Jump to content

With eller GH?


meldaln

Recommended Posts

for 23k får du en flott båt :)

 

hva med å ta en titt på bever 350 og da, en båt som sies skal ha veldig gode sjøegenskaper, og glem ikke gh 11 :wink:

ser det er dårlig med utvalg på finn osv for tiden, men bare vent til litt utpå våren, da kommer de inn igjen på salgssidene

Link to post
Share on other sites

Bever 350 hadde vert fin båt ja, men hvor stor motor tåler de?.og GH11 og GH10 noen som vet max motorstørrelse der?,

og hvor mye motor tåler with 320/200? kan ikke så mye om with, men vet forsjell på vaneilg With og With Drommedille...tror jeg vartfall. Finnes både 320 og 200 i drommedille?

Ser det ligger en GH11 på autodb.no til 12.000 men en Yamaha 9.9(ca 90 mod)

Link to post
Share on other sites

gh 10?

du hadde vel with 385?

Den også :lol: Har hatt så mange rare båter.. Har kjørt 10 fots Dromedille flere ganger, utrolig morsom og leken båt.

Har ikke testet den GH 11 foteren som du hadde. Du hadde vel en litt nyere utgave? De ser mye mer kraftig å stødig ut enn de gammle gule 10 foterne...

 

Skroget på Dromedille 320 og 855 er helt like, den sistnevnte er bare litt mer oppblåst. Men ekstremt god med 25 hk under alle forhold! :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

gh 11 da, knuser with lett!!

Bra du sammenligner With 320 dromedille med GH11!!!

Blir jo helt feil å sammenligne de to båtene siden de er så forskjellige. Men som trådstarter nevnte, Gh10 mot With 320 Dromedille så er Dromedillen bedre. With 320 Dromedille mot Gh11 så er GH'en bedre.

Har selv hatt en gammel With 10 fra 60-tallet med teak og hele pakken å det var en veldig livlig båt med 15hk. Ble litt slitsomt siden den hoppet på flattvann hele tiden, men i bølger var den utrolig moro hvis du trakk gass tilbake i tide.

 

Min personlige favoritt blant jollene må være Bever 350/Morgan 350. Disse båtene har bedre sjøegenskaper enn With og GH. With er riktignok raskest med 9.9(15hk), men med 25-30hk så er beveren kjappere enn with og Gh.

 

Men uansett så vil jeg si at Withjollen den mest lekne av jollene.

 

Kan vel bare nevne at min beste båtopplevelse skjedde i en With Dromedille 320 med 30hk Tohatsu. Eieren fikk tak i en propell som var laget spesielt for båten(lengde, bredde, vekt) og rigget den som de i T-400 klassen og sa den gikk i 38 knop med han alene. Når jeg var med gikk den i "bare" 36 GPS knop. Husker det var helt vannvittig opplevelse når vi hoppet bortover småbølgene. Er vel 3 år siden nå.

Link to post
Share on other sites

Bever 350 hadde vert fin båt ja, men hvor stor motor tåler de?.og GH11 og GH10 noen som vet max motorstørrelse der?,

og hvor mye motor tåler with 320/200? kan ikke så mye om with, men vet forsjell på vaneilg With og With Drommedille...tror jeg vartfall. Finnes både 320 og 200 i drommedille?

Ser det ligger en GH11 på autodb.no til 12.000 men en Yamaha 9.9(ca 90 mod)

alle båtene kan du ha 25 hk på, gh 11 og 10 er vel reg. for 20hk begge? withen er vel 20/25, jeg hadde gh 11 med 25/30 hk tohatsu (trimma) det er ideel motor til denne båten, den oppfører seg bra under alle forhold, og den planer uten problemer med 5 stk. i båten, dette har jeg testet flere ganger, den er egentlig bare reg. for 4, men går fint med 5.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qwbxVYwRYq4 går fint i vannet :smiley:

 

Den også :lol: Har hatt så mange rare båter.. Har kjørt 10 fots Dromedille flere ganger, utrolig morsom og leken båt.

Har ikke testet den GH 11 foteren som du hadde. Du hadde vel en litt nyere utgave? De ser mye mer kraftig å stødig ut enn de gammle gule 10 foterne...

 

Skroget på Dromedille 320 og 855 er helt like, den sistnevnte er bare litt mer oppblåst. Men ekstremt god med 25 hk under alle forhold! :yesnod:

 

ja, min båt var 2000 mod. men du får de tilbake i 80 og noe modell, men da med annen innerliner, de eldre utgavene er og litt lettere.

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=38095 her er en tråd om båten :cool:

 

må innrømme at jeg savner den... :cryin:

Link to post
Share on other sites

Bever 350 hadde vert fin båt ja, men hvor stor motor tåler de?.og GH11 og GH10 noen som vet max motorstørrelse der?,

og hvor mye motor tåler with 320/200? kan ikke så mye om with, men vet forsjell på vaneilg With og With Drommedille...tror jeg vartfall. Finnes både 320 og 200 i drommedille?

Ser det ligger en GH11 på autodb.no til 12.000 men en Yamaha 9.9(ca 90 mod)

 

 

Bever 350 er godkjent for 30 hk:

http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=18761&mid=76128

Men jeg vet om folk som har hatt 40 og 50 hk på de, men ingen anelse om hvor lenge hekken holdt da.

 

Gh 10 = 20hk

http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=15701&mid=24411

 

Gh 11 = 20hk, noe som jeg mener er latterlig lavt med tanke på at båten veier 170 kilo.

http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=18859&mid=91733

http

://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=1...&mid=24412

http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=15703&mid=24413

Ser her at Delux og Standar veier 145 og 120 kilo.

 

With 320 Rider = 20hk

De tidligere With Dromedillene fra 70-80 tallet var helt i begynnelsen godkjent for 30hk, men ble seinere justert ned til 20 hk.

 

Den største forskjellen mellom With og With dromedille er at With har enkelt skrog og uten flapsene bak. Dromedillen har dobbelt skrog, flapsene bak og veier minist 100 kilo. De med enkelt skrog fra 60-70 tallet veier rundt 55-60 kilo.

 

Grunnen til at det ble navnet Dromedille var fordi konstruktøren Bror With mente at utfordringen med å lage et planende skrog med flapsene bak var som å krysse en dromedar med en krokodille.

 

Jeg er temlig sikker på at 200 og 320 er den samme båten bare at de første het 200 også 320. Mulig dette navnskiftet kom da de gikk over til dromedilleskroget.

Redigert av HP-260 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

mener på at han kompisen min sin with er reg. for 25 hk... så vidt jeg husker står det på reg. plata... hmm

 

men gh 11 går jo fint an å ha på 40hk f.eks. har hørt de skal være ganske gode da

 

Ja har sett selv at det står 25hk på enkelt dromediller, men det har lite å si for den tåler nok 25hk ganske fint.

 

GH 11 med 40 går nok bra. Var det ikke du Dal-z som postet et bilde på baatportalen av en forsterket GH 11 med Tohatsu 70hk??

Link to post
Share on other sites

Jeg har den nye with`en og jeg kan ikke akkurat si den er dorlig! Den er veldig leken og bra båt, og hvis man sitter på setet ved konsollen blir man ikke våt. Har ikke kjørt GH så jeg kan ikke uttale meg om sjøegenskapene til den, men jeg har kjørt en with 320 rider fra innerst i nordåsvannet til ut på sotra - og jeg ble IKKE våt og der var den ca. 1-1,5 M bølger :sailing::smiley:

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Det valget ville for meg vært enkelt, har kjørt mye With tidlgere og slått meg gul og blå, pga flat bunn blir det mye banking. Liker du hopp og sprett kan det være båten for deg.

Gh 10 har jeg også litt erfaring med, mindre banking en With, men du blir våt pga den butte fronten kommer det mye vann over forfra.

Mitt første valg blir GH 11, den går fint isjøen pga v bunn, den er nok mer tungdreven en de andre men en mye bedre sjøbåt.

Denne er min og har en 25 hk motor. Her ser du forøvrig en GH 10 ved siden av.

100_0368.jpg

Link to post
Share on other sites

Bruksområde er stikkordet som noen her har nevnt, liker du litt comfort så kjøper du deg en gh 11 :smiley: 11foten er en mye mere ordenltig sak en 10foten.. For ditt budskjett(23k?) så bør du få deg enten en deluxe /m 30hk eller ls /m 9,9. Ls er selvlensende og noen år nyere. Gjelder forøvrig å følge med i markedet, for så å slå kjapt til :yesnod:

Link to post
Share on other sites

GH 11 hadde sikkert vert den beste båten, men kansje er den dyrere og må kansje ha større motor enn With. Kommer til å bli brukt som ungdomsbåt og kjøre til tullkjøring osv... :smiley: det er ikke så mange båter til salgs nå til rett prisen synes jeg,men der er en River 350XR på autodb.no til 17.000 med en Yamaha 9.9 (ca 90 mod). de kan ikke være dyrt...?

Link to post
Share on other sites

jeg ville antagelig hatt en nyere motor, og en annen type båt enn river.. River er laga av bøtteplast, ikke glassfiber.

GH 11 er ikke nødvendigivis dyrere nei, jeg har hatt et par og aldri gitt mer enn 17k.. Da med relativt ny motor(9,9)!

Gh 11 er uansett en så populær båt, at hvis du gjør et godt kjøp så vil du neppe tape på den :smiley:

 

jeg klarte meg fint med 9,9(15) på min, drar båten med 2-3stk opp i plan ihvertfall.. Jeg(65kg) sto vannski bak en med 20;)..

Link to post
Share on other sites

Min første båt var en River 290 med 5 hk mercury kjøpte den høsten 08.oppgraderte den nå i starten av januar (eller var det rundt jul :confused: ) med en 9.9 og solgte den for ett par uker siden.Var svært fornøyd med båten jeg da, men det finnes vel bedre båter :smash:

Er dette en GH 11? http://bat.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=...AdItemId=782189 det var ikke den peneste men det går jo an å fikse på :cheers: synes den lignet på det bildet Elise hadde lagt ut bare ser ikke likens ut i fronten....?

Link to post
Share on other sites

båten på bildet er en standard ja, ville jeg ikke kjøpt...Lite pen og værre å selge igjen! Deluxe og LS synes jeg faktisk er ganske pene :smiley:

Angående rivern: sikkert fin til sitt bruk, jeg for min del liker ikke materialet+jeg ikke liker utseendet så godt på de..

Bøtteplasten har imdidlertidig noen ganske greie fordeler, feks at den er slagfast=) En river vil absolutt være opp til vurdering når lillebroren min skal ha seg båt :wink: !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...