Jump to content

Hvem gleder seg til sommeren -09?

krisachsen

Recommended Posts

Jeg har en "ny" motor i posten nå. Håper at jeg får båten på vannet i år. Det har vært stranda pga mykt akterspeil i tre år nå. Men jeg ser sola tar tak, snart er biken framme, sette opp vogna. Grill og pils. Glane på damer bak mørke briller. Og vist jeg da får båten i bruksstand også.. Ja da må denne sommeren bli helt topp.. Gleder meg helt vilt når jeg tenker på det...

I år blir det tidlig båtferie. Vi har aldri ferie i fellesferien. Grøss og gru... Og her i Indre Oslofjord er det sånn passelig med båter på fjorden uten at man skaper trengsel for hverandre i fellesferien. :cheers:

I år blir det ferie fra helgen før St.hans. Trolig setter vi kursen mot svenskekysten en god uke. Vi legger sjelden opp eksakte planer før vi nærmer oss avreise. Vær og vind er med i planleggingen. Noen målsetting å gå langt har vi aldri. Vi har en fantastisk kyst rett utenfor stuedøra. Og den benytter vi så ofte vi kan.

Å ferdes i en trawler betyr at vi nyter turen alleerede når vi kaster loss. :wink:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

gleder oss SYYYYYKT mye til sommeren ja.. gjett om..

Ny båt og greier.. dette håper vi blir tidenes sommer. Håper bare været er på vår side..

Ferien starter fredag 19 juni, og vi håper å kunne komme bort på lørdagen til Horten treffet. (bli til søndag)

Vi starter etter jobb på fredag, med første overnatting enten i Lillesand eller Arendal.

Lørdag morgen tenkte jeg å stå opp tidlig å sette kursen uttaskjærs med nesa mot Horten, men om været skulle bli ille, sjøen for stor så finner vi til land et sted i nærheten av der vi er på det tidspunktet.

Målene våre er å innom følgende havner i løpet av ferien: Tjøme, Larvik, Kragerø, Risør, Stavern (ikke i den rekkefølgen da)..

Ønsker: Horten, Moss, strømstad..

Men vår ferie kommer helt ann på været og vinden.. og diesel prisene selvsagt ;)

Og hvis jeg glemte å si det, så gleder vi oss sykt mye :D :lol:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Først gleder jeg meg til påsken , så begynner trippinga mot sommer'n . Med ny båt og en knall sommer i vente , da må det bli topp da . Ferieplaner er det heller dårlig med , men det starter som regel i Strømstad for bunkring .Da det er endel tusen spart på en måte , så går vi over og nedover sørlandskysten trur jeg . Men det er ikke godt å si idag , men at vi gleder oss er det liten tvil om . Blitt noen år siden vi var i Telemarkskanalen , det er kjempe tur med mange knall plasser og lite mas . Det er så flott oppover der ,at det å reise en tur i kanalen er jo ikke umulig at vi gjør .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Mange wekend turer og en ferietur i Hordaland/Rogaland i 2-3 uker i august.

Første sommeren med båt egnet for overnatting. Gleder oss syyykt!

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

Sertifikat: D4 - ROC

jeg blir utrolig stoka for sommern når jeg leser alle de bra planene deres folkens :D

vis dere vil høre min plan.. så skal jeg tøffe rundt på flåta mi :D det her blir den beste ferien noensinne =D vi har tenkt og til skjærgårsfestivalen i risøy som er er godt stykke å kjøre for oss som bor her på nøtterøy, men det trur jeg skal gå med litt ekstra bensintanker :D

flåta <3

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=51664

dette blir digg folkens :D

håper jeg møter non koslige folk fra detta kule stedet, båtplassen :D

If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden!

Tresnekka "Jynne"

Jada, jeg og Bergen og jawik kjørte den oppover for en måneds tid siden.

Her kan du lese litt om turen...

Båten ligger for tiden i Steinsvika i Dalsfjorden i påvente av plass i Ørsta småbåthavn.

ja eg hørte at dei får 8 nye plasser der nå når dei bygger om

http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/

mini2.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...