Jump to content

info om riviera 925


sunny 73

Recommended Posts

Hehe, nei la ikke merke til det. Vi lå jo heldigvis innerst, men var jo først på plass og :-)

 

Har fått skikkelig svar i fra T. Huseklepp. glimrende service:

 

Hei, takk for mange hyggelige ord...

1. Jeg har en hvitmalt list som du kan montere i forkant av oppbyggingen for toalettet. Det vil si at du ikke trenger å legge en plate under toalettet. Jeg vil heller ikke anbefale at du gjør dette av hygieniske hensyn. King Starboard er vanskelig å holde ren.

2.Du har en planende båt. 3/4 er det ingenting som heter.

3. Anbefaler at du renser med teakcleaner hver vår. Olje vil jeg ikke anbefale.

4.Du vipper ut glasset med en flat skrutrekker for å skifte pære. Det finnes LED pærer som du kan montere her.

5.Av baustiger, så har vi to typer. En liten, som henger under baugspydet. En større, som festes oppå dekket, og som må fjernes etter bruk. Begge koster ca. 2500,-/stk.

6. Nye, 110A gelbatterier tar vi kr. 1600,- for.

7. Vi har klaffbenker som vippes oppå trinnet. For begge sidene inkl. puter, er prisen kr: 9000,- Vi har også en vinkelbenk med ryggpute. Jeg sender deg et bilde av den. For den ene siden koster den kr: 15000,-

Link to post
Share on other sites

EDIT: Ser du har postet svar fra Trond Huseklepp og at du har fått oppklart flere av spørsmålene. Lar innlegget mitt under stå likevel, i tilfelle du skulle ha nytte av svarene mine :smiley:

 

 

 

Hei*

 

Vi er blitt de stolte eiere av en 2000 mod. Riviera 925 FB...

Gratulerer, da er jo utgangspunktet det aller beste... :thumbsup:

 

 

Til slutt har jeg noen spørsmål:

 

Toalett:

Har anskaffet nytt ITT Jabsco toalett med stor potte, men har funnet ut at den er litt for dyp til at der er plass til den. ....

Hvordan er det å skru, er der noe å skru i/spikerslag over alt under der som toalettet står? Eller har Dere en lurere og bedre måte å gjøre dette på?

 

Ring og ta en prat med Trond Huseklepp. Han hjelper deg ganske sikkert med et svar eller en løsning du kan jobbe videre med. Som praktikere flest tror jeg han foretrekker en telefon fremfor sidelange e-poster.

 

Skrog:

Båten har jo drev, nytt Bravo 2X, men jeg ble litt i tvil om den er hel eller halvplanende?...

 

Har du drev, er båten helplaner med v-skrog.

Båten leveres også med halvplanerskrog, men da med fast aksling.

 

Så at der var en som skrev på https://baatplassen.no at disse båtene og ble levert som 3/4 planere?

 

Hehe... 3/4-planer ja ...:giggle: ... det var nok bare en morsomhet fra Bitteliten i sin tid som antydet at farten og sjøegenskapene til halvplanerutgaven av Riviera 925 konkurrerer godt oppe i helplanersegmentet. Min halvplaner tangerer akkurat 28 gps-knop etter sjøsetting når alt er rent og blankt. I tillegg oppfører den seg særdeles pent i hele fartområdet, noe som ikke nødvendigvis kjennetegner alle typer halvplanerkonstruksjoner.

 

Teakdørk:

Er vannvittig lyst og fin, er dette noe helt spesielt? Og hvordan beholde det sånn, bør det settes inn med noe?

 

Dette tyder på en samvittighetsfull eier og godt vedlikehold.

Det er hundrevis av midler for teakbehandling på markedet, uten at alt er like godt. Mitt tips er å kontakte forrige eier, spørre hva han har brukt, og fortsette det gode vedlikeholdet med hans favorittmidler.

 

Lyspærer:

Lurer på å skifte til LED pærer i cabinen, men hvordan åpner man armaturene? Det er sånne ovale i messing, er det bare glasset som skal lirkes ut....

 

Legg ut et bilde, så vi kan hva slags type lampe du har.

Det kan være flere typer som tas ut og åpnes forskjellig.

De fleste kurante lampetyper kan i dag erstattes med LED.

 

Baugstige:

Båten har ikke baugstige, har Dere forslag til løsning både ang. type og montering?

 

Dette får du kjøpt av Huseklepp. Ring ham og hør om pris, tror ikke det koster allverden. Jeg har den typen som er montert under baugspydet. Denne løsningen fungerer meget bra for oss.

 

 

Batteripakke:

Tviler på om batteripakken noen gang er skifta ut, det er i så fall vel snart på tide. Går det an å få tilsendt nye i fra Dere? Jeg tenker da på frakt og hva vil det i så fall koste?

 

Til info har Huseklepp har aldri vært aktiv her på BP, så du treffer hverken Sjefen Sjøl eller ansatte hos ham her. Vi som svarer deg har samme båt som du, men har ingenting med verftet eller firmaet å gjøre.

 

Batterier kan du sikkert kjøpe "hvorsomhelst". Det er mange gode tråder her på BP som diskuterer batterier, så les deg opp og kjøp noen du synes vil passe for deg.

 

Dørkplater i motorrom:

Har Dere Huseklepp noe slikt? Har sett bilder av andre Rivieraer som har hatt flatt tredørken i motorrommet, hadde vært veldig kjekt, da man kunne ha skrudd fast en kasse nedi, til bagasje, kulefendere etc… Uten fare for å komme borti motor og viftereim.

 

Igjen; Ring Huseklepp og snakk med ham :smiley:

 

Klaffbenker til akterdekk:

Er dette å anbefale? Noen som har bilder av dette, og er det vanskelig å montere?

 

Jada, jeg har dette. Veldig kjekke og kan monteres av alle som kan bruke et skrujern. Ta en telefon til Huseklepp.

 

 

Ellers så gleder vi oss masse til å få prøve båten på sjøen. Men der er jo og masse nytt å sette seg inn i, dette med 2 styreposisjoner og elektronisk styring bla. Er mye her som vi aldri har vært borti, så det er jo litt spennende, og tar gjerne i mot råd og vink på hva det skal være.

 

Et tips til slutt:

Rivieraen har mange gode løsninger. Spør om tidligere eier kan være med deg på første tur slik at han kan vise deg hvordan båten og løsningene fungerer. Det er ikke alt som er like lett å se eller forstå selv hvis man ikke vet om disse :wink:

LYKKE TIL!

 

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Løfter denne litt...........bilder, mann bilder skrev de....men det kom ingen bilder. Sunny73, hvor fornøyd er du etter 2 sommre??

etter å ha lest tråden, sikler jeg også mer og mer på en Riviera 925. Har som sagt sett på Sun 33 også og Flem 340. Det som tiltaler meg meget med Riviera`n er størrelsen, vekt og ikke minst lekker å se på, samt byggekvaliteten. Ønsker også å få den hjem i hagen. For meg må ikke båten bli for stor heller.

Har motorbytte i Sea Ray`n nå, så må bli ferdig med den, så får tiden vise, hvis ingen tar den i bytte da?

Etter to sesonger med båten er jeg kjempe fornøyd,har ikke noe problemer med å råde folk til å kjøpe riviera.

Også er det jo et bad som "kjærringa"er veldig glad i.

Er det noe du lurer på skal jeg svare så godt jeg kan.

Prøvde å få med bilde men det gikk dårlig desverre.

Link to post
Share on other sites

Dørkplater i motorrom: Har sett bilder av andre Rivieraer som har hatt flatt tredørken i motorrommet, hadde vært veldig kjekt, da man kunne ha skrudd fast en kasse nedi, til bagasje, kulefendere etc… Uten fare for å komme borti motor og viftereim.Klaffbenker til akterdekk:Er dette å anbefale? Noen som har bilder av dette, og er det vanskelig å montere?

 

bloggen min kan du finne en mulig løsning på motorromsdørk. I tillegg til det du ser på dette innlegget har jeg komplettert med hengslede sideplater av samme type (5mm) som slås opp mot motorsidene for å unngå at ting og tang kommer borti drivreim og dynamo. Fungerer utmerket! Skal komplettere bloggen med bilder av diverse "småpatenter" når vinteren har sluppet taket! :yesnod:

Redigert av Sveinhj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

De koster 4500 kr. pr. stk. inkludert puter. Er dyrt nok, men de er sabla kjekke.

 

Prisliste og oversikt over forskjellig som kan kjøpes til Rivieraen ligger inne på nettsidene til Huseklepp.

 

Hvilken årsmodell båt er det Du har, og med hvilken motor? Og hvordan er Du fornøyd med båten?

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Må ha noen brikker på plass først, Jørn. Bredere plass i havna, kan ta litt tid. Men det blir Riviera, det er jeg og fruen enige om. Må jo følge med i markedet også. Det blir nok ikke 2006 med stor fly enda, men håpet var en 2002 med stor plattform og 290 Yamnar med aksling til max 1 mil.

Link to post
Share on other sites

Marex 320 og 370aft er jo de eneste med aksel, men de er for dyre.

Skilsøen er fin i alle utgavene, helt klart. Vil ha lukkemuligheten og det står i mellom 33FB og Rivieraen. Begge er kompromissbåter hva gjelder plass, det er jeg godt kjent med. Men jeg synes Rivieraen er flott og får den inn på 3,5 lysåpning. (begrensningen på flytebryggene i havna) Så har jeg sett på deleprisene på webben til Huseklepp og det avgjør saken for min del. For eksempel 19000,- for komplett sett med puter til sofa, det er ok ! Så er det i mine øyne en penere båt, men det går på smak. Priseksempler fra Huseklepp: http://www.huseklepp.no/index.php/delebestilling

 

Lukket båt, med mulighet for å sitte i sola å kjøre, 1 motor med med aksling, max 1 mill, er kravet mitt. Kommer ikke utenom denne skuta da :thumbsup:

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har en ikke med unger, er heller ikke akterkabin et must.

Regner med du har sjekket ut disse? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=57197396

Holder med deg med 1motor og aksel og helst en grå arbeidshest i kjellern, for egen del synes jeg det er viktigere

med stor uteplass enn å sitte på taket å kjøre. Er der en tilbringer mest tid, skal være i temmelig dårlig humør før jeg hadde

satt meg foran i kabinen. På en annen side kan det også sikkert være koselig å dra igjen døra og sette på varmen en kald vårkveld.

Lykke til på jakten!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...