Jump to content

Kast i propellaksling Tohatsu 140hk

searay25

Recommended Posts

Har en 2003mod tohatsu 140hk 2-takter, som ifjord fikk et kall fra moder jord... Propellen (stålpropell) ble rettet, og undervannshuset ble sjekket hos verksted. ting ble ikke satt sammen igjen før nå... Og da ser jeg at akslingen har bitte bitte litt kast i seg. Man kan se at simringen beveger seg litt når jeg snurrer akslingen for hånd.... Spørsmålet er, kan jeg få rettet det, eller må jeg ha nytt.Må jeg kjøpe mer enn bare ny aksling og simring? Og hvor er det billigst å kjøpe dette, evt få gjort denne jobben? Håper på litt hjelp med dette snarest mulig, vil ha ut båten nå...

Det er forrige eier som skal betale. Derfor vil jeg ha ny aksling, samt få sjekket lager og drev i undervannshuset. har tatt av undervannshuset, og er på utkikk etter et verksted eller privat person som vil fikse dette for meg. Det må da være noen i dette ganske land som er int. i å tjene noen gronker nå midt i finanskrisa...

Siden du hverken i profil eller direkte i tråden oppgir hvor i landet du holder til blir det jo litt vanskelig å treffe innertier på lokasjon, men hvis du holder til på østlandet vet jeg at bl.a. Ravns garage driver med retting av propell-aksler. Men det er sikkert hundrevis av firmaer som kan gjøre dette.

Hvis det er tidligere eier som skal betale hadde jeg bestilt ny, eller enda bedre, få ham til å bestille ny (credit-risk) samt lager og simringer.

Ny aksel skal antageligvis shimses opp i forhold til drivaksel og vinkeldrev. Dette er normalt verkstedjobb som du også eventuelt må ta med i beregningen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...