Jump to content

baatplassen treff - Mjøsa


Batdilla

Recommended Posts

Bra forslag om treff. Men det er mye som skjer rundt Mjøsa i sommer.18-19-20 juni er det vel dragebåtfestival med båtrace på Hamar, neste helg, 26 juni, er det "Nesdagene". Fest med Postgirobygget og på Kapp er det vel program i hele sommer. Det skal vel noe til om det skulle passe for alle.

Link to post
Share on other sites

Kapp er sjarmerande, passar sikkert fint til eit treff. Var der i campinhytte med familien ein gong (pr. bil). Fin lita båthamn og kaldt badevatn. Tar gjerne ein tur til, for å sjå meir himmel enn her i fjorden, og litt "dansk" landskap . Det er kontrast til mine "fjell og dalar".

Nb: Helga 19.-20. juni er det trebåtfestival i Hardanger.

God pinse!

mvh

Link to post
Share on other sites

Kapp er sjarmerande, passar sikkert fint til eit treff. Var der i campinhytte med familien ein gong (pr. bil). Fin lita båthamn og kaldt badevatn. Tar gjerne ein tur til, for å sjå meir himmel enn her i fjorden, og litt "dansk" landskap . Det er kontrast til mine "fjell og dalar".

Nb: Helga 19.-20. juni er det trebåtfestival i Hardanger.

God pinse!

mvh

Når vi prater om Kapp så er det ikke båthavna på Hegshus vi mener, Kapp båtforening holder til i en egen havn ca 500 m sør for Hegshus. Foresten så er det fint på Hegshus camping også...  :seeya:

 

Ser ut som om flere ønsker å reise en tur til Kapp og ta "første" treff der. Om det er interesse for det så kan jeg kontakte Kapp båtforening og høre om det er "OK" at det kommer båter og holder et "treff" der. Jeg kjenner en del av de som holder hus der. Er det fullt i havna der så går det greit å legge mange båter med baugen inn i mot Skibladnerbrygga. Skibladnerbrygga ligger 50m fra båthavna til Kapp båtforening. Jeg vet ikke hvordan det er med strømmuligheter på Skibladnerbrygga men skulle tro at det ville la seg ordne. Kapp båtforening har gode lokaliteter med egen kro med flotte do og dursjmuligheter for den som skulle ønske det. (Var innom Kapp båtforening på "himmelspretten" for å kjøpe is.)

Synes vi skal begynne å fokusere på aktuelle datoer for å få bestemt noe....

 

Ellers så var det lengre oppe her i tråden nevnt et forslag om å benytte utehavner til treff, i den forbindelse har jeg et godt forslag til ei fin utehavn. Det er Refsalvika som ligger litt Nord for innseilingen til Tangen. (Ca 2,5 time i snekkefart sør for Kapp). Det er plass til mange båter og en er veldig godt beskyttet om de skulle blåse opp. Videre er det veldig fint å legge til mot land, en kommer helt inn til land med baugen, uten at en dulter mot moder jord. Ungene har også veldig fine muligheter til å utforske den lille øya på egen hand. Bademulighetene for de små er også veldig fine i den lune vika. Selv bodde ungene og jeg der i telt noen ganger i fjor sommer, det fungerer også bra for den som måtte ønske det.

 

Hebbe...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Er det noen som kjenner til ett sted med slipp rundt i Eidsvoll distriktet?

eventuelt litt høyere opp.

 

Holder til vanlig til i Hurdalsjøen, så jeg må ha en slipp for å komme til i mjøsa.

Har båten på henger! sønn i huset bruker båtplassen vår !

 

Kunne bare motoren komme igjen fra rep. nå så ville alt være perfekt, sola er jo ihvertfall på plass  :cool:

Link to post
Share on other sites

Er det bestemt noen dato ennå?

Har forsøkt å sette opp en oversikt over de som har gitt lyd fra seg så langt, så kanskje vi kan bli enige om noe ut fra dette. Post svar i denne tråden hvis feil har sneket seg inn i oversikten, hvis ting endrer seg ut fra det du har postet om tidspunkt tidligere, eller hvis du har ny info om tidspunkter å tilføre, så skal jeg ajourføre oversikten fortløpende.

 

OVERSIKTEN UTGÅR - ERSTATTET AV OPPDATERT OVERSIKT LENGRE UT I TRÅDEN

[table]

Navn[/td] [td]Lørdag 19. - søndag 20. juni[/td] [td]Lørdag 26. - søndag 27. juni [/td] [td]Lørdag 3. - søndag 4. juli

[/td]

Hebbe[/td][td]OK[/td][td]OK[/td] [td]OK[/td]

ssandba[/td][td]OK[/td][td]OK[/td] [td]OK[/td]

Tom J.[/td][td]OK[/td][td]NOK[/td] [td]OK[/td]

Patton[/td][td]?[/td][td]OK[/td] [td]NOK[/td]

Batdilla[/td][td]På vannet - kanskje ikke seilingsklar[/td][td]OK[/td] [td]OK[/td]

Brumle[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

Kotnes[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

erikto[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

carmina[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

rabben[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

svenk[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

[/table]

Skal vi forsøke å holde oss unna det første foreslåtte tidspunktet - lørdag 19. - søndag 20. juni, hvis det medfører riktighet at båtracet på Hamar er denne helgen? Sikkert flere som har tenkt seg dit. Ëller skal vi satse på treff og base på Kapp, og så tar vi dagstur til Hamar og ser på båtracet? Noen som vet noe mer om hva som vil foregå de ulike dagene mht til båtracet? Det hadde vært litt kult og kjørt baatplassen konvoi fra Kapp på søndag og over til Hamar og sett på båtracet. :rolleyes:

 

Ellers trenger vi svar fra flere om hvordan det passer de forskjellige foreslåtte tidspunktene. Slik det ser ut foreløpig, er antall OK'er forholdsvis jevnt fordelt, men mange av de som har kommentert i tråden vet vi ikke noe om ennå.

 

OBS - sikkerheten under treffet vil bli ivaretatt av Securitas vakter. De som kommer uten standsmessig antrekk - t-skjorte på hele mannskapet - og vimpel, vil bli vennlig, men bestemt avvist... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hanto                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Tok dette bildet i Bergvika på Helgøya lørdag 29 juni. Vi nærmest og Brumle ved siden av.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

OVERSIKTEN UTGÅR - ERSTATTET AV OPPDATERT OVERSIKT LENGRE UT I TRÅDEN

Oppdatert tidspunkter på Brumle og Kotnes. :cheers:

[table]

Navn[/td] [td]Lørdag 19. - søndag 20. juni[/td] [td]Lørdag 26. - søndag 27. juni [/td] [td]Lørdag 3. - søndag 4. juli

[/td]

Hebbe[/td][td]OK[/td][td]OK[/td] [td]OK[/td]

ssandba[/td][td]OK[/td][td]OK[/td] [td]OK[/td]

Tom J.[/td][td]OK[/td][td]NOK[/td] [td]OK[/td]

Patton[/td][td]?[/td][td]OK[/td] [td]NOK[/td]

Batdilla[/td][td]På vannet - kanskje ikke seilingsklar[/td][td]OK[/td] [td]OK[/td]

Brumle[/td][td]Usikkert[/td][td]OK[/td] [td]?[/td]

Kotnes[/td][td]OK[/td][td]OK[/td] [td]NOK[/td]

erikto[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

carmina[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

rabben[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

svenk[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td]

[/table]

Link to post
Share on other sites

Oppdatert tidspunkter på Patton og carmina.  :cheers:

[table]

Navn[/td] [td]Lørdag 19.-søndag 20. juni[/td] [td]Lørdag 26.-søndag 27. juni [/td] [td]Lørdag 3.-søndag 4. juli[/td][td]Ant. overnattinger[/td]

Hebbe[/td][td]OK[/td][td]OK[/td] [td]OK[/td][td] [/td]

ssandba[/td][td]OK[/td][td]OK[/td] [td]OK[/td][td] [/td]

Tom J.[/td][td]OK[/td][td]Kanskje[/td] [td]OK[/td][td] [/td]

Patton[/td][td]NOK[/td][td]OK[/td] [td]NOK[/td][td] [/td]

Batdilla[/td][td]Kanskje ikke seilingsklar[/td][td]OK[/td] [td]OK[/td][td]1- kanskje 2[/td]

Brumle[/td][td]Usikkert[/td][td]OK[/td] [td]?[/td][td] [/td]

Kotnes[/td][td]OK[/td][td]OK[/td] [td]NOK[/td][td] [/td]

carmina[/td][td]NOK[/td][td]NOK[/td] [td]NOK[/td][td] [/td]

erikto[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td][td] [/td]

rabben[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td][td] [/td]

svenk[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td][td] [/td]

hamarsing[/td][td]?[/td][td]?[/td] [td]?[/td][td] [/td]

[/table]

 

Foreløpig ser det ut som 26-27. juni er det tidspunktet hvor det desidert passer for flest. Den eneste NOK'en denne helga er Tom J (carmina har sen ferie i år  :nonod:). Er det klin umulig å få til en løsning så du får anledning til å delta denne helga, Tom J.?

 

Foreslår at alle foreløpig booker av denne helga i kalenderen sin og holder av den i tilfelle senere beslutning om treff denne helga.

 

Jeg valgte lørdag til søndag for at de med lengre avstander skal få mulighet til ihvertfall ei overnatting. Men det betyr ikke at en del kanskje planlegger å være der fra fredag til søndag. Post gjerne et signal om du planlegger å overnatte ei eller to netter, så kan vi føre inn det i oversikten også.

 

Skal vi forsøke å spikre stedet, slik at det er enighet om det? Håper Hebbe kan fylle på med opplysninger, slik at vi som ikke er kjente får vite litt om "essensials".

 

Kapp - Hekshus Båthavn/Camping?

Do og dusj? Kan vi bruke dette hvis vi ikke bor på selve campingen?

Vann og strøm?

Hvordan er badeforhold for thi små?

Nok gjesteplasser?

Annet verdt å nevne?

 

Kapp - Havna til båtforeningen?

Do og dusj? Bra anlegg inne i kroa (Tilgang til dette døgnet rundt?).

Vann og strøm?

Hvordan er badeforhold for thi små?

Nok gjesteplasser?

Annet verdt å nevne? Båtforeningen har egen kro med skjenkerettigheter

Havna til Kapp Båtforening

Bilde

 

Uthavn - Refsalvika?

Plass til mange båter. Godt beskyttet. Fine bademuligheter for thi små.

 

De foreslåtte treffstedene

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Jeg skal prøve å få ordnet det slik at vi kan komme 26-27 Juni, men lover ingenting.

For vår del blir det overnatting i telt siden 17 fotingen har begrenset med soveplasser. Hvis dette ikke lar seg gjøre returnerer jeg Lørdagsnatta (Søndag morgen). :confused:

Link to post
Share on other sites

Hva mener folket om valg av sted? Selv så holder jeg en knapp på havna til båtforeningen. Uten å vite det sikkert, vil jeg tro at det er enklere å plassere en del gjestebåter her enn i Heksus havna. Videre er det kort vei til Kroa, for de som ikke har alt de trenger i båten. I skrivende stund er det usikkert hvordan tilgang til do og dusj er for gjestebåter i Heksus havna, men dette vil jeg tro er kurrant i havna til båtforeningen. Jeg synes også at uteområdet er best hos båtforeningen med flere grøntområdet. I Heksus havna er det liksom mer steinete og "ugjestmildt".

 

Stemmer derfor for at vi legger treffet til havna til båtforeningen. Enig? Uenig?

 

Det har ikke kommet inn nye kommentarer angående tidspunkt. Skal vi beslutte her og nå at vi legger treffet til 26. - 27. juni?

 

Hvis det er enighet om havna til båtforeningen, har du mulighet til å sjekke litt rundt praktiske forhold, som du nevnte, Hebbe? Kanskje spesielt dette med tilgang do/dusj - er dette åpent og tilgjengelig døgnet rundt? Strøm og vann?

Link to post
Share on other sites

Det har ikke kommet inn nye kommentarer angående tidspunkt. Skal vi beslutte her og nå at vi legger treffet til 26. - 27. juni?

 

Hvis det er enighet om havna til båtforeningen, har du mulighet til å sjekke litt rundt praktiske forhold, som du nevnte, Hebbe? Kanskje spesielt dette med tilgang do/dusj - er dette åpent og tilgjengelig døgnet rundt? Strøm og vann?

 

26.-27. juni passer bra for meg...

Jeg skal ta meg en tur til Kapp for å prate med de. Dursj og do er ok, denne delen av anlegget er plassert "utenfor" selve kroa slik at tilgjengeligheten er bra der. Inne i selve båthavna er det ikke plass til så mange båter ekstra, men om vi stabler lagvis så blir det plass til en del.

Ellers så er det mye plass innenfor Skibladnerbrygga, den ligger 50 m bortenfor anlegget til Kapp båtforening.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Båttreff blir gøy.

Fikk en liten forsmak på det på lørdag reiste til Hamar sammen med ungene og møtte Patton der. Det var mye folk og båter  der så jeg ble liggende "utenpå" han til jeg forlot havna på søndag.

 

Bilde

 

Utpå lørdagskvelden kom den nye resningsskøyta Erna Olsen på besøk til Hamar, en flott båt som jeg måtte gå å se på. Erna Olsen lå i Trondheim før den kom til Mjøsa, og den erstatter Kastor som har vært her i en del år.

 

Bilde

 

Det ble en koselig kveld med grilling av god mat og en del "Juging"...

 

Bilde

Patton stillte med Baatplassen T-sjorte, stilig var den... :-)

Håper vimpelen min kommer til Kapp treffet...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Du Brumle. Vekk opp han dærre Kotnes nå da. Da han var guttunge sovna`n bestandig på tur hjem fra øya,så han sover sikkert enda etter helga. Sist vi var på båttur sammen var for rundt regnet 40 år siden. :wink: Men det var i saltvann :wink:

Ting forandrer seg på 40 år. Nå er det sist i seng og først opp. Kan dokumenteres med video. Skal  :drink: deg under bordet neste gang jeg er i dine trakter. Er nemlig blitt stor gutt nå. Forøvrig går vi for 26/27 juni. Skal forresten til Hamar nå til helga igjen. Mjøsa lokker på meg. Badet i mjøsa forrige helg i 9 graders vann. Skryt Skryt.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Da er såpass mange positive tilbakemeldinger på plass, at jeg tar sjansen på å beslutte følgende:

 

Det tredje offisielle baatplassen treffet vil bli avholdt på Mjøsa, nærmere bestemt havna til Kapp Båtforening, lørdag 26. juni til søndag 27. juni. Det er arrangement i partyteltet fredag 25. juni, så en del vil sannsynligvis ligge i to døgn. Hvis noen leser dette, ønsker å delta, og ikke har gitt lyd fra seg så langt, er det bare å poste et signal i denne tråden og møte opp! Havnesjef under treffet er Hebbe. Filmfotograf er Dilla, og evt. andre med kamera og tid til overs. Øltilvenningssjef er litt usikkert, da det ikke ser ut som thor vil bli blant oss. Husk å ta med: Admiralen, kalde :wink:, masse god mat, godt humør, vimpel og t-skjorte (Utvisningsgrunnlag å møte uten. Slike tilfeller vil måtte behandles i Skipsraadet før evt. beslutning om å kunne delta treffes... :drink:) Vel møtt alle sammen - gleder meg til å treffe personene bak nick'ene! :wink:

 

Dere som alt har avholdt treff - er det noe vi burde tenke på i denne sammenhengen? Noe som burde vært ordnet eller tatt med av en eller annen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...