Suzuki Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 (redigert) Duverden - en motor med 50gangtimer som ikke bruker olje ? Ikke rart kjøperen er fornøyd. Suzuki Redigert 27.Juni.2009 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
flight Svart 27.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 grunnen til att jeg skrev bruker ikke olje er att tidligere i tråden ble det hevdet att motorene fra kina hadde en tendens til og bruke olje. fordi de ofte ikke var helt tette i div pakninger mm. det er desuten heller ikke unormalt at nye motorer kan bruke en del olje av forskelige grunner. men det regner jeg jo med att Suzuki vet Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Ja att denne ikke bruker olje når denne er ny er ikke dårlig.MvhBjørn Ikke unormalt at en motor kan bruke litt mer olje en normalt under innkjøringsperioden, dessuten bør gennerellt alle motorer forbruke litt olje, ville vært mer bekymret om den ikke forbrukte noe i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Tja, motoren til Hulda, nå nedtrimmet til 140 hk, konsumerer med glede 1 liter motorolje på 20 timer. Oljeforbruket virker til å ha en viss proporsjonalitet med rpm. Hadde den ikke gulpet unna så mye, ville det ikke bekymret meg. At den gulper unna så mye irriterer, men ikke så mye at jeg gidder å gjøre noe med det. At en ny motor ikke mister kjølevæske, bruker normalt med diesel og heller ikke bruker en liter motorolje på 50 timer må vel kun anses som helt greit. Man bør ha et litt avslappet forhold til dette med oljeforbruk, når det er innen rimelighetens grenser. Det som ofte er betegnende for 'annenrangs produkter' (negativt ladet mot kinamotorn her, men det er ikke hensikten) er ikke snittkvaliteten. Det er fabrikantens mangel på kontroll gjennom produksjonsprosessen og sluttkontroll. Den ene dagen kan man kjøpe et produkt som er helt i topp klasse. Neste gang man kjøper produktet kan man få noe som ligger helt i andre enden av skalaen. Slik som når man kjøpte seg en russermotor før i tiden. De var et stykke unna siste teknologiutvikling, en manual på russisk på størrelse med Oslos telefonkatalog fulgte med og omtrent en hel motor som reservedeler. Hele sulamitten til halv 'vestlig' pris. Noen ganger var de evighetsmaskiner, andre ganger kunne man like gjerne dumpe dem som moringer for å spare fremtidige ergrelser. En del skøyte- og dorryfolk kjøpte slike motorer. Jeg tror kinamotoren ligger noen hakk foran dette. Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 grunnen til att jeg skrev bruker ikke olje er att tidligere i tråden ble det hevdet att motorene fra kina hadde en tendens til og bruke olje.fordi de ofte ikke var helt tette i div pakninger mm. Det er lett å finne på en del sludder når man har gitt tre ganger så mye for en `kvalitetsmotor` fra feks sverige.... Stå på China-man! Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Hasla 26 Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 (redigert) Ikke unormalt at en motor kan bruke litt mer olje en normalt under innkjøringsperioden, dessuten bør gennerellt alle motorer forbruke litt olje, ville vært mer bekymret om den ikke forbrukte noe i det hele tatt. Akkurat det jeg mener nye motorer har lett for og bruke litt olje i førsten for og gå seg til,det gjorde min i førsten men nå er det ikke noe forbruk som jeg kan se nå..Syntes det var litt merklig att denne ikke brukte olje i førsten.Har kina motor selv Lomatec 49 hk gått 40 timer. :fishingMvhBjørn: Redigert 27.Juni.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Suzuki Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Det er lett å finne på en del sludder når man har gitt tre ganger så mye for en `kvalitetsmotor` fra feks sverige.... tør jeg spørre om hva for kompetanse og erfaring du har på motorer sveinh04 ? Ettersom du kan være så kategorisk mener jeg... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
sveinh04 Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Er bare litt lei av sure innspill bare fordi noe er billig. Dette gjelder alt mulig synes jeg, ikke bare motorer. Synes bare det finnes så utrolig mange som har en mening om disse i forhold til hvor lenge de har vært i Norge. Når noen har kjøpt seg ny motor så er det unødvendig å slakte det helt. Har tro på at det kan være mye morro for pengene i denne motoren. Det at den vannvittig billig betyr vel ikke at den er vannvittig dårlig? Ps. Jeg har nok ikke vært borti så mange kinamotorer som deg suzuki, men også motorer er uskyldige inntil det motsatte er bevist Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Suzuki Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Er bare litt lei av sure innspill bare fordi noe er billig. Dette gjelder alt mulig synes jeg, ikke bare motorer. Det kan ikke tenkes at enkelte er negative fordi de VET at det ikke er gull alt som glimrer da ? Når noen har kjøpt seg ny motor så er det unødvendig å slakte det helt. Har tro på at det kan være mye morro for pengene i denne motoren. Det at den vannvittig billig betyr vel ikke at den er vannvittig dårlig? Nei, men det betyr heller ikke at det er et vanvittig godt kjøp bare fordi den er billig ? Ps. Jeg har nok ikke vært borti så mange kinamotorer som deg suzuki, men også motorer er uskyldige inntil det motsatte er bevist Jeg legger ikke følelser i dette, men tror du motoren blir trist fordi jeg er skeptisk til en motor som er produsert i en bakhage i Kina, så beklager jeg dette. Jeg har ganske sammenlignbare erfaringer med annet motorisert utstyr. Når leverandøren i Norge går konk, er det ikke lenger noen som kan skaffe hverken reservedeler eller service informasjon. Det hjelper ikke at motoren " ligner " på en kjent konstruksjon, sålenge delene ikke går om hverandre... Jeg har skrudd og mekka på motorer sider mange år før jeg hadde lov kjøre noe som helst, og har etterhvert fått litt føling med ting. En ting jeg iaf har merket meg, er at uten deler kommer den flinkeste reperatør til kort. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Daffy Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 (redigert) Nei! Ikke den flinkeste... Han lager delene selv Ellers forstår jeg godt hva du mener Veldig ofte slitedeler er spesiallaget til Kinesiske atv, gressklippere, scootere osv Da er det artig når produktet er tatt inn som ett masseinnkjøp på Europris eller noe lignende. Redigert 27.Juni.2009 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
tb55 Svart 28.Juni.2009 Del på Facebook Svart 28.Juni.2009 Skal ikke rope for høyt her, men innen motorproduksjon og anleggutstyr er Kina på veg til å bli en gigant i verdensmålestokk. Har selv hatt 2 kinagravere i over fem år, med særdeles god erfaring. Når det gjelder motoren vi vitser/synser om her, virker den etter mitt noe foreldete syn, helt genial til bruk i snekker og småbåter. Velsignet fri for elektronikk-mølet man putter på "moderne" maskiner. :lol: Typisk en enkel og "rein" motor med lite komponenter som kan svikte, og til fortrengerskrog betyr jo den litt høyere vekten lite. Så gjenstår det å se da, går motoren noen hundre timer til, har den jo passert levetiden til visse hi-teck maskiner som koster det dobbelte..... :lol: :lol: Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 28.Juni.2009 Del på Facebook Svart 28.Juni.2009 Flott at noen med positive erfaringer deler de med oss. . I kina skjer det saker og ting ja, om noen år vil vi nok ikke le så mye av de lenger. Men fordommer er vanskelig å bli kvitt. Det er bedre å være litt åpen for nye ting. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
flight Svart 12.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Siden det er mange som følger med på Kinamotor og hvordan det går samt sender meg mange mailer får jeg vel oppdatere dere litt. Kinamotor har nå passert 100 timer og første skifte av olje og filter er gjenomført (skal tas etter 100 timer første gang) rigget meg til med finmasket sil og magnet ville sjekke olja for fremedlegmer (i følge de største kritikerene ville jeg finne alt fra skiftnøkler spon og rømte kinesere ) Må nok skuffe dere alle ingen ting var og finne. Det har selvfølgelig dukket opp ting jeg ikke er 100% fornøyd med bla dynamo som jeg syntes ladet for lite og så hadde jeg en kommer og går feil i starter som holdt på og gjøre meg gal. alt dette er nå løst og jeg får ikke fullrost leverandør for den servicen jeg har fått. ellers går motor som en klokke ingen røyk verken på tomgang eller under belastning fine tempraturer på olje og vann utrolig fornøyd med girkasse starter lett lav støy ha en fin dag alle sammen (fortsettelse følger ) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 (redigert) Ja bare le av kina som produksjonsland, det gjorde vi av japan også. Hva fikk europeisk industri?...........? En skikkelig på kjeften..... Redigert 12.Juli.2009 av Draco20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Har kina båt jeg Finnish og enkelte svakheter ja, men mye for penga, også ja! (står riktignok en grønnklump i min, men ifølge noen har vel kanskje ikke denne noe høyere status en kinamotor lell, kanskje tvert om ) Sitér dette innlegget Link to post
flight Svart 12.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Grønnklump VP Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Jepp, lært uttrykket her Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Hmmmm, passert hundre timer.........., da har vi vel alt passert enkelte høy-tekno motorer.... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
flight Svart 19.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Kineseren lever i beste velgående om det er mange som lurer og jeg blir mer og mer fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 26.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2009 (redigert) Hei fligt hvordan har det godt i sommer da?forhåpentlig bedre enn hos meg for jeg håpe MvhBjørn Redigert 26.Oktober.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
-stig- Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 ser mange sammenligner ATV og en marine motor, det blir jo helt feil, er "litt" forskjell i bruk og belastninger her. flott å se at eier er fornøyd, har hatt mye med "kina" deler og motorer å gjøre, mye bra å finne! ellers angående deler, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått her ute på sjøen på jobb å ikke hatt deler, men legger seg jo ikke ned å griner over det, er bare å se løsninger, ikke problemer! :) Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Norsk importør: www.telemark-trade.no Lagerfører nye motorer og har fult reservedelslager! Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 ......... Velsignet fri for elektronikk-mølet man putter på "moderne" maskiner. :lol: . Det er vel ikke helt rettferdig sagt? Så vidt jeg har forstått er det nyere avgiftskrav som setter standarden for mer elektronikk (common rail) på større dieselmotorer. Var nettop på messa og sjekket ut noen småmotorer (Volvo, Yanmar, Vetus). Standarden er fortsatt vanlg innsprøyting uten komplisert elektronikk på mindre dieseler (opp till 100 hk??). Dette er ikke ment som negativ kommentar overfor kineserne. Jeg er imponert over hvor fort fremskrittet går der i gården. Se opp! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
tb55 Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Vel, rettferdig og rettferdig...... Gamle Merc'er gikk gjerne over millionen som taxi ......mens et stort antall nye bikker fem tusen, så er det nødmodus og Viking :lol: Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Ser at importør har lansert en 80 hk motor også http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=22248265 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.