Jump to content

Hund ombord. Hva syns dere?

FM 8-12

Recommended Posts

dette har vært tatt opp 378 ganger før..

noen hunder trives i båt,og da er det jo bare å ta de med.andre mistrives,slik som min collie,så da får hun bli hjemme.

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Kjenner ektepar med hund om bord. Dem bor i båten hele året og tar ett år i ferie hvert tredje år, seiler til middelhavet. Hun har allergi mot bikkjer og hunden sover alltid i kasse på uteliggeren men på kaldeste vinternattene overnatter den under preseningen på dekk. I ferien er den på dekk hele tiden. Bikkje liker båtlivet og dama og hele familien er så glad i den at livet er bara perfekt hos dem. Dyrene er like forskjellige og vi mannfolket, noen liker båtliv men andre ikke... :sailing:

• 4 years later...

Jeg lar meg selvfølgelig ikke skremme av hverken poliser som ikke kan lese kart eller ansvarsløse hundeeiere som slipper løs hundene og lar andre passe dem. Et par tesjeer pepper gjemt i hånden gjør underverker på innpåslitne hunder.

Høres ut som en sjarmerende kar å møte på du... :confused:

Folk i båt kan gjerne ha katt, hund, gullfisk eller ugler ombord for meg.

MEN , når det er satt opp skilt Betande djur, hundar skal holdas i bånd bør hundeeierene respektere skiltingen.

Vi hadde funnet vår plass , slapp dreggen og kjærringa i baugen klar med tau, kiler og sleggehammer. Så kommer en søkk våt Golden Retdriever løpende i firsprang og gjør iltert. Er hunden glad eller skal den jage oss vekk ? Eieren er ikke å se. Er det en menneskevond hund som har rømt?

Kjærringa hopper og hunden rister akkurat pelsen og det står en sky av saltvann og hundehår i et par meter omkrets. Har ikke hundeeiere folkevett eller er de simpelt hen for dumme?

Jøss, var det deg? :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Så lenge hunden er om bord er det vel ikke noe problem. Tråden heter "Hund om bord.....". Problemet er når hunden slippes løs på land. Enkelte hundeeiere forstår ikke at noen ikke liker å bli siklet på nedover buksebeina, "den er så snill", sier de. I slike tilfeller burde eieren vært avlivet. :lol:

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Jøss, var det deg? :lol:

:giggle:

Så lenge hunden er om bord er det vel ikke noe problem. Tråden heter "Hund om bord.....". Problemet er når hunden slippes løs på land. Enkelte hundeeiere forstår ikke at noen ikke liker å bli siklet på nedover buksebeina, "den er så snill", sier de. I slike tilfeller burde eieren vært avlivet. :lol:

Tror nesten du er en slektning av Mr.Uglesett

Så lenge hunden er om bord er det vel ikke noe problem. Tråden heter "Hund om bord.....". Problemet er når hunden slippes løs på land.

Kan være et problem andre veien også. Var en båt som lå ved lekteren i Brevik her om dagen uten mennesker ombord. Men var 3 små veskehunder som jeg tror alle led av separasjonangst. Har aldri hørt et så leven. Glad jeg var kun innom for å hente noe, og ikke satt å spiste på lekteren :thumbsdown:

Jara Wynja

Vi har hund ombord, og vår lille pulpit-terrier koser seg som bare det. MEN, den står aldri i bånd på brygga, ikke er den løs på land heller. Hund skal være i bånd. En hund er som de fleste vet territoriale, så det er for oss hundeeiere et problem med folk som sier:å så søt, og stikker hue og armer over ripa for å hilse. Husk at den vil forsvare "hjemmet sitt", og kan bite....

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Hva med Postman Pat? Han dro jo rundt på ei sær katte i postbilen i veldig mange år (mulig han holder på ennå) og det var aldri noe problem. Da går det sikkert greit med hund i båt også

Her kommer tøffe tøffe tøff yeah yeah... :smiley:

Et par tesjeer pepper gjemt i hånden gjør underverker på innpåslitne hunder.

sikkert effektivt for å få sinkene til å flytte seg unna også, men er det ikke litt upraktisk å klatre rundt på svabergene med henda fulle av pepper?

Har selv blitt bitt av hund. Dårlig opplevelse. Jeg har som regel nok utfordringer i båten om jeg ikke skal passe meg for bikkja også......

En gang var det en kranglete fyr i taxikøen også, noen ble regelrett slått ned. Har visst hendt flere ganger når jeg tenker meg om. Både folk i båt og båtfolk holder meg meg derfor langt unna.

Sauer derimot, opplever jeg som relativt harmløse, så det er ok i båt.

Neida, men det må være frivillig å bli siklet på. :lol:

gi den en pølse så går den nok vekk skal du se :o)

jatakk, det kunne kanskje bli historiens første skipssau til fritidsbruk.

men seriøst, hunder skal være minst mulig i bånd etter min mening, det er bare ikke alltid muligheten er der til frislipp. hekkesesong og beitedyr skal hensyntas, jeg tar også hensyn til andre båtfolk innen rimelighetens grenser, men jeg syns meget godt om de som gir f og lar bikkja riste seg og rappe pølsene til naboungene :)

men jeg syns meget godt om de som gir f og lar bikkja riste seg og rappe pølsene til naboungene :)

Du synes meget godt om de ja. :lol:

Nå synes jeg folk stort sett er tolerante og greie jeg da, både til våte hunder, drittunger og jolleracerne.

Det er stort sett her på BP de sure grinebiterne holder til. :thumbsdown:

Den forrige voffen hadde et par uheldige stunt, pinnejakt på fremmed snorkel blant annet, det er jo ikke den type overraskelser man vil ha når man ligger der og flyter med rompa opp og aner fred og ingen fare. Å slippe bikkja i land på holme hvor det alt er firbente i full fart høyt og lavt er helt topp. Når det er trangt om plassene i skjærgården får man prøve å vise hensyn. Har som utgangspunkt at folk flest misliker høy musikk, grilling rett på svaberg, bråk og spetakkel og ellers er positivt innstilt til firbente. Ser virkelig ingen grunn til å anta det motsatte, det får være unntakene.

I Sverige er det mange strender som har mer eller mindre offisielt hundeforbud. Da er det jo bare å holde seg unna.

Edited by quantumduck (see edit history)