Jump to content

info om riviera 925


sunny 73

Recommended Posts

 

Regner med du har sjekket ut disse? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=57197396

.., for egen del synes jeg det er viktigere med stor uteplass enn å sitte på taket å kjøre. Er der en tilbringer mest tid,

 

Jeg er tidlig utpå og sent ut, mars-november. Mange helger hvor skyvedøra vil bli brukt. Har logget 42 maskintimer hittil i denne sesongen, så jeg kjører en god del.

Jeg bruker å være mye ute når jeg er i havn, ikke så mye i båten. Pleier å spise i båten, så komfyr og ok plass å sitte er viktig. Trangt rundt bordet, men jeg kan leve med det. Litt plalegging, men det er vi vandt til. Det blir som en veranda bak der på Rivieraen, så man må jo sørge for å legge til den riktige veien. Kommer ikke til å bakke inn, men ønsker en avskjermet plass der en kan være for seg selv, om en ønsker det. De Viksundene er ok, men ikke etter min smak. Må opp på 34/35/36-foterene på de. De blir for store og kostbare for meg.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Worry: Jeg kjenner så vidt han som har lagt ut det meste av Riviera-informasjonen her tidligere (Nicket "Påmønstret", tror han brukte båtnavnet "Phoebe" tidligere ). Han har fremdeles samme båten og har inntrykk av at han kjenner til mye når det gjelder Riviera 925. Mener han har opplagsbukker fra Ilas, men skal sjekke. Det skulle forundre meg mye om ikke han kan hjelpe deg med fargekoden også. Skal sende ham en sms og gjøre ham oppmerksom på spørsmålene dine.

Link to post
Share on other sites

Ja, Hvis du skal bruke Jotuns "Gelcoatfiller" (som er gelcoatsparkel) er det pakken hvor det står nr 2000 du skal ha.

Selve fargekoden mener jeg er "Jotun hvit 001" i tilfelle du f.eks skal blande lakk eller flytende gelcoat for større arbeider.

 

Når det gjelder opplagsstativ bruker jeg et gammelt Ilas alu-stativ. Dette hadde jeg beholdt fra min forrige båt og tror det er beregnet for båter opptil 20 tonn. Noe "overkill" for Rivieraen, men man tager hva man haver...

 

Det er sammenleggbart, har tre bærepunkter og ser omtrent slik ut:

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Uavhengig av hvilken type opplagsstativ du velger kan det være greit å vite at jeg bruker følgende høyde på de tre bærepunktene under båten, forutsatt at du også har halvplaner-utgaven (bygg opp med klosser, e.l.)

 

Rett foran kjøl:   45 cm fra bakken til kjøllinja

Midt under     :   48 cm

Under forskip :   51 cm

 

Disse målene følger kjøllinja perfekt og gir deg et ørlite fall bakover (hvis bakken er rett) som gjør at vann osv renner av båten.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 6 måneder senere...
  • 4 år senere...

Løfter denne tråden for et par kjappe spm.

Jeg har båten (båtløs for øyeblikket) i hall om vinteren. Fri høyde på porter er 4,5 m.

1) Hva er total høyde kjøl - topp av targa (på fly-versjonen)?

2) Enkelt å legge ned lanternemast og ta av radar?

3) Har Riviera hengslet targa for nedlegging? (Ser noen Viksund 360 har gjort dette i ettertid)

4) Hvor mye lavere er heljernet og aktre del av kjøl (altså den del som kan stikke ut aktenfor opplagshenger) enn selve kjølen som vil hvile på henger?

Må antagelig modifisere eksisterende opplagshenger, og må vite hvor lav jeg må bygge den for å få en Riviera fly inn porten, om det i det hele tatt er mulig.

Link to post
Share on other sites

Noen som kjenner total høyde med nedlagt targa på Riviera Fly, fra kjøl til topp av vindskjerm?

Er avhengig av port med fri høyde 4,5 m for å få båten inn i opplagshall, og må også legge til høyde på hvilepunkter på vogn.

Fra bilde til Worry ll ser det ut til å gå greit, men skulle gjerne hatt noen facts.

Redigert av Carwell (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den er ikke høyere enn 4,5 meter. Jeg går under brua i Moss med antenner på 1,2 meter. Seilingshøyde der er 4,5 meter og båten stikker 85cm under vannlinja. 

En annen ting, presenningstativet mitt har 3 x 1,5 meter stag, så 4,5 meter på skrå som du ser på bildet ovenfor.

Her på henger:

 

DSC_0437.jpg

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...