Wasco Startet 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2009 Skal i gang med å fjerne all den gamle lakken i forpiggen. Tanken er å beise og så lakke hele interiøret på nytt. Men hva er best å bruke - eksentersliper eller varmlufpistol. På bilde kan dere se at jeg har prøvd en liten flekk med eksentersliperen, og resultatet er jo bra så langt. Men det blir jo et "støvhelvete" og jeg kommer ikke til over alt. Men jeg inbiller meg at det krever fryktelig mye arbeid å fjerne all denne lakken med varmluftpistol!!! Men jeg vet jo ikke, for jeg har aldri brukt en slik "pistol." Har dere noen råd og innspill? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
færd Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Jeg har brukt varmluftpistol i alle år og det funker bra, der som du sier at med sliper så kommer du ikke til overalt og at det støver som s***n. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 De nye vasrmluftpistolene gir vel greit med varmluft, men på den siste tresnekka jeg skrapet (for noen år siden ) brukte jeg en propanbrenner med flaske, lang slange og ett brennerhåndtak. Veldig effektivt, men du skal selvsagt ikke stå i halvsvime og skrape, for lakken bobbler etter ett par sveip fram og tilbake, ett par sveip til og bordene endrer farge til mer svart Og så liker jeg bedre lyden av en skikkelig brenner enn den hylingen fra varmluftpistolen Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Komodo Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Jeg holder en knapp på å skrape. Absolutt mest trivelig å jobbe med i forhold til sliping. Det som er alfo omega er at du hele tiden har knivskarpe skraper, da går det som en lek. Med en gang skrapa begynner å bli sløv begynner den å ta dårlig og du må bruke uforholdsvis mye kraft. Det kan være to drag med en dårlig skrape, eller noen minutter med en god. Jeg har laget mine egne skraper av gamle koldsagblader, og har ennå ikke vært borti en "butikkskrape" som kommer opp mot de. Straks den har blitt litt sløv drar jeg den en gang over slipeskiva, så er den like god igjen. Jobben blir sikkert ennå enklere hvis man lunker litt på lakken først så den blir litt mykere, men jeg har ikke gjort det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Det kan være to drag med en dårlig skrape, eller noen minutter med en god. Da tror jeg at jeg foretrekker en dårlig Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
killmeister Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Bruk varmluftspistol og skrape! Eneste som virkelig blir bra. PAss bare på og jobbe med fiberretningen, og baser deg på at pussing må stort sett til uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 (redigert) Jeg må i tilfelle kjøpe meg en varmluftspistol, og da er det jo en del å velge i. Alt fra den enkle og billige saken fra biltema til dyrere "profesjonelle" utgaver. Hva skal jeg se etter når jeg skal velge? Redigert 12.Juni.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Colin Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Jeg brukte lakkfres på båten min. Sitér dette innlegget Link to post
killmeister Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Min kosta 299 på biltema, eller noe sånt..... fungerer veldig greit. men skrapen til og sette på var bare noe "jalla".. bruker malingsskrape i tilegg. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Jeg brukte lakkfres på båten min. Propblemet er at en Lakkfres koster over 3000 kr.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.