noe slag. . Tror skroget var oransje, åpen bak med et styhusaktige greier og dekk foran. Eldre sak. Lokal og relativt liten produsent som sikkert ikke finnes mer. En del bilder i tråden, også av interiøret som var mørkt og ganske pent utført. Lavt fribord og relativt høy i baugen mens den gikk pent nedover bak. Smal. Har søkt og søkt men klarer ikke å finne igjen tråden. Uansett, noe av det peneste jeg har sett av snekke. Nydelige linjer som også var tatt opp i overbygget. Strandvik 27(?), -hvis jeg leser/tyder det du beskriver rett. Nesten litt "furholmske" linjer på disse, og typemessig sett, ligger de vel egentlig i grenseland mellom motorkrysser og plastsnekke. Her er en lenke til en noen år gammel bruktannonse for en slik, http://www.autodb.no/bat/view/1532980. Mer om Strandvik 27 vet jeg forøvrig ikke, jeg mener det var i et billedsøk på Google jeg snublet over båttypen for noen måneder tilbake, og ble umiddelbart svært betatt, -eller hvordan det enn kan sies. Vi har vel uansett alle våre uklanderlige tilbøyeligheter, både hva gjelder det ene og det andre... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Januar.2015 Del på Facebook Svart 30.Januar.2015 Takk for hjelpen til å finne båten igjen. I mine øyne er dette noe i nærheten av perfekt. Skal innrømme at det ser gammelmodig ut men de linjene da, ohh. Og et vakkert overbygg med fine linjer i godt samspill med skroget. Skulle jeg gått over til motorbåt så hadde jeg strekt meg langt for å få tak i en sånn som dette :-) I mine øyne rett og slett veldig, veldig pen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 31.Januar.2015 Del på Facebook Svart 31.Januar.2015 Viksund 25 1972 mod. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Gullfisk Svart 31.Januar.2015 Del på Facebook Svart 31.Januar.2015 Blir lite Viksund 31 her, men her er en til med fine linjer, fra samme epoke. Fantastisk sjøbåt og veldig lettdrevet. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 4.Februar.2015 Del på Facebook Svart 4.Februar.2015 Som pen 70-talls motorseiler har den ikke sjans mot denne: Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.