ing Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Har et spørmål om Quicksilver High Performance gir olje. Hvor ofte skal denne byttes på et Bravo 3 X drev? En god regel er hver høst før du vinterlagrer båten, da får du sjekket om du har fått vann i oljen, stålspon etc........har du ikke d, fyll på olje og vent på våren ;0) Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post Share on other sites More sharing options...
tkb Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Oljeskift B3x er 100 timer,eller årlig ifølge min manual. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mariah25 Svart 22.Juni.2015 Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Hei, blåser liv i denne tråden Båt....... Mariah 25 SC Modell.. 2008 Motor... Mercruiser 350 Mag Drev..... Bravo 1 Propell. Turbo 14 25x17x3 ( stål) Fart...... 42 knop v/5200 rpm Kunne godt tenke meg lavere turtall på marsjfart, ligger i dag på 29 knop/ 3900 rpm. Båten drar veldig godt og fort opp i plan. noen som har propellanbefalinger? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
wabby Svart 22.Juni.2015 Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Mitt bidrag :) Båt:.......Alicraft 740 DC - 1987 Mod - Ca 2 tonnMotor:...Mercruiser 4.2D 1999 Mod (Driftstimer ukjent, men mistenker ca 780 timer og ca 180 timer etter påstått overhaling fra tidligere eier).Drev:.....Bravo2 1999 Mod med Stålpropell - Solas 17,5"x23 - ca 38 knop Vurderer etter å ha lest på forumet her å få omprogrammert hjernen på denne og kanskje gå opp et hakk på propellen. I dag fungerer den utmerket og skyter opp av vannet som en laks i det turboen slår til. Men mange sier de har tjent både med respons og forbruk ved å få den omprogrammert. Litt mer fart er jo heller ikke å forakte :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 22.Juni.2015 Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Husk at du har den lille turboen (KKK K26 i motsetning til de litt nyere årgangene). Norsk Motorkompani kan omprogrammere disse. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 22.Juni.2015 Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Hei, blåser liv i denne tråden Båt....... Mariah 25 SC Modell.. 2008 Motor... Mercruiser 350 Mag Drev..... Bravo 1 Propell. Turbo 14 25x17x3 ( stål) Fart...... 42 knop v/5200 rpm Kunne godt tenke meg lavere turtall på marsjfart, ligger i dag på 29 knop/ 3900 rpm. Båten drar veldig godt og fort opp i plan. noen som har propellanbefalinger? Vet ikke om det er så mye å hente ved å bytte propell, du kan sjekke hvilket toppturtall du får ved å bytte til en 18" Enertia, Mirage eller tempest. Jeg antar at drevet ditt har 1,6:1 i utveksling. Ved motorturtall på 5200 blir propellerturtall 3250 Teoretisk hastighet på en 17" propeller blir da 45,6knop så ved 42 knop reell hastighet har du en propellerslipp på 7,62% noe som stemmer bra. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.