Jump to content

baatplassen treff - Mjøsa


Batdilla

Recommended Posts

Baatplassen treff i Mjøsa er vel i havn.

Lørdagen kom meg godt vær, ikke regn i allefall.

 

Bilde

Her har Brumle Kotnes og Hebbe med rederinner annkommet Kapp, alle hadde selvsakt vimpel i masta.

 

Her har Patton og Baatdilla også kommet. I tilegg vikk vi besøk av venner av Patton (Hangerounds) Jeg gir de herved navnet Årø og Juster.

 

Bilde

 

Utpå kvelden kom mannskoret KK og underholdte for oss, eller kanskje det var i forbindelse med Skibladners annløp ikke godt å si. Sang gjorde de i allefall.

 

Bilde

 

Bilde

 

Patton og Brumle var korekt antrukket med sine flotte sjorter

 

Bilde

 

Dette var et koselig lag, utrolig at mennesker som ikke kjenner hverandre i utgangspunktet kan ha det så trivelig i sammen.

 

Bilde

 

Det ble en sen og koselig kveld, spørrekonkuranse med båtrellaterte spørsmål var det og selvsakt premiering. Den lykkelige vinner var en av treffets hangarounds Årø som vant...

 

Bilde

 

Ellers så har jeg selvsakt med stor interesse besiktigets Båtdillas toalettprosjekt i en Sjømann 22. Ser helt klart at det er mulig å få det til. Dette blir bra, så nå skal jeg finne ut om min Sjømann skal få noe tilsvarende. En liten sak, Årø hadde med seg et vennepar og unger... Det var utrolig stilig når alle kom ut av båten hans i dag tidlig, en flott båt med en masse plass (Årø 28) Det bare strømmet folk ut av båten...... hehehehehehe

 

Vet vi skal få til flere sammlinger med disse folka, håper flere får til å komme neste gang. Brumle og Kotnes hadde en lang veg å gå, tror de bruker ca 7 timer hver veg innkludert slusing i Vorma. Om et par måneder er det elvefestival i Vorma... Dit skal jeg... Båtdilla reiste også ganske langt med båten sin tror han sa at han brukte ca 5 timer på turen fra Lillehammer til Kapp. Regner med at det kommer flere bilder og "betraktninger" av treffet, det var mange som hadde med seg kamera. Bilder ble tatt, taleføre er de alle sammen...

 

Både rederinnen min og jeg kosa oss...

Hebbe

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Takk alle sammen for en trivelig helg, alle båter ble behørig inspisert, og båtpraten gikk som den skulle, Hangarounds ble vervet i løpet av kvelden og innmelding skjer i løpet av kort tid. Flotte bilder du fikk til Hebbe, Vi kjørte hjem på drøyt 6 timer, fint vær på hele turen. Logget 100 nm i helga og 15 timer på motoren. Vi tar nå ferie nedover svenskekysten, så treffes vi igjen under elvefestivalen   :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg vil også slutte meg til en uforbeholden skryt av folket som deltok på "Mjøstreffet". Stor stemning fra første minutt, krydret med fin temperatur og flott aftensol. Ikke minst var det morsomt å studere de ulike båtene og løsningene som var valgt. Jeg er imponert :cheers:.

 

Som Kotnes og Brumle skal jeg sammen med Årø Hangarounds sjøsette i Oslo i sommer, planlegger en tur nedover mot svenskekysten fra 19. juli. Men før det, blir det noen flere turer på Mjøsa.

 

En riktig god sommer til dere alle, regner med vi møtes om ikke så lenge.

 

Patton

Link to post
Share on other sites

Jeg går ut ifra at det blir bilder av en VIMPEL rekord etterpå??? :rolleyes: :rolleyes: :flag:

 

Er det slik at baatplassen treffet på Valle fremdeles har rekorden(6 stk)? :flag:

Hadde håpet å se litt flere bilder fra mjøs treffet,Helst fra litt sene nattetimer.Eller er alle blitt sensurert? :confused:

 

Mvh..

 

Frank v.

Link to post
Share on other sites

Først vil jeg takke alle som deltok for et riktig hyggelig treff :rolleyes:. Det var akkurat som å treffe igjen slekninger man ikke har sett på lenge. Det var liksom "riktig" fra første øyeblikk. Bare med den lille forskjellen at slekningene på baatplassen treffet også hadde den fine egenskapen at de er båteiere :flag:. På tur inn mot brygga var vi et lite øyeblikk i tvil om vi var de eneste, men det rettet seg fort da vi observerte en person vi senere skulle lære å kjenne som Hebbe, ivrig gestikulerende ute på moloen. Deretter så vi nesten ikke havna for bare baatplassen vimpler. All uro om antall deltagere ble gjort grundig til skamme.

 

Det var skikkelig artig å treffe dere alle. Dessverre går tiden så altfor fort når man er i bra lag. Jeg rakk bare med besiktigelse av skuta til Kotnes, og en utvendig titt på Sjømannen til Hebbe. Resten får jeg ha til gode til neste gang. For dette må vi gjenta. Om ikke før, så regner jeg med at vi ses ifbm gutteturen til Hamar? Når er den forresten? Tillater rammen rundt arrangementet at dette evt. kombineres med baatplassen treff, Brumle og Kotnes?

...Er det slik at baatplassen treffet på Valle fremdeles har rekorden(6 stk)?

Brumle, Kotnes, Hebbe, Patton, Årø, Juster og Dilla. Skulle bli 7 stykker det. :nono:

Hadde håpet å se litt flere bilder fra mjøs treffet,Helst fra litt sene nattetimer. Eller er alle blitt sensurert?

Undertegnede er av praktiske årsaker forhindret fra å kunne bidra med noe særlig ifbm bilder fra utpå kvelden. Fikk for meg at jeg skulle hjelpe Årø'n med å få gutta i seng. Gjorde derfor avtale at den ene av dem skulle få låne kameraet mitt og filme litt mot at han gikk til sengs etterpå. I løpet av denne seansen lykkedes jeg med kunststykket å spole tilbake til før mine egne opptak ble påbegynt med det resultatet at mine egne opptak ble erstattet med mer eller mindre fokuserte bilder av alt og ingenting... :rolleyes: Men ved nærmere ettertanke, er det ikke så nøye om heller ikke dere andre har altfor mye bilder å poste. Ankerdrammen kombinert med litt for lange kvelder i forveien for å bli klar til treffet, og tom mage, gjorde sitt med undertegnede utpå kvelden... :confused:
Link to post
Share on other sites

Frank v. :...Er det slik at baatplassen treffet på Valle fremdeles har rekorden(6 stk)?

--------------------------------------------------------------------------------

 

Dilla......

Brumle, Kotnes, Hebbe, Patton, Årø, Juster og Dilla. Skulle bli 7 stykker det.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Slått på målstreken da....... :cheers:

Virkelig artige treff dette,håper det blir flere av dem...

 

mvh

 

Frank v.

Link to post
Share on other sites

Her er et bilde fra bespisningen på Kapp.Bilde Ellers ble det nesten kopier av bildene til Hebbe. Bilde fra sene nattetimer ble aldri tatt av meg da memoryn var full av bilder jeg hadde glemt å lagre på pc. Gutteturen er den 6-7-8 august. Den kan vi komme tilbake til.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hmm - ser ut som baatplassen treffet medførte noen uante ettervirkninger. Brumle, Kotnes, Hebbe og Patton. Hva har alle disse til felles? Jo - de er iferd med å bytte båt. I tillegg er undertegnede sterkt plaget med noen lånetanker (Banklån) som er vanskelig å bli kvitt. Båtmarkedbladene studeres som aldri før. Pussig - nesten hele treffet skifter båt i etterkant av et baatplassen treff. :yesnod:

 

Dere andre er herved advart! baatplassen treff er avhengighetsskapende og kan medføre uante konsekvenser! Warning: Don't try this at home!

 

Gleder meg allerede til neste treff!

Link to post
Share on other sites

Lørdag 14/8 tøffet jeg med min Sjømann 22 og Årø med sin Årø 28 fra Toten og ned Vorma, igjenom slusa og ned i Glomma. Vel nede i Glomma, gikk vi opp til Funnefoss. Vi ble der møtt av Brumle som tok i mot oss og plasserte oss ved ei flytebrygge der. Kotnes dukket også opp, og vi hadde en trivelig kveld der ved Funnefoss.

 

Vil anbefale alle i Mjøsa som ikke har prøvd å sluse ved Svanefossen om å gjøre det. Fra Eidsvold er det 1 timers gange i snekkefart ned til slusa, fra slusa og ned til Glomma brukte jeg også ca 1 time. Oppover Vorma går det natulig nok noe senere.  Glemmte desverre mitt digitale kamera, men kjøpte meg et engangskamera som jeg enda ikke far fott fremkallt bilder fra.

 

Forøvrig så er slusevokteren en hyggelig kar som er "over middels" interesert i fotball. Spiller Brann kamp så kommer han ikke før kampen er over, tror neste hans største lykke i livet er når Brann vinner, den største lykka er når Rosenborg taper....  :yesnod:

Det lønner seg å ringe slusevokteren ei stund (en time) før en kommer til slusa, da slipper en å vente lenge på han. Prisen for å sluse er kr 80 pr båt. Telefonnummret finner dere ved å stoppe på gjestebrygga i Eidsvold eller i småbåthavna ved Årnes eller i Vormsund (Vorma båtforening).

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Det var prat om å få til et eller annet, så det er bare å klemme på med forslag.  Vet at Hamar er nevnt i denne sammenhengen...  :seeya:

Je kjem..... :lol:

 

Kan foreløpig disse helgene : 4-5 Sept, 18-19 Sept, 25-26 sept (med varmedress...)

Helga den 11-12 Sept er booket til Beseggen tur med jobben, men her er det selvfølgelig snakk om prioritering. Kolegaene ser jeg jo hele tiden ellers  :lol:.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Hva med helga 3-4-5 juni. Bare et forslag.

<{POST_SNAPBACK}>

Det å få bestemt tidspunkt er vanskelig. Jeg kan ikke akkurat den helga, har en stk. sønn som skal konformeres akkurat denne helga. Jeg har møteplikt...

Får i tilegg huset fullt av folk på overnatting som kommer langveisfra.

 

Så om det blir denne helga så må vi få til ett i tilegg.

Utenom akkurat denne ene helga så skal jeg få ryddet plass hver eneste helg ellers.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Huh - i begynnelsen av juni høres tidlig ut for min del. Dette, pågående konfirmasjoner og annet var grunnen til at jeg dristet meg til å nevne flere treff. Burde ikke være noen umulighet det, nå som vi er såpass mange medlemmer rundt Mjøsa. Kanskje et litt tidlig i sesongen, og et til litt lengre utpå når etternnølere og ferieavviklere har kommet igang. Selv kunne jeg tenkt meg et treff fra midten av juli og utover...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...