Jump to content

Første tur med Kina Motor i polar 29


flight

Recommended Posts

Ja, flight ? Hvordan går det så med motoren din ? Sitter å funderer på om jeg også skal gå til anskaffelse av 58HK motoren.. Har selv en MD21B, satt i en Windy snekke 26 fot, og har FRYKTELIG lyst å bytte den ut :eek: . For all del, MD21-ern funker bra den, men den er nå tross alt rundt 30 år gml.. Er bare så forbanna redd at noe skal skje når man er på tur, midt på havet og absolutt lengst unna alle redninger :puke: . Søker da heller trøst i (kanskje) ny motor. Ikke minst for litt ekstra drifts-sikkerhet og kanskje litt bedre søvn på natta :sleep: . Hvilke erfaringer har du nå fått, siden det snart er ett år siden du monterte inn motoren ?

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Etter å ha fulgt med på historien om kinamotoren var ikke turen til Sverige for å hente samme motor (58 HK.)lang.

Motoren en nå montert i en Joda 7500 og startet på første forsøk da den ble testkjørt etter montering.

Ser fram til å komme på vannet og se hva farten blir. Er litt usikker på propell valg noen som har erfaring hva som passer best så er jeg takksom for svar.

Og det beste er prisen 51000 nok. inn i gamlelandet moms og hk.avgift betalt.ikke noe mørkekjøring over grensen.

 

Nilsemann 65

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg for min del var fast bestemt på Kina motor! Ut med min Yanmar YSM12 hk 1sylindret og inn med en TDpower 20hk fra Telemark Trading. Slik ble det ikke, kom over en ny 3sylindret 21 hk Kubota industrimotor ferdig marinisert. Ble hentet i Bergen for 14 dager siden. Blir egen tråd om dette motorbyttet ganske snart. Beklager litt avsporing i tråden.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Her var det stille!! Er det noen som har erfaringer på TD Power fra Telemark Trade?

Det står på nettsidene til Telemark Trade AS, at de har reservedelslager og serviceapparat. «Delelageret» består i å plukke deler fra andre motorer, hvis de har det på lager. Serviceapparatet er én mann, som ikke synes å ha mye peiling på båtmotorer. De gangene jeg har hatt besøk av ham, har han ikke hatt med seg verktøy engang.

 

Motorkjøpet mitt fra Telemark Trade AS, har vært et sammenhengende mareritt fra dag 1. Jeg ante tidlig hvordan dette kunne utvikle seg, og har holdt tilbake ca. 20% av betalingen, frem til alle feil er ordnet. De har prøvd å bortforklare feilene, og kommet med motstridende forklaringer. Det siste som gikk i stykker, var drevet til sjøvannspumpa. De har tilbudt seg å reparere den ene feilen, hvis jeg betaler resten. De vil imidlertid ikke høre snakk om at det er andre problemer, noe jeg har en lang liste på, og som de tidligere har innrømt.

 

Mulig at TD-Power (kinamotorer) er ok, selv om jeg har en annen erfaring. Jeg vil uansett fraråde kjøp av en slik motor, inntil det finnes en seriøs importør/forhandler i Norge. Ta gjerne kontakt med meg via epost sven@fiskebekk.com hvis du ønsker mer info.

 

(Regner med at "krone" uttaler seg på vegne av Telemark Trade AS)

Redigert av svefi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ok! Bra han er informert, og er han seriøs så bør han også komme på banen å rydde opp.

Ellers er dette heller dårlig reklame for firmaet hans.

 

 

Antar du ikke med dette mener at han på noen måte bør føle seg forpliktet til komme inn her for å "forsvare" seg?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...