Jump to content

info om riviera 925


sunny 73

Recommended Posts

Jeg var en tur innom Huseklepp i dag og som en motvekt til tråden "Dystre tider i båtbransjen",

er det godt å se at der går det for fullt. Det står nye båter og skrog for levering rundt om på hele området :smiley:

Skroget til Sveinhj kommer visstnok inn om noen uker, så da skal jeg lure meg ned igjen og ta noen bilder og legge ut her (forutsatt at ikke Sveinhj har noe i mot dette....).

Kanskje Sveinhj kan opprette en egen tråd for byggeprosjektet, så kan jeg poste der?

Om ikke annet håper jeg å trigge Sveinhj noe skikkelig... :lol:

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det må du endelig gjøre, Phoebe. Kjempebra at det går godt med Huseklepp! Legg ut noen bilder også så jeg får tidlige bilder av nybåten! :smiley: Skroget kommer visstnok på tomta like før påske.Tror ikke jeg trenger så veldig mye mer trigging, jeg går og tripper og venter på at tida fram til midten av mai går fort :crazy: ! Ellers så kommer til å starte en blogg her på baatplassen om prosjektet.

Redigert av Sveinhj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Er dette en grei pris på denne båten eller er det der de ligger??

Det er vel også en del halvfabrikater av disse båtene,hvordan ligger de i pris i forhold til fabrikkbygd? og er det noen måte det går ann å se det utifra bilder??

Har blitt enighet i huset her at vi skal ha en riviera 925 :flag::flag:

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16887524

Link to post
Share on other sites

Det er vel også en del halvfabrikater av disse båtene,hvordan ligger de i pris i forhold til fabrikkbygd? og er det noen måte det går ann å se det utifra bilder??

Riviera 925 leveres ikke som halvfabrikat, men som byggesett.

Det betyr at hele båten med alle detaljer er prefabrikkert hos Huseklepp og at eier kun setter sammen de prefabrikkerte modulene selv etter nøye anvist arbeidsbeskrivelse.

Til og med skruer og muttere følger med i leveransene. På denne måten blir båten tilsvarende verftskvalitet og f.eks. CE-merkingen er derfor en proformasak dersom man ikke gjør endringer ut fra byggebeskrivelsen underveis. Du bør spørre eier i forhold til om båten er levert nøkkelferdig fra verft eller om den er levert som byggesett fra et eller annet stadium i byggeprosessen.

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Dette http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17056476 er vel en som man nok kan komme et godt stykke ned i pris på. Det er rett nok en halvplaner, men det er vel der man kan akseptere en mindre motor uten at svakhetene ved dette blir for fremtredende.

Men litt eldre modell og ikke alt for stor motor pleier å være et godt utgangspunkt for å "prute" på prisen/forhandle om en lav pris.

Link to post
Share on other sites

Det stemmer nok, men syntes at det er så irriterende med for lite motor.

Hva er det minste motor alternativet som er brukanes i disse båtene og hva er det som er det beste alternativet (før D serien kom)

i planende utgaven?.

Ser ut som om det er 290hk som er mest brukt i halvplaner,stemmer det?

Link to post
Share on other sites

Ser ut som om det er 290hk som er mest brukt i halvplaner,stemmer det?

Det stemmer vel kanskje det-

Jon Winge sa i hverfall følgende i en brukttest i Båtmagasinet: Denne båten har som nevnt en Volvo Penta KAMD 42, men da Yanmar kom på markedet med motorer på 270 og 290 akselhestekrefter, ble det vanlig å montere disse. Det ga en etterlengtet kraftreserve

Link to post
Share on other sites

Riviera 925 leveres ikke som halvfabrikat, men som byggesett.

Det betyr at hele båten med alle detaljer er prefabrikkert hos Huseklepp og at eier kun setter sammen de prefabrikkerte modulene selv etter nøye anvist arbeidsbeskrivelse.

Til og med skruer og muttere følger med i leveransene. På denne måten blir båten tilsvarende verftskvalitet og f.eks. CE-merkingen er derfor en proformasak dersom man ikke gjør endringer ut fra byggebeskrivelsen underveis. Du bør spørre eier i forhold til om båten er levert nøkkelferdig fra verft eller om den er levert som byggesett fra et eller annet stadium i byggeprosessen.

 

Har lest alt jeg finner om rivieran og ser at det er en del av de som er levert som byggesett.

Føler det tryggest å handle fabrikk bygd eller er det bare noe jeg innbiller meg ?(hvis den som har montert den har gjort jobben bra)

Også med tanke på kjøp er det noen forskjell i prisen på fabrikkbygd og byggesett (bruktmarkedet?)

Link to post
Share on other sites

Har lest alt jeg finner om rivieran og ser at det er en del av de som er levert som byggesett.

Føler det tryggest å handle fabrikk bygd eller er det bare noe jeg innbiller meg ?(hvis den som har montert den har gjort jobben bra)

Også med tanke på kjøp er det noen forskjell i prisen på fabrikkbygd og byggesett (bruktmarkedet?)

Slik Huseklepp gjør det med at de leverer byggesett og ikke halvfabrikat, så sikrer de at ferdig båt blir kvalitetsmessig nær verftsbygget båt. Huseklepp leverer ca halvparten av båtene de produserer som byggesett. Forskjellene i kvalitet og håndverksmessig utførelse på ferdig båt vil variere mye mer på de fabrikkene som leverer tett båt og en stabel med teakplater. Selvfølgelig skal man ved salg opplyse om at en båt er bygget som byggesett, men jeg tror man skal være bra fri for praktisk sans hvis dette skal resultere i stor reduksjon i salgssum på en Riviera 925. Jeg starter på mitt byggesett i mai og kommer til å ha stor fokus på at resultatet/finish skal bli bra. Hvordan går det med båtkjøpet? blir det en Riviera på dere, Sunny 73?

Link to post
Share on other sites

Det blir en riviera hvis ikke noe helt spesielt skjer,må bare komme over en som jeg får "go"følelsen for og vettu pris (hvis det går da :giggle: ).

Sitter også litt på gjerdet for jeg syntes ikke at det er noe spes flyt i markedet enda, med tanke på hva som skjer med prisene.

Link to post
Share on other sites

Ser etter en planer med fb,og den ene med det som er på finn ligger i molde og jeg bor på øst siden av oslo fjorden,blir litt langt å dra for å se.

Også er jeg usikker på om 290 hk kan vere litt i minste laget når ferien står for tur med 4 personer , klær og utstyr for 4 mnd på en 14 dagers tur,kona mi

liker å vere på den sikre siden når hun pakker til seg og barna :giggle: .

Nokså vanlig problem har jeg skjønt på de andre mødrene rundt omkring også. :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Har i dag vært innom Huseklepp og kikket på båten til Sveinhj.

Nyyydelig båt, motor er installert og teknikerne hos Huseklepp holder nå på med de deler av installasjonene

som er avtalt med leveransen. Alt ser ut til å være i rute ;-)

Jeg har tatt 70-80 bilder, så sender du meg din privatadresse på IM, kommer det en CD i posten.

 

Her er båten:

p4200028.jpeg

 

Motoren er montert:

p4200038.jpeg

 

Drevet er på plass:

p4200024.jpeg

 

Flybridge er på plass:

p4200026.jpeg

 

... men innredningen må du nok skru inn selv, Sveinhj :smiley:

p4200074.jpeg

Link to post
Share on other sites

Ser etter en planer med fb,og den ene med det som er på finn ligger i molde og jeg bor på øst siden av oslo fjorden,blir litt langt å dra for å se.

Også er jeg usikker på om 290 hk kan vere litt i minste laget når ferien står for tur med 4 personer , klær og utstyr for 4 mnd på en 14 dagers tur,kona mi

liker å vere på den sikre siden når hun pakker til seg og barna :giggle: .

Nokså vanlig problem har jeg skjønt på de andre mødrene rundt omkring også. :lol::lol:

Jeg var selv i samme situasjon som deg for noen år siden og jeg ser utfordringen din. Jeg ville ha en Riviera 925 FB med planende skrog, samtidig som jeg ville holde prisen lavest mulig. Det betyr som oftest å kjøpe eldre båt enn ønskelig, alternativt en båt med for liten motorkraft.

 

Etter å ha søkt gjennom finn.no, kontaktet diverse selgere, lest her på Baatplassen og ikke minst kontaktet Huseklepp direkte endte jeg opp med å velge det første. Båtene var nærmest identiske fra 1993 til den nye badeplattformen kom i 2002. I 1994 kom de med nye lukkevinduer i kabinen, dette er en klar forbedring fra foregående modeller. Det samme er flybridgen som kom i 1993, og som ikke ble endret før på 2006 modellene.

 

Vi kjøpte til slutt en Riviera 925 FB m/2 x TMD41B på 290 drev fra 1993 bygget og montert av Huseklepp, der nødvendige oppgraderinger som puter, gardiner, teak-dørk, vinsjer, kalesjer etc. var tatt av forrige eier.

 

Vi er kjempefornøyde og kommer til å ha båten i flere år til.

Redigert av RSM (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...