Jump to content

Viksund 31 goldfish er den flotteste båt som er bygget i norge.

solnedgang

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

En eller annen gang de siste to, kanskje tre, åra var det en tråd her inne med en lang slank plastsnekke av noe slag. . Tror skroget var oransje, åpen bak med et styhusaktige greier og dekk foran. Eldre sak. Lokal og relativt liten produsent som sikkert ikke finnes mer. En del bilder i tråden, også av interiøret som var mørkt og ganske pent utført. Lavt fribord og relativt høy i baugen mens den gikk pent nedover bak. Smal.

Har søkt og søkt men klarer ikke å finne igjen tråden.

Uansett, noe av det peneste jeg har sett av snekke. Nydelige linjer som også var tatt opp i overbygget.

Guest Avmønstret#

Pen motorbåt finnes det også:

charm_2.jpg

Byggested.....: Kolbjørnsvik
Byggeår........: 1946
Bygget for.... : Tannlege Meløe
LOA/BOA.....: 33'
Fart................: marsj. 16/maks. 23 knop
Opprinnelig navn:Charm
Tidligere eiere: Meløe

Nåv. eier.........: Svendsen/Setnes

http://www.furuholmen.com/charm.htm

Redigert av Avmønstret# (see edit history)

En eller annen gang de siste to, kanskje tre, åra var det en tråd her inne med en lang slank plastsnekke av noe slag. . Tror skroget var oransje, åpen bak med et styhusaktige greier og dekk foran. Eldre sak. Lokal og relativt liten produsent som sikkert ikke finnes mer. En del bilder i tråden, også av interiøret som var mørkt og ganske pent utført. Lavt fribord og relativt høy i baugen mens den gikk pent nedover bak. Smal.

Har søkt og søkt men klarer ikke å finne igjen tråden.

Uansett, noe av det peneste jeg har sett av snekke. Nydelige linjer som også var tatt opp i overbygget.

Strandvik 27(?), -hvis jeg leser/tyder det du beskriver rett. Nesten litt "furholmske" linjer på disse, og typemessig sett, ligger de vel egentlig i grenseland mellom motorkrysser og plastsnekke.

Her er en lenke til en noen år gammel bruktannonse for en slik, http://www.autodb.no/bat/view/1532980.

Mer om Strandvik 27 vet jeg forøvrig ikke, jeg mener det var i et billedsøk på Google jeg snublet over båttypen for noen måneder tilbake, og ble umiddelbart svært betatt, -eller hvordan det enn kan sies. Vi har vel uansett alle våre uklanderlige tilbøyeligheter, både hva gjelder det ene og det andre...

Guest Avmønstret#

Takk for hjelpen til å finne båten igjen. I mine øyne er dette noe i nærheten av perfekt. Skal innrømme at det ser gammelmodig ut men de linjene da, ohh. Og et vakkert overbygg med fine linjer i godt samspill med skroget.

Skulle jeg gått over til motorbåt så hadde jeg strekt meg langt for å få tak i en sånn som dette :-) I mine øyne rett og slett veldig, veldig pen båt.

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...