Jump to content

baatplassen treff - Mjøsa


Batdilla

Recommended Posts

hei Hebbe

vi pratet vist sammen på hamar , jeg kjente igjen båten din,og det så ut som dere koste dere med grillinga.hilsen nesning med Hanto 24

Hadde jeg bare visst....  :smiley::flag: :flag: Begynner helt klart å se nødvendigheten av vimpel, håper den kommer snart. Regner med at det da var du som lå på den "lille" brygga. Fin båt har du også...

 

Hebbe...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med båtfolket og barn? Selv har jeg to, en av dem blir nok antageligvis med (jente 12), da det ikke bare er å la de vandre planken... Noen andre som har barn med? Kapp er kanskje ikke rette stedet for barn en lørdag kveld, totningene er glade i å sjenke seg..., men det er vel vi på båtplassen også :lol: Uansett, det er nok kjedelig å være alene med masse voksne som prater båt hele kvelden.

 

Forøvrig kan jeg informere om at det er "dager" i Eidsvoll i helgen. Lørdag kveld er det bryggedans på bankplassen med levend musikk, pleier å være bra stemning hvis væregudene er med. Selv har jeg tenkt å krysse elven, fortøye på gjestebrygga, sitte litt i båten med en  :flag:, sansynligvis  :sailing: med andre glade båtmennesker, og kanskje en svingom om anledningen byr seg. Andre i vassdraget som har tenkt å ta seg en tur?

 

Mvh Patton

Link to post
Share on other sites

Jeg har mine unger bare i 50% og de hadde helt sikkert blitt med om de var til meg.

Desverre så er det mammahelg på "Kapphelga" så jeg kan ikke desverre ikke hjelpe deg med kompani akkurat da. Ville nok ha sikkret meg med selskap til mine barn så de hadde noen flere å "spille" på, i allefall på en plass som Kapp på en Lørdags kveld. Men regner med at det blir med en masse unger til Kapp, baatplassenfolk har nok som folk flest unger... Kanskje kan noen si fra til deg om antall unger de skal ha med seg på denne turen.

 

Har ringt etter formannen i Kapp båtforening ca 20 ganger i dag men han svarte desverre ikke. Kommer med opplysninger om vann, strøm, toalett, bad, antall båtplasser o.s.v. når jeg har fått tak i han.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Har hatt en lang og trivelig prat med lederen og havnesjefen i Kapp båtforening og kommer med følgende informasjon :

 

Gjestebåtplasser i selve havna er ca 10 stk inkludert stabling av båter utenpå hverandre.

Disse plassene har tilgang til strøm, vann finnes også.

Båtforeningen disponerer videre ca 15 gjestebåtplasser ved Skibladnerkaia. Det er ikke strøm der, men ca 50 m med skjøteledning ordner dette. Disse plassene ligger ca 50 meter fra de andre plassene. (Foreslår at vi tar med en sjøteledning hver)

 

Toalett, bad og dusj er tilgjengelig hele døgnet for besøkende.

 

Det er våken nattevakt på området fra kl 22.00 til kl 06.00 som er tilgjengelig om det er nødvendig for hjelp av noe slag.

 

Restaurant er åpen fram til kl 01.00, de har bevilling for øl og vin servering. (Mat lager de også).

 

Jeg ønsker å få et ca antall over hvor mange som kommer den 26. til 27. juni, dette da han skulle sørge for å reservere plasser til oss. Fredag den 25. kunne han ikke reservere noe for da er det konsert med Return på området. Havnesjefen sa at det da ville "koke" av båter der nede fram til festdeltakerne skulle finne vegen hjem. Det er der som ellers "først til mølla" som gjelder denne dagen.

 

Eventuelle spørsmål kan rettes til meg enten her, pr IM eller på tlf 92451922

 

Hilsen Rune (Hebbe).

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

vimpel og t-skjorte (Utvisningsgrunnlag å møte uten. Slike tilfeller vil måtte behandles i Skipsraadet før evt. beslutning om å kunne delta treffes... :yesnod:)

Leverer herved søknad om å slippe å ha på meg båtplassen t-skjorte da undertegnede får pusteproblem :nonod:.... Har heller ikke vimpelstang på båten. Søker derfor om fritak fra disse krav, og håper på forståelse for den triste og beklagelige situasjon som har oppstått.  :nonod:.

Link to post
Share on other sites

Leverer herved søknad om å slippe å ha på meg båtplassen t-skjorte da undertegnede får pusteproblem :smiley:.... Har heller ikke vimpelstang på båten. Søker derfor om fritak fra disse krav, og håper på forståelse for den triste og beklagelige situasjon som har oppstått.

Hmm. Foreslår at du tar t-skjorta og henger den opp på et lempelig sted, så går det nok bra...

 

Hebbe: Regn med oss. Vi kommer garantert. Og skulle ikke Sjømannen bli klar, så kommer vi i Selco'n. Skulle heller ikke den være samarbeidsvillig, så kommer vi i Aquaquicken!

 

Angående barn, så har jeg dessverre ikke forstått hvordan disse blir til, så vi har ingen med oss. Men jeg interessert i å høre hvor mange som evt. blir med og årsgruppe, så vi lettere kan vurdere å evt. finne på noe skøy.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

5 dager igjen. Sjømannen begynner å bli klar for treff. Fenderklips kom på plass i går, sammen med at vinduer ble fuget. Så nå er den i det minste tett. Dillerinnen rengjorde kabinen. Cockpit måtte vente for der driver Dilla og sparkler. Noen som har sørget for fint vær til helgen?

Link to post
Share on other sites

Godt vær til helgen? Så langt ser det ikke særlig bra ut. Var på Kapp sist fredag, Boney M vartet opp med playback i sprutende regnvær :seeya:, det var ikke mye å skryte av.

Kaldt vær og lite folk, det var ikke mange tilreisende båter heller. Håper derfor været blir brukbart til helgen, slik at båtfolket kommer seg ut. Jeg har nå logget 35 t gange med båten i år, en tur til Kapp i regnvær frister ikke etter sist helg opplevelser.

 

Måtte solen stige høyt :cheers:

 

Patton

Link to post
Share on other sites

Vi reiser uansett vær, men litt sol og varme er jo svært behagelig. Håper så mange som mulig møter opp. Vi reiser oppover på fredag og tar en overnatting i refsalvika, passere vel Eidsvoll i 8 tiden tenker jeg. VHF en er på så det er bare å kalle oss opp.

Link to post
Share on other sites

Bare for opplysningens skyld: Hvor mange bringer med seg Ø.K. (Admiralen)? Dillerinnen er redd hun blir utenfor når den harde kjernen ganske sikkert kommer til å konsentrere seg om baatplassen og skryting av egen båt.

 

Admiralinnen skal vere med, regner med at de fleste tar med sine admiralinner og resten av det faste mannskapet :lol:

Link to post
Share on other sites

Regner med at det blir fyldig dekning av treffet med masse bilder
 :lol: :lol: :flag:

 

Det blir full dekning av hele arrangementet. Fra det første ankeret kastes, til siste deltager forsvinner i horisonten på vei hjem. I tillegg til bilder for umiddelbar utleggelse, blir det også samlet materiale til Baatplassenliv 2004. Regner med at alle dere andre også lager bidrag til dette utover sesongen. Prosjekter (Smarte ting, lekkert treverk, osv), minste/største fisken, årets båt-tabbe, osv.

Link to post
Share on other sites

Det blir Admiralinnen og meg i båten min, vi kommer utpå dagen på Lørdag. Fredags kveld er det "Reder fest" i Evjua. En tradisjon med masse redere, rederinner admiraler og admiralinner. Det er helt klart lov for andre redere og rederinner til å komme for å overvære denne seansen, gjestebåtplasser finnes også. Den store grillen tennes kl 18.00.

 

Jeg tar en siste opptelling her på forumet på fredag, ringer da for å reservere plass til hele "bøttebaletten" på Kapp.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

...ringer da for å reservere plass til hele "bøttebaletten" på Kapp.

Mulig du har nevnt det før, men planen er altså å reservere gjesteplasser? Det hadde i så fall Dillerinnen likt. Hun er bekymret for om vi får en OK plass. Hvis vi må ligge utenpå hverandre og får trafikk over dekket, drar hun hjem med første buss... :headbang:
Link to post
Share on other sites

Mulig du har nevnt det før, men planen er altså å reservere gjesteplasser? Det hadde i så fall Dillerinnen likt. Hun er bekymret for om vi får en OK plass. Hvis vi må ligge utenpå hverandre og får trafikk over dekket, drar hun hjem med første buss... :blush:

Inne i selve havna til småbåtforeningen er det nok bare "stablemuligheter" bortsett fra noen 2 plasser med Y-bom. Ved Skibladnerbrygga 50 m unna disponerer båtforeningen plasser til 15 båter i allefall. En fortøyer da i brygga med fronten og benytter seg av bøyer bak. De har 11 bøyer for å feste i akter. Havnesjefen sa til meg at det var roligere der enn inne i selve havna. Ulempen er at det er ca 50 m til strøm så vi bør ta med litt sjøteledning hver om vi ønsker strøm. Avstand til Båtkroa med bad og wc er ca 100 m derifra. Skal legge inn bilder som jeg tok i helga...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Bilder tatt på søndag i mellom regnskurene som feide over innlandet da...

 

Bilde

Bildet viser de 2 plassene med bommer inne på selve området. Plassen til venstre er akkurat så stor at en får foreks plassert en Sjømann 22 der...

 

Bilde

Dette bildet viser moloen like utenfor de plassene på foregående bildet. Slepebåten Start bruker å ligge her.

 

Bilde

Gjestebåtplassene som båtforeningen bruker ved Skibladnerkaia.

 

Bilde

Gjestebåtplassene som båtforeningen bruker ved Skibladnerkaia, annen vinkel.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Bilde

 

Det beste hadde hvert om vi hadde fått plass her ute ved fyret, litt mer koselig her i forhold til å ligge ved den høye Skibladner brygga.

Ikke sikker på hvor mange båter det blir plass til her hvis vi ligger med baugen inn og anker bak.

Men hvis det ikke er plass inne i havna så er Skibladner brygga grei nok. En fin kveld skal vi ha uansett.  :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

...Har snakket med sjefen der oppe og han skulle se hva han fikk til med været.

Sikker på at du ikke har noe uoppgjort med sjefen der oppe? Ser ikke altfor lovende ut dette :cryin:. Blir jammen nødt til å skrangle sammen så Eber'n er operativ. Det står egentlig ikke på planen før senere.
Link to post
Share on other sites

Jeg går ut ifra at det blir bilder av en VIMPEL rekord etterpå???

Ubetinget. Så sant det ikke regner tollekniver, regner vi med å sette ny rekord i antall vimpler på samme sted. Men nå må jeg løpe. Fri fra jobb i morgen slik at jeg kan ta ei siste økt i båten. Fremdeles litt for mye preg av byggeplass til at den egner seg for langtur :flag:.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...