searay25 Startet 7.Mai.2009 Del på Facebook Startet 7.Mai.2009 Har en 2003mod tohatsu 140hk 2-takter, som ifjord fikk et kall fra moder jord... Propellen (stålpropell) ble rettet, og undervannshuset ble sjekket hos verksted. ting ble ikke satt sammen igjen før nå... Og da ser jeg at akslingen har bitte bitte litt kast i seg. Man kan se at simringen beveger seg litt når jeg snurrer akslingen for hånd.... Spørsmålet er, kan jeg få rettet det, eller må jeg ha nytt.Må jeg kjøpe mer enn bare ny aksling og simring? Og hvor er det billigst å kjøpe dette, evt få gjort denne jobben? Håper på litt hjelp med dette snarest mulig, vil ha ut båten nå... Sitér dette innlegget Link to post
searay25 Svart 8.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 håper noen kan gi meg svar iløpet av dagen, må få sendt det bort slik at jeg får det tilbake inne rimelig tid.. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 (redigert) Har rettet noen akslinger i dreibenk. Prøv et verksted med dreibenk Men du må ta den ut av girhuset Redigert 8.Mai.2009 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
searay25 Svart 8.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Det er forrige eier som skal betale. Derfor vil jeg ha ny aksling, samt få sjekket lager og drev i undervannshuset. har tatt av undervannshuset, og er på utkikk etter et verksted eller privat person som vil fikse dette for meg. Det må da være noen i dette ganske land som er int. i å tjene noen gronker nå midt i finanskrisa... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Siden du hverken i profil eller direkte i tråden oppgir hvor i landet du holder til blir det jo litt vanskelig å treffe innertier på lokasjon, men hvis du holder til på østlandet vet jeg at bl.a. Ravns garage driver med retting av propell-aksler. Men det er sikkert hundrevis av firmaer som kan gjøre dette. Hvis det er tidligere eier som skal betale hadde jeg bestilt ny, eller enda bedre, få ham til å bestille ny (credit-risk) samt lager og simringer. Ny aksel skal antageligvis shimses opp i forhold til drivaksel og vinkeldrev. Dette er normalt verkstedjobb som du også eventuelt må ta med i beregningen. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
searay25 Svart 8.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Bor på gjøvik. vurderer å sende hele greia til bakken motor... Fins det andre alternativer... vil ha mest mulig nytt, samt garanti for jobben som blir gjort. Båtliv er noe for seg selv...... for å si det mildt. aldri uten bekymringer.. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Oslo marineservice er gode på sånne ting Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.