Jump to content

With eller GH?


meldaln

Recommended Posts

Ingen av dem spør du meg... jeg er tilbake på With eller GH

.. sjekk FUN 3.. ev. FUN 14 om det ønskelig med noe større..

Selvlenser og kan ha om ønskelig 30hk (Fun 3).

Krever litt power.. har en med 9,9.. måtte omgjøres til 15 for å få den til å gå greit... gjør nå ca 15 knop men en 11 åring. Utrolig mye bedre sjøegenskaper enn With og GH..

Ligger på sjøen fra Påske til november.. så greit når det ikke er nødvendig med tilsyn.

Jeg vet ikke om bedre "ungdomsbåt"!

 

 

:sailing:

 

 

64_947662821_hoved.jpg

15 knop med 15 hk????? with som veier 140kg med 9,9 går 20,5 knop!

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Link to post
Share on other sites

orket ikke lese hele tråden. har kjørt with 10` i noen år med 9,9hk. det er ikke noe å anbefale den begynte jo og hoppe selv på flatt vann! gh 11 er jo en annen klasse en with 10 og gh 10. jeg synes som nevnt over du skal vurdere en musling 370, den trenger kanskje litt mer motor men er i alt et mye bedre valg. fun 3 også går fint, og har stor plass til sammenligning med musling, men er også mye mer flat i bunnen. du får tenke på hvilket type bruk du skal ha og gå ut fra det.

Link to post
Share on other sites

orket ikke lese hele tråden. har kjørt with 10` i noen år med 9,9hk. det er ikke noe å anbefale den begynte jo og hoppe selv på flatt vann! gh 11 er jo en annen klasse en with 10 og gh 10. jeg synes som nevnt over du skal vurdere en musling 370, den trenger kanskje litt mer motor men er i alt et mye bedre valg. fun 3 også går fint, og har stor plass til sammenligning med musling, men er også mye mer flat i bunnen. du får tenke på hvilket type bruk du skal ha og gå ut fra det.

Blir jo mesta tullekjøring og div turer på vannet tror jeg.... så trenger vel mere enn en With 10 egentli :smash: men en gh 11 hadde ikke gjort noe.

Link to post
Share on other sites

vx-jolle har jeg ihvertfall hørt at skal være ganske ok! Prisen er nok ganske grei, relativt mye båt for pengene :smiley:

Vær obs på at den er av relativt ukjent sort, og hjemmestøpt. dvs den vil nok være vanskeligere å selge igjen, og jeg ville også spurt litt rundt den støpinga.. Genrelt vedlikehold av motor o.l. spør man jo såklart alltid om, og da per telefon. Får gjerne et relativt riktig utrykk av selger da :wink:

 

Motoren er forøvrig knall!

Redigert av Golito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...